habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 11:28:10 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Diskoteker-restauranter-uteliv  (Read 1185 times)
michi
Full Member

View Profile WWW
« on: April 23, 2007, 09:43:14 AM »

Jeg har akkurat kommet hjem fra Cuba ( 16. april 2007 ) og kommer her med oppdatert info om utelivet i La Habana.

Diskoteker:

1.
 Navn:
Tercer y Ocho

Adresse:
 3 y 8 i Miramar la habana

Åpningstider:
Mandag - Søndag
Det er matine hver dag fra kl 15-20 utenom mandager og torsdager som er supermatine fra kl 17-24
Utenom supermatine er det åpent hver kveld fra kl 2100-0300
Fredag, lørdag og søndag er det viktig å være tidlig ute for å få plass, både på matine og kvelden samt supermatine. Da bør du være der i det de åpner for å få bordplassering. Det er ikke mulig å reservere bord.

Musikk:
Musikken er variert og god. Det spilles alt fra Cubansk salsa til internasjonal salsa, reggaeton og Disco temba. Disco temba er gode gamle europeiske og amerikanske hitter fra 70 til dagens.
Det er ikke bare lyd som kommer ut av høytalerne, men Dj er også videoJ. Dvs at du kan se musikken på storskjerm også.

Underholdning:
Det er underholdning på scenen i form av dansekonkurranser - karaoke - stand up komedie. Det varierer litt ut fra hvilke dager det er.

Priser:

Inngang er 2 cuc pr. person.
øl 1.35 cuc
shot 1.75 cuc
Du får også kjøpt diverse ships og osteannretninger

Generell informasjon:
Du vil som turist prøvd å bli lurt. Dvs at de øker prisene for deg. Spør gjerne kubanere som sitter ved siden av om prisene. Det er også endel faste prostiturerte som er der for å hanke inn eventuelle turister. De vil ofte tidlig spørre om du er int i et erotisk eventyr med dem. Ofte kommer de med hallikken sin, eller så er hallikken daglig leder eller noen som jobber på stedet. Men kommer du alene uten dansepartner er det greit å danse med disse. Ellers er det et rolig strøk med ingen problemer hverken for turister eller cubanere. God stemning og til tider når den store høyder ANBEFALES!

Jeg har akkurat kommet hjem fra Cuba ( 16. april 2007 ) og kommer her med oppdatert info om utelivet i La Habana.

Diskoteker:

1.
 Navn:
La Puntilla la habana

Adresse:
kjøpesenteret La puntilla i miramar

Åpningstider:
Mandag - Søndag
Det er matine hver dag fra kl 15-20. åpent hver kveld fra kl 2100-0300
Fredag, lørdag og søndag er det viktig å være tidlig ute for å få plass, både på matine og kvelden. Da bør du være der i det de åpner for å få bordplassering. Det er ikke mulig å reservere bord.

Musikk:
Musikken er variert og god. Det spilles alt fra Cubansk salsa til internasjonal salsa, reggaeton og Disco temba. Disco temba er gode gamle europeiske og amerikanske hitter fra 70 til dagens.
Det er ikke bare lyd som kommer ut av høytalerne, men Dj er også videoJ. Dvs at du kan se musikken på storskjerm også.

Underholdning:
Det er underholdning på scenen i form av dansekonkurranser - karaoke - stand up komedie. Det varierer litt ut fra hvilke dager det er.

Priser:

Inngang er 5 cuc pr. person som inkluderer konsumering for 2 cuc.
øl 1.20 cuc
NB! her betaler du når kvelden er slutt. Husk at da blir det lett smørt på mye ekstra på regningen. Anbelfales å konsumere de 2 cuc og så betale hver gang det bestilles. utenlandsk øl koster 1.5 cuc. Men turister blir avkrevd 2 cuc. Det finns ingen menyer for å sjekke prisene!!!!
Du får også kjøpt diverse ships og osteannretninger

Generell informasjon:
Du vil som turist prøvd å bli lurt. Dvs at de øker prisene for deg. Spør gjerne kubanere som sitter ved siden av om prisene. . . Ellers er det et rolig strøk med ingen problemer hverken for turister eller cubanere. God stemning.

