habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 11:28:32 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Fantastisk Cuba Web Site For Turister  (Read 1337 times)
Chrismic
Hero Member

View Profile
« on: May 05, 2005, 12:08:13 AM »

http://www.canalcubano.com/home1.asp

Her får du nesten absolute all informasjon du trenger om Cuba.
Søk og let, så finner du mye interresangt og nyttig

Adresser og omtaler av 1500 steder av interresse for turister. B)

Sjekk også ut :
Topp listen fra hver by i Cuba:
(personlig synes ikke jeg nr.7 El diablo tun tun , var så veldig bra, lite dansgulv, dyrt, og masse dyre horer ved baren, sjekk heller ut nr. 9 Las Matines, som Michel påpekte i en annet innlegg.
For her og på andre mindre typiske turist steder kan du treffe vanlige cubanere, som er ute for å more seg og ikke altid prøve å lure turister ,siden prisene er litt lavere.
Ta heller en taxi ut til mindre steder litt utenfor selve bykjernen, og sparer fort inn de taxi pengene, med lavere priser,og du kommer til steder med få turister og ekte cubansk stemning.
Ps. Cubanske taxier kan få kommisjon ved å kjøre deg til visse diskotek og ofte kan de ta steder som ligger langt unna for å tjene mere, så stol ikke altid på deres anbefalinger.

Guiden inneholder nesten alt som er verdt å besøke:
Alle bra spisesteder
Alle bra barer
Alle bra diskotek
Alle bra badestrender
Osv.... fra alle de litt store byer i Cuba

+ utelivsguide om hvor og når det er konserter,
Hva du kan gjøre med barn i Cuba.
Osv........

Kort sagt all informasjon du trenger.
Så nå er det bare å slå på printeren og lage din egen lille Cuba guide bok, med den informasjonen du trenger og vil bruke på din Cuba tur.
Går du tom for toalettpapir er disse sidene mere viktigere og nytteverdige enn
Lonely Planets Guide om Cuba Tongue

PS, Selv om den tar med seg kommende attraksjoner, som Cuba,s orientexpress fra Havanna til Santiago, så har den ikke fått med seg at US.dollar ikke er gyldig lengere.

En liten kommentar fra meg.
Ligg unna spisestedet Torroco, turistfelle de lux, både pris og matmessig.
Gå da heller inn sidedøren til venstre og besøk Sakura, Cubas eneste Sushi restaurang, har ikke nigro sushi, men ellers ålrighte fiske/sushi retter.
Men ikke forvent deg for mye, anbefales for de som virkelige er sushi fanatikere og de som er gått lei av å spise kjøtt hver dag. Fra rundt 10 -20 dollar pr. person
Cuba har også noen brukbare vegatanianer restauranger.
Og noen bra fiskerestauranger

Jeg har ikke besøkt mange spisesteder i Havanna, men er du litt lei paladar maten, og vil ha en god steak eller annet godt kjøtt, litt dyrere enn en paladar.
Fra 10 - 20 dollar anbefaler jeg "Steak house El Torro" ved hotel St.John eller i Villa pan americano.
Hvis de forsatt har spis så mye roastbeef du vil for 10 dollar, se hvor mange tallerkener din cubanske kamerat klarer å spise :huh: , Pågrunn av flauhet, stoppet jeg min venn ved 4. tallerken, lovte han dessert som plaster på såret Cheesy

ENJOY,
og kom gjerne tilbake hit med deres egen vurdering av restauranger, diskotek, steder  osv.. du har besøkt. Wink
« Last Edit: May 05, 2005, 12:37:00 AM by Chrismic » Logged
Guest_michel
Guest
« Reply #1 on: May 06, 2005, 09:52:12 AM »

http://www.canalcubano.com/home1.asp

Her får du nesten absolute all informasjon du trenger om Cuba.
Søk og let, så finner du mye interresangt og nyttig

Adresser og omtaler av 1500 steder av interresse for turister. B)

Sjekk også ut :
Topp listen fra hver by i Cuba:
(personlig synes ikke jeg nr.7 El diablo tun tun , var så veldig bra, lite dansgulv, dyrt, og masse dyre horer ved baren, sjekk heller ut nr. 9 Las Matines, som Michel påpekte i en annet innlegg.
For her og på andre mindre typiske turist steder kan du treffe vanlige cubanere, som er ute for å more seg og ikke altid prøve å lure turister ,siden prisene er litt lavere.
Ta heller en taxi ut til mindre steder litt utenfor selve bykjernen, og sparer fort inn de taxi pengene, med lavere priser,og du kommer til steder med få turister og ekte cubansk stemning.
Ps. Cubanske taxier kan få kommisjon ved å kjøre deg til visse diskotek og ofte kan de ta steder som ligger langt unna for å tjene mere, så stol ikke altid på deres anbefalinger.

Guiden inneholder nesten alt som er verdt å besøke:
Alle bra spisesteder
Alle bra barer
Alle bra diskotek
Alle bra badestrender
Osv.... fra alle de litt store byer i Cuba

+ utelivsguide om hvor og når det er konserter,
Hva du kan gjøre med barn i Cuba.
Osv........

Kort sagt all informasjon du trenger.
Så nå er det bare å slå på printeren og lage din egen lille Cuba guide bok, med den informasjonen du trenger og vil bruke på din Cuba tur.
Går du tom for toalettpapir er disse sidene mere viktigere og nytteverdige enn
Lonely Planets Guide om Cuba Tongue

PS, Selv om den tar med seg kommende attraksjoner, som Cuba,s orientexpress fra Havanna til Santiago, så har den ikke fått med seg at US.dollar ikke er gyldig lengere.

En liten kommentar fra meg.
Ligg unna spisestedet Torroco, turistfelle de lux, både pris og matmessig.
Gå da heller inn sidedøren til venstre og besøk Sakura, Cubas eneste Sushi restaurang, har ikke nigro sushi, men ellers ålrighte fiske/sushi retter.
Men ikke forvent deg for mye, anbefales for de som virkelige er sushi fanatikere og de som er gått lei av å spise kjøtt hver dag. Fra rundt 10 -20 dollar pr. person
Cuba har også noen brukbare vegatanianer restauranger.
Og noen bra fiskerestauranger

Jeg har ikke besøkt mange spisesteder i Havanna, men er du litt lei paladar maten, og vil ha en god steak eller annet godt kjøtt, litt dyrere enn en paladar.
Fra 10 - 20 dollar anbefaler jeg "Steak house El Torro" ved hotel St.John eller i Villa pan americano.
Hvis de forsatt har spis så mye roastbeef du vil for 10 dollar, se hvor mange tallerkener din cubanske kamerat klarer å spise :huh: , Pågrunn av flauhet, stoppet jeg min venn ved 4. tallerken, lovte han dessert som plaster på såret Cheesy

ENJOY,
og kom gjerne tilbake hit med deres egen vurdering av restauranger, diskotek, steder  osv.. du har besøkt. Wink
Hei

Jeg har brukt denne websiden noen ganger nå, og utelivsguiden PLEIER IKKE å stemme, så da er dere advart. Dessuten er informasjonen veldig subjektiv og de fleste av stedene har IKKE den vanlige kubanern råd til å gå på, knapt turisten også. Et grelt eksempel på et dyrt utested er diskoen på toppen av Hotell libre. Drikkevarene har norske priser!!! Det står det selvfølgelig ikke på sidene.... Slik viktig info vil du IKKE finne på disse websidene. Men du får en bra oversikt over hva nattelivet kan by på av restaruanter, barer og diskoer. SAmt annen turistinfo.
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: May 06, 2005, 12:59:13 PM »

Michel skrev
"Jeg har brukt denne websiden noen ganger nå, og utelivsguiden PLEIER IKKE å stemme, så da er dere advart. Dessuten er informasjonen veldig subjektiv og de fleste av stedene har IKKE den vanlige kubanern råd til å gå på, knapt turisten også. Et grelt eksempel på et dyrt utested er diskoen på toppen av Hotell libre. Drikkevarene har norske priser!!! Det står det selvfølgelig ikke på sidene.... Slik viktig info vil du IKKE finne på disse websidene. Men du får en bra oversikt over hva nattelivet kan by på av restaruanter, barer og diskoer. SAmt annen turistinfo.  "

Michel
Hva er det som ikke stemmer, vet at noen av opplysningene ikke har blitt oppdatert, som det med at US, dollar ikke er gyldg lengere.
Helt enig at den er subjektiv og er ikke enige i alle anmeldelsene.

Selv har jeg var jeg bare ved inngangen til topp etasje diskoteket til Hotel Libre, skal visst være flott utsikt der oppe.
Det kostet 15 dollar pr. person å kommer inn, vi gikk ikke inn siden vi kom så sent og det snart stengte.
At  drikkevarene har norske priser er vel litt overdrevent.
Nå koster vel en par centilitere Havanna club med cola (cuba libre) rundt 70 - 90 kroner i Oslo.

Selv om en flaske rom med noen colaflasker da skulle koste 30 -50 dollar på et utested i Havanna , så blir det mye billigere enn i Norge.
Tror jeg betalte 23 dollar for en flaske rom med cola på diablo con tu tu, men jeg og min Cubanske kamerat klarte å bruke nesten 80 dollar på gamle Commandore club engang, var litt fulle da.
I diskotek Las Tunas kostet en flaske rom med et par cola nesten 7 dollar  Shocked

I Cancun kostet et flaske absolute vodka cirka 700 kroner med masse forskjellige typer blandevann og is på et diskotek.
Der kunne du også betale 20 dollar for å komme inn og drikke så mye du ville fram til KL. 03,00.
Men, på alle disktoekene utenom Bongo,bongo(?) :lol: , så måtte du gi driks for å få servering.
Koma mi gikk til baren på et av disse diskotekene og ba om en øl, kelneren så  bare rart på henne, og ventet på sin driks.
Hun ble da så forbannet at hun kastet en mynt i hue på kelneren og gikk Cheesy
Selv ble jeg nestet kastet ut da jeg ble beskyldt for å stjele, mens jeg ville veksle en stor seddel i mindre mynter fra hans tipse glass, da gikk jeg frivillig. :angry:

Den vanlige Cubaneren går helst på peso diskotekene, som kan gjerne være av dårligere standard og særlig toalettene, og ligge litt utenfor bykjernen.

Men det er mange Cubanere som har litt god råd og går på disse dyre turist diskotekene.

Minne er meg om den Cubanske taxisjåføren som klagde på at pampers bleien var så dyre, nesten 7 dollar pakken.
Hvordan kan du ha råd til dem spurte jeg han.
Siden de tjener mindre en 20 dollar måneden.

Det er vel derfor over halvparten av alle taxiene i Havanna har ødlagte taximetre :rolleyes: ,ofte så fungerer de til kontrollpunktene til taxi inspektørene, og går istykker like etterpå :blink:

Guest_michel
Guest
« Reply #3 on: May 06, 2005, 02:01:15 PM »

Når jeg mener utelivet mener jeg oversikten over hvilke orkestre som spiller hvor og når... Den stemmer overhodet ikke med virkeligheten. Dessuten er ofte de forskjelliige utestedene stengt av forskjellige grunner, og det blir ikke nevnt.

En pils på havanna libre koster 5 dollar
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #4 on: May 06, 2005, 02:13:56 PM »

Når jeg mener utelivet mener jeg oversikten over hvilke orkestre som spiller hvor og når... Den stemmer overhodet ikke med virkeligheten. Dessuten er ofte de forskjelliige utestedene stengt av forskjellige grunner, og det blir ikke nevnt.

En pils på havanna libre koster 5 dollar
OK
Cubanerne er vel ikke kjent for være systematiske og holde avtaler.

Skal finnes en annen konsertside guide, tror jeg har den linken et sted, muligens er den mere oppdatert.

For dere som er cubansk musikk og salsa frelste.
Åpner ikke det kjente bandet "Irakerne" et nytt sted med samme navn, kan kanskje bli et supplemang til casa de muscia stedene.

Spennede å se hvordan key west kopien "Sloppy bar" blir.

5 dollar var dyrt, cirka 35 kroner for en øl.
Betalte 30 cent for 30 centiliter tappet Crystal øl , et sted i Las Tunas provinsen Tongue

Har du besøkt det nye stedet Havanna Club ?

Ellers noen barer eller diskoteker du eller andre anbefaler ?
« Last Edit: May 06, 2005, 02:16:25 PM by Chrismic » Logged
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #5 on: May 09, 2005, 12:47:32 AM »

"Sloppy Joe's" var også i Havanna før revolusjonen....har postkort derfra.

Guest_michi
Guest
« Reply #6 on: June 02, 2005, 11:48:04 AM »

"Sloppy Joe's" var også i Havanna før revolusjonen....har postkort derfra.
Ja har besøkt det og det er i allefall dyrt..... mest ambassadefolk og andre utlendinger... lite kubanere.
var på et sted i guanabo. kostet 8 dollar å komme inn og man kunne da drikke så mye bucanero og rom som man ønsket..... spiller mest regaton og house ispedd litt salsa.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: