http://www.canalcubano.com/home1.aspHer får du nesten absolute all informasjon du trenger om Cuba.
Søk og let, så finner du mye interresangt og nyttig
Adresser og omtaler av 1500 steder av interresse for turister. B)
Sjekk også ut :
Topp listen fra hver by i Cuba:
(personlig synes ikke jeg nr.7 El diablo tun tun , var så veldig bra, lite dansgulv, dyrt, og masse dyre horer ved baren, sjekk heller ut nr. 9 Las Matines, som Michel påpekte i en annet innlegg.
For her og på andre mindre typiske turist steder kan du treffe vanlige cubanere, som er ute for å more seg og ikke altid prøve å lure turister ,siden prisene er litt lavere.
Ta heller en taxi ut til mindre steder litt utenfor selve bykjernen, og sparer fort inn de taxi pengene, med lavere priser,og du kommer til steder med få turister og ekte cubansk stemning.
Ps. Cubanske taxier kan få kommisjon ved å kjøre deg til visse diskotek og ofte kan de ta steder som ligger langt unna for å tjene mere, så stol ikke altid på deres anbefalinger.
Guiden inneholder nesten alt som er verdt å besøke:
Alle bra spisesteder
Alle bra barer
Alle bra diskotek
Alle bra badestrender
Osv.... fra alle de litt store byer i Cuba
+ utelivsguide om hvor og når det er konserter,
Hva du kan gjøre med barn i Cuba.
Osv........
Kort sagt all informasjon du trenger.
Så nå er det bare å slå på printeren og lage din egen lille Cuba guide bok, med den informasjonen du trenger og vil bruke på din Cuba tur.
Går du tom for toalettpapir er disse sidene mere viktigere og nytteverdige enn
Lonely Planets Guide om Cuba
PS, Selv om den tar med seg kommende attraksjoner, som Cuba,s orientexpress fra Havanna til Santiago, så har den ikke fått med seg at US.dollar ikke er gyldig lengere.
En liten kommentar fra meg.
Ligg unna spisestedet Torroco, turistfelle de lux, både pris og matmessig.
Gå da heller inn sidedøren til venstre og besøk Sakura, Cubas eneste Sushi restaurang, har ikke nigro sushi, men ellers ålrighte fiske/sushi retter.
Men ikke forvent deg for mye, anbefales for de som virkelige er sushi fanatikere og de som er gått lei av å spise kjøtt hver dag. Fra rundt 10 -20 dollar pr. person
Cuba har også noen brukbare vegatanianer restauranger.
Og noen bra fiskerestauranger
Jeg har ikke besøkt mange spisesteder i Havanna, men er du litt lei paladar maten, og vil ha en god steak eller annet godt kjøtt, litt dyrere enn en paladar.
Fra 10 - 20 dollar anbefaler jeg "Steak house El Torro" ved hotel St.John eller i Villa pan americano.
Hvis de forsatt har spis så mye roastbeef du vil for 10 dollar, se hvor mange tallerkener din cubanske kamerat klarer å spise :huh: , Pågrunn av flauhet, stoppet jeg min venn ved 4. tallerken, lovte han dessert som plaster på såret
ENJOY,
og kom gjerne tilbake hit med deres egen vurdering av restauranger, diskotek, steder osv.. du har besøkt.