« Last Edit: April 23, 2007, 10:22:54 AM by michi » Logged
Jan
Administrator
Full Member

View Profile
« Reply #1 on: April 23, 2007, 08:00:40 PM »

Heisann,

Flott med litt info   Smiley

Har ikke fått reist på en stund siden jeg er nedlesset med jobb.
Må få lagt inn en ferie snart, så da er det lurt å være litt oppdatert...  B)

--
Jan

Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #2 on: April 25, 2007, 03:10:21 PM »

Flott med oppdatering!

Noen som vet om Chevere fremdeles er åpent?

Personlig liker jeg de litt upscaled stedene som ligger utenfor sentrum, så et disko på Puntilla høres veldig bra ut.

Noen som har vært på det stedet som ligger i andre etasjen på teatro carlos marx? Har gått forbi der flere ganger da jeg bodde like ved, men har aldri prøvd det.

Noen oppdateringer om noen gode restauranter eller paladarer?
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #3 on: April 27, 2007, 02:29:33 PM »

Flott med oppdatering!

Noen som vet om Chevere fremdeles er åpent?

Personlig liker jeg de litt upscaled stedene som ligger utenfor sentrum, så et disko på Puntilla høres veldig bra ut.

Noen som har vært på det stedet som ligger i andre etasjen på teatro carlos marx? Har gått forbi der flere ganger da jeg bodde like ved, men har aldri prøvd det.

Noen oppdateringer om noen gode restauranter eller paladarer?
Chevere er fortsatt åpen.... det er dårlig i andre etasje syns nå jeg.... ikke verdt et besøk.  puntilla og ocho y tercera er alle utenfor bykjernen og du slipper masse innpåslitne.

Den beste restauranten heter MEDINA og ligger i

calle 15 esq i edificio 278 vedado apto 18. Ring på forhånd dagen før for å bestille.
tlf 8321138 spør etter HILDA
du kan velge mellom veldig mye mat og middag koster ca 7 dollar. Da kan du spise så mye du vil... alll inclusive
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #4 on: April 29, 2007, 11:19:51 PM »

Jeg kan bekrefte at Medina er veldig bra. Men som jeg tror jeg har nevnt tidligere (i en vegetarmat-tråd), så hadde de en ganske godt skjult melding om inkludert tips i menyen sist jeg var der. Ikke så farlig, men greit å vite.

Men all inclusive-tilbudet har jeg ikke fått med meg.
Skal sjekke det ut om et par dager, hehe.
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #5 on: April 30, 2007, 08:23:03 AM »

Jeg kan bekrefte at Medina er veldig bra. Men som jeg tror jeg har nevnt tidligere (i en vegetarmat-tråd), så hadde de en ganske godt skjult melding om inkludert tips i menyen sist jeg var der. Ikke så farlig, men greit å vite.

Men all inclusive-tilbudet har jeg ikke fått med meg.
Skal sjekke det ut om et par dager, hehe.
det er klart at Medina gjør dette for å tjene penger... Ingen tvil om det gitt.

Jeg betaler 15 cuc om dagen. da får jeg frokost middag og vask...

Men maten er utrolig bra med mye frukt og grønt og ferskpressa juice ikke tilsatt vann....

Man får det man betaler for... og 100 kroner dagen er meget rimelig!
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #6 on: April 30, 2007, 01:34:16 PM »

Sorry, jeg blander to forskjellige restauranter. Den jeg tenkte på heter Al Medina og ligger i Habana Vieja, i et arabisk kulturhus der man visstnok også finner Cubas eneste moske.

Jeg så av adressen nå at det ikke er den samme. Men takk for tipset, da har vi jo en ny restaurant å sjekke ut. Jeg skal bo ikke så langt unna den du nevner, så det passer ypperlig.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: