|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« on: November 14, 2006, 02:20:01 PM » |
|
Noen som vet hva som har skjedd md habana int hip hop festival. den pleide å være i august. tilogmed norske paperboys (vinni og pope) har spilt der. Ellers noen som er interessert i Cubans reggaeton, dime algo!!!!1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inmyeyes
|
 |
« Reply #1 on: November 15, 2006, 01:32:52 AM » |
|
jeg er interessert i cubansk hip hop og reggae(ton)! det var hip hop festival i år også i august.... akkurat nå er det en festival i Trinidad. Har du noen bra band/artister å anbefale, som en får tak i her?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« Reply #2 on: November 15, 2006, 02:57:22 PM » |
|
Hei, faen da missa jeg den festivalen, så bra spurte masse folk og sjekka nettet både her og der. Da blir d neste år da om min gud vil. få tak i Cubansk musikk henholdsvis Cubansk gjennom tradisjonelle kanaler r og blir "un mierda de pinga". feks bor vi i et land musikk på spansk blir ignorert. Bortsett fra tradisjonell musikk som salsa, son etc er det dårlig tilbud. D r sikker ikke nødvendig å si det, men jeg gjør d for d. Platekompaniet har/hadde alle tre albummene til orishas inne, d r uansett veldig lett å få tak i orishas skivene. Når det kommer til andre rap artister er d vel kun Miami baserte Pitbull som er sluppet her i norge. Denne fåes garantert både på stress og platekompaniet. Ellers skal ikke eller kan jeg her oppfordre til kriminelle handlinger  Tu sabes. Uansett vil jeg nå anbefale deg å sjekke ut ved å trylle litt på enkelte sider her og der og sjekke ut: Eddy K, d hviste du sikkert også, Cubanitos 2020 fåes sikker om du bestiller den på import, fra eks amazon. Ellers synes jeg spesielt tre Cubanske artister bør sjekkes ut via "trylling" på nettet; Alain Daniel, sjekk ut de barske gangsterne Impacto med bangeren mata, låta r hot og handler om å drepe og fucke folk som mg, yumas, den r uansett gangsta!!!!! Sjekk ut Calle 537, dt r driftig reggaeton om jeg får si. jeg kan gi dg en liste om mere musikk om du ønsker, eller d kan hende du også r into dette og vet mye du åsså. Selv har jg også sansen for mye Portoricans reggaeton åsså, tego calderon, hector el bambino, nicky jam, wisyn y yandel, luney tunes, don omar, ivy queen osv. Vet ikke helt hvor fanatico du r men....... saludos la yuma Ps: liker du orishas? sjekk ut www.orishas the best.com her r d mye videoer fet spansk ordliste md Cubansk street tongue om du skulle lure på noe i tekstene dems.hehehe Andyboy norsk artist har også lagd et par mixtapes, toma reggaeton, fåes på stress. da r d din tur til å droppe a few lines...... ops misforsto jeg dg litt?? r du på cuba? da kan du lett kjøpe mye fet musikk enten på gata eller her og der eller i sjappa rett vd habana libre.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« Reply #3 on: November 15, 2006, 06:44:11 PM » |
|
OOOOPPPPSSSS
Sjekk ut Pandilla x md bandolero; den r CRAZY
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inmyeyes
|
 |
« Reply #4 on: November 16, 2006, 12:47:00 AM » |
|
herlig! takk for tips, det er mye bra, har ikke hørt om Calle 537 og Impacto før iallefall. har stort sett hørt på reggae. jeg tar gjerne imot en liste med mer ja! eddy-k (uheldigvis gikk jeg glipp av konserten i Oslo) og Papo record, som du ikke nevnte er bra saker. Ja, jeg liker Orishas, videoer og ordlister gir alltid stjerner i boken. Vet du om noen filmer om cuban hip hop/reggae/reggaeton? Jeg har sett en fra 2003 eller noe slikt.... Nei, jeg er i Norge, så jeg mente musikk en kan få kloa i her (=på internett!). Puertorican reggaeton er helt sykt tøft, har hørt de meste av det du ramset opp på mixtapes kjøpt på et gatehjørne i Havana. Don omar, pandilla x og ivy queen; fantastisk!
jeg går ut fra at det er Stress i Oslo du mener?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chrismic
|
 |
« Reply #5 on: November 16, 2006, 01:33:38 AM » |
|
Dette lovelige russiske nedlastnings stedet
Har mye latin musikk, salsa og reggaeton. Lastet ned fra dem i går, litt treigt, men det er meget billig. Fra nesten 2 til 4 dollar for nedlaste et album, som ikke har noen begrensninger med å kopiere eller brenne CD av den nedlastede musikken.
Eller dette stedet. [url=http://www.sandungueo.com/reggaeton-news/publish/reggaeton-mp3s.php]http://www.sandungueo.com/reggaeton-news/p...gaeton-mp3s.phpKona mi, har masse cubansk musikk, reggaeton og annet. Hvis det er noen som vet en om en enkel og lettvint teknisk løsning, så kan hun kanske sende en email eller ved en annen metode , gi bort den Cubanske musikken hun har ,til andre ,fra hennes data maskin. selv er jeg ikke for glad i Cubansk musikk, og særlig salsa, som jeg ikke klarer å danse, litt tøft for en som var en god swing og diskodanser før :rolleyes: Kan godta litt reggaeton, før det blir for slitsomt... B)
|
|
|
|
« Last Edit: November 16, 2006, 01:48:00 AM by Chrismic »
|
|
|
|
|
|
Chrismic
|
 |
« Reply #6 on: November 16, 2006, 02:23:42 AM » |
|
Først må jeg si at Cuba har et fantatisk kulturliv, med mange muligheter og alle sjangere av musikk fra heavy metal til hip hop.
Der jeg bodde i Cuba, var det et teater, med masse undervisning , og særlig for barn. Spansk dans var meget populart for små jentene. I parken ved siden av , var det gratis musikk konsert hver onsdag kveld og en noen ganger i helgene. En nabo hadde et meget stort "statelige" anlegg, som han ofte satt opp på forskjellige steder og spilte musikk. og særlig når en doktot kom hjem fra sin lange misjon i Venzuela, da var det gatefest med anlegget.
Og det var flere som leide "statelige" klovner til bursdager, to klovner i to -tre timer, kostet bare 200 CUP, cirka 50 kroner.
Den kulturministeren som er både svær og har langt hår, er meget popular hos Fidel og det Cubanske folket, som er ansvarlig for cubas rike og brede kulturliv.
Hvis jeg ikke tar feil, så var det et medlem her, som fortalte at politiet hadde begynt å slå ned på Cuba "Bob Marley" reggae inspirerte miljø, så de noen ganger opptrede på små lokaler i Villa Panamerikano. Muligens deres tekster og miljø, ble for negativt, og særlig hvis marjuana var med i bildet. Derfor ble det miljøet oppløst (etter det jeg hørte) og flere måtte kutte sine rastafletter og muligens begynne å studere eller jobbe .
Så en fransk tekstet dokumentar film på svensk tv om Hip hop miljøet i Cuba(Havanna). Hip hop var meget populart I Cuba. Men, på slutten av dokumentaren kom noen hip hop sangere med litt kritikk, av at de måtte være forsiktige med hva de sang, at ikke ble direkte krittikk av Fidel og cuba styre.
(som en avsporing, så skjer det hovedpersonen i Torgrim Eggen bok "Hermanas" , en dikter som fikk problemmer med sine kritiske dikt i slutten av 1970 årene)
Cubas, artister og stjerner blir ikke millionærer, men de får en del goder som fine og gratis hus, biler, kuponger som gir deg alt på utsteder og butikker, hoteller...
Men du må holde deg innenfor visse grenser, og ikk komme med direkte kritikk av regimet. og du blir ekstra popular i regimet, hvis du kommer med kritikk av USA.
Vet ikke om hip hop miljøet i Cuba, har blitt sensuert i det siste...
En annen ting, jeg har lagt merke til i mine siste reiser, er at det er meget sjelden du hører utenlandsk musikk på utesteder og diskoer, som f.eks Madonna eller Micahel Jackson, virker som det er kommet en ny lov om at disse stedene ikke skal spille vestelig musikk også, som før, men bare cubansk musikk...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inmyeyes
|
 |
« Reply #7 on: November 16, 2006, 10:34:41 AM » |
|
det er fortsatt mange rastafarier i Havana, både folk som jobber og studerer. de sier de ikke tror de blir mer stoppet av politiet enn andre cubanere. men de er som du sier, ganske bra overvåket for eksempel på konserter, der det blir stengt dersom de taler revolusjonen imot.
siste året har Fidel også stengt en del utesteder der det før pleidde å være reggae konserter etc. dersom et reggaeband spiller på statlige konserter, tjener de faktisk bra med penger, men det er jo desverre blitt mindre av de konsertene og plassene nå. den dagen Fidel ble operert ble alt i Havana stengt i 24 timer! det er fortsatt konserter hver søndag i Callejon de Hamel, og reggaekonserter etterpå i gamlebyen.
jeg har hørt mye utenlandsk musikk på utesteder i Havana, som a-ha, michael jackson, shakira, div hip hop, madonna etc, og de spiller mye puertorican musikk som don omar. det kommer nok helt ann på hvilke steder en velger å gå på.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« Reply #8 on: November 17, 2006, 02:53:34 PM » |
|
Imeyes que bola!
Ok siden d r så mange andre som oppfordre til ulovligheter lets do this. På piratebay ved hjelp av azereus bit client kan du skaffe en del mixtapes 4 free og noen skiver/album, det er desverre ofte få delere så be quick. Jg har masse Cubanske kompiser, så r det noe jeg mangler tar jeg bare md min eksterne hardisk og vooooppps så r jg oppdatert, som dama til han duden kan jeg sikkert hooce dg opp med hva du vil av reggaton. For å finne annen spennende reggaton for kartlegging kan jeg anbefale dg en slags net radio tjeneste, den er meget god: Sjekk ut pandora.com - the next big thing. Noen ganger r d mulig og streame radio taino fra cuba, sjekk dn ut noen ganger, men som alt annnet på cuba er ikke dette en kilde å stole mye på. dc++ pass bare på å scanne dritten for virus og ha bra virus beskyttelse. pleier ikke være problem vd nedlasting av musikk- check it out ps du må opploade mye for å få tillgang på my- les å lær mann. Dagens anbefalning (trommevirvel) Candyman. Sitter egentlig å skriver oppgave i international marketing nå så d får være d for nå, åsså har jeg en del unreleasd hjemmesnekra reggaton fra cuba åsså. My morsomme sakr av kids og div som doing their thang, du skulle hatt en kopi av noen av disse, de er funny. skal du på byen i Oslo. Sjekk ut soulshack toma reggaeton, på onsdager, har hørt d r ok, men kanskje litt lite gente de america latina der....who knows ettersom jeg studerer og bor i bushen om dagen.......ablamos
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« Reply #9 on: November 17, 2006, 02:58:21 PM » |
|
apropo film, den filmen du reffererte til var om den cubanske rap gruppa jg ikke husker navnet på i farten som dro til USA på konsert turne. Tror ikke jg vet om noen andre filmer om dette, skal sjekke det ut- sjekk ut youtube.com der kan du finne mye "lite kjente" musikk videoer og komme over morsomme saker- dette visste du sikkert fra før, bare sier d for the record
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|