habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 11:32:20 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Habana Hip Hop Festival  (Read 2560 times)
mimarit
Newbie
*

View Profile
« Reply #10 on: November 18, 2006, 04:03:18 PM »

Filmen det (inmyeys) ble referert til er : Cuban Hip Hop All Stars, som kom ut i 2004 fra Papaya Records/Raptivism Records. Den hadde med musikere som Hermanos de Causa, Explosion Suprema, Antonimo Consejo for å nevne noen. Og det stemmer nok de at noen av dem fikk dra til USA for å spille konsert ja. Mye bra på den dvd.

Har også fått nyss om at det er kommet en ny Hip Hop film fra Cuba. Har ikkje fått tak i denne enno, men jobber med saken. Filmen heter Cuban Hip Hop - Desde el Principio [from the beginnig] og er laget av Vanessa y Larissa Diaz. (Klipp fra filmen finnes på youtube)

Elles takker eg også for masse bra musikk tips!
Reggeaton og Reggea er tingen!  Smiley  
mimarit
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: November 18, 2006, 04:30:06 PM »

Legger ut en link med Reggeaton:

http://blinblineo.net

Bienvenidos A Nuestra Nueva Version De [Blinblineo.Net] Donde Podras Encontrar Lo Ultimo Del Reggaeton Musica/ Biografia/ Videos/ Y Muchos De Artistas Como Daddy Yankee/ Voltio/ Don Omar/ Ivy Queen/ Hector "El Father"/ Tito El Bambino/ Yomo/ Polaco/ Wisin Y Yandel/ Ivy Queen/ Glory Y Mucho Mas Esperamos Que La Disfrutes Al Maximo Y Dile Atus Amistades De La Misma!!!
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #12 on: November 20, 2006, 12:39:53 PM »

Filmen det (inmyeys) ble referert til er : Cuban Hip Hop All Stars, som kom ut i 2004 fra Papaya Records/Raptivism Records. Den hadde med musikere som Hermanos de Causa, Explosion Suprema, Antonimo Consejo for å nevne noen. Og det stemmer nok de at noen av dem fikk dra til USA for å spille konsert ja. Mye bra på den dvd.

Har også fått nyss om at det er kommet en ny Hip Hop film fra Cuba. Har ikkje fått tak i denne enno, men jobber med saken. Filmen heter Cuban Hip Hop - Desde el Principio [from the beginnig] og er laget av Vanessa y Larissa Diaz. (Klipp fra filmen finnes på youtube)

Reggaeton er kult, Jeg var forøvrig den første latino dj som introduserte REggaeton i norge. Dette skjedde midten av 90 åra, da var det nok helt ukjent for de aller aller fleste her på forumet, tenker jeg.... Nå er reggaetonen blitt kommers, men slik er det jo... Og de store internasjonale stjernene " hermer " etter....

Men kul musikk og bra danserytme.....

Dj jellybean
La Yuma el rappero
Guest
« Reply #13 on: November 23, 2006, 07:10:46 PM »

Hei tenkte jeg skal sette opp en liste på underground reggaeton fra cuba noe fra puerto rico åsså

Chico rap & El Bambino "loca loca)
Chicos del Flow "La luchesita", "2,51"
Don guajiro (har så mye råe låter at ikke gidder liste dem)masse sexy musikk
Los 3 gatos
Explocion cubana
Silver dry & co
El Menor "me estas activando" Crazy!!!!!! Anbefales HOTCLASSIC track SEXY
Los atrevidos
Los chacales
Los chamacos
Los reyes del background
mariscales
Proyecto elite
RHC
Papi x
Lisa M
El Cuervo

NB: Dette er stort sett "mixtape kvalitet kan kun lastes ned med dc eller kjøpes på gata i havanna. Alle låtene har drøyt innhold (ikke for sarte skjeler)
Nå orker jg ikke vri hodet mere, ikke lett å huske altB)

Ellers kan jg jo brenne ut noe å sende per post mot porto og cd utgift samt en liten almiss.

Ellers er jeg mildt sakt forbanna at ikke jeg klarte å få md meg Eddy k konserten, han er jo fra Boyeros jejejejejejejeje

Mvh
La yuma Cheesy  
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #14 on: November 27, 2006, 10:04:09 AM »

Hei tenkte jeg skal sette opp en liste på underground reggaeton fra cuba noe fra puerto rico åsså

Chico rap & El Bambino "loca loca)
Chicos del Flow "La luchesita", "2,51"
Don guajiro (har så mye råe låter at ikke gidder liste dem)masse sexy musikk
Los 3 gatos
Explocion cubana
Silver dry & co
El Menor "me estas activando" Crazy!!!!!! Anbefales HOTCLASSIC track SEXY
Los atrevidos
Los chacales
Los chamacos
Los reyes del background
mariscales
Proyecto elite
RHC
Papi x
Lisa M
El Cuervo

NB: Dette er stort sett "mixtape kvalitet kan kun lastes ned med dc eller kjøpes på gata i havanna. Alle låtene har drøyt innhold (ikke for sarte skjeler)
Nå orker jg ikke vri hodet mere, ikke lett å huske altB)

Ellers kan jg jo brenne ut noe å sende per post mot porto og cd utgift samt en liten almiss.

Ellers er jeg mildt sakt forbanna at ikke jeg klarte å få md meg Eddy k konserten, han er jo fra Boyeros jejejejejejejeje

Mvh
La yuma Cheesy
hehe du glemte gruppa " gente de zona " som er utrolig poppis akkurat nå på cuba... var på konsert på macumba.... Helt konge og rått med damer

michi
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #15 on: March 19, 2007, 10:54:29 AM »

har du fått tak i denne filmen? Skulle gjerne hatt en kopi
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #16 on: March 19, 2007, 07:15:35 PM »

Her er Inventos, en annen film om cubansk hiphop:

http://www.clenchedfistproductions.com/

http://www.myspace.com/inventosmovie

Andre grupper og artister som kan føyes til reggaeton-lista (ikke alt cubansk her heller):
5.0.1
Control Cubano
Acento Latino
Japoneses
Joseph
Arcangel
Calle 35
Doble Sero
Bases Llenas
La Fresca
Made in Cuban (faktisk)

Her er link til Candela Reggaeton:
http://www.myspace.com/candelareggaeton

Og her til Soulshock fra Toma Reggaeton:
http://www.myspace.com/djsoulshock
« Last Edit: March 19, 2007, 07:28:04 PM by ABC » Logged
mimarit
Newbie
*

View Profile
« Reply #17 on: March 19, 2007, 09:38:44 PM »

Reggeaton og Reggea er tingen!  Smiley
har du fått tak i denne filmen? Skulle gjerne hatt en kopi
Har nok ikkje fått tak i den filmen ennå nei. Men kan si ifra når den er anskaffet...
Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: