habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 11:24:59 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Relasjoner  (Read 1805 times)
trinaj
Newbie
*

View Profile
« on: September 08, 2006, 10:47:18 AM »

2 artikler som beskriver hvofor noen skaffer seg relasjon kun for økonomisk gevinst:
http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/09/05/475871.html
http://www.aka.uib.no/aka112003/akademi2.asp
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #1 on: September 11, 2006, 02:18:48 AM »

Vanvittig dårlig og oppbrukt emne hun fra Dagbladet skriver..... Latterlig å lese:
"I Havana er sex blitt salgsvare og kjærlighet et knapphetsgode."
Dette må jo være fra 1930-40 tallet? Det er prostitusjon i Havanna, joda, men dette har vel ikke kommet nå?
i 1990 årene når jeg startet å reise til Cuba var dette et mye større fenomen enn nå idag. Hvis noen skulle finne på å handle sex med en mindre årig på Cuba så havner man selv i fengsel, hvor står dette i dagbladets fantastiske reportasje."DET FINNES en forestilling om at den lette tilgangen på sex med unge attraktive mennesker på Cuba, skyldes kubanernes livsglede og frisinnede natur."  
Dette våset er det vel ingen som tror lenger, trenger ingen sosialantropolog til å forske frem at dette hører til mytene som ikke holder stikk?
Begynner å bli lei av den journalisten. Blir ikke overrasket hvis hun også mottar penger fra USA's fond for svartmaling av Cuba, det har man jo lest mye om i det siste.....
Lite gjennomtenkt og fantastisk lite dybde journalistikk!!!!!

Ta en kikk i Karl Johan hvilken dag som helst, er vi bedre?
Eneste forskjell er at vi tillater prostitusjon og gjerne importerer jenter fra den 3e verden til dette formål.

Meidell

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: September 11, 2006, 05:12:37 AM »

Meget bra artikkel fra denne journalisten.

Forsatt er det mange nordmenn som reiser til Cuba og ikke skjønner at kjæresten demes er sammen med dem , hovedsakelig for å tjene litt penger og/eller for å komme seg ut fra Cuba.
Så jeg håper de kommer med likende artikkler i fremtiden.

Artikkelforfatteren kunne selvfølgelig tatt med at det er fengselstraff for å være sammen med 14 åringer i Cuba.
Men det er et faktum at noen i den unge alderen prøver å selge seg til utlendinger og ofte med foreldrene delevise samtykke.

I dette landet emde en ødlagt økonomi og hvor nesten 60% overlever takket være familie , sponsorer i utlandet ,er det å få et familiemedlem gift med en utlending nesten det samme som å vinne på lotto.

Forskjellen på prostutisjone i dag og på begynnelsen av 1990 tallet er at det er mye lettere i dag å komme i fengsel.
Sterkere og store kontroll, som gjør at flere ikke tør å ta sjansen på å reise til f.eks Havanna for å prostutisere seg.
Hadde de tikke vært for politiet hardere kontroll , så hadde det vært like stor prostutisjon i dag.

"DET FINNES en forestilling om at den lette tilgangen på sex med unge attraktive mennesker på Cuba, skyldes kubanernes livsglede og frisinnede natur."

"Dette er forkastelig" står det rett under artikkelen.
Så da blir vel ikke den setning noe poeng i det hele tatt.

Dette er ikke myte , men virklighet...

Det som har sjokkert med mest angående Cubanerens moral.
Er at flere jenter selger seg selv , for å ha det litt moro og mere klær.
Altså, ikke ren fattigdom, eller penger til mat...

Å anklage denne journalisten for å motta penger, er et tåpelig utsagn.

USA trenger ikke å bruke penger på å svartmale Cuba.
For det er cuba så meget flink til selv.
Enhver turist i Cuba, vil selv se hvordan forholdene er i dette landet.

Sammenligne Karl Johan med Cuba er også helt bak mål.
De som prostutisere seg i Norge er hovedsaklig utlendinger som har kommet hit på falskt grunnlag.
Eller narkomaner som trenger stoff.
Eller luksus prrostutiserte som gjør dette frivillig, pågrunn av høy inntekt.

Og det finnes til og med Cubanske jenter i prostutisjon miljøet, antagelig kommet til Norge som gift med meget blåøyde nordmenn, som de senere har forlatt.

Dessverre , så har Fidel, store egoisme ødlagt økonomien og innebyggernes moral.
Anbefaler på det varmeste å lese boken "Dette er Cuba-alt annet er løgn"
Hvor forfatterne i likhet med denne sosial antroplogen har forstått og virkelig sett Cuba.

I denne boken og  en artikkel i en norsk avis angående Fidels sykdom.
Demonsterer de Fidel store egosime og egentlig hvor lite han byr seg om den vanlige cubaner, og hvor han viser at hans idelogi om en perfekt kommunistisk verden er viktigst for han og at den vanlige cubaner er ikke noe mere enn en maur eller arbeider for å fremme hans idelogi.
Som de skriver:

Så var Raul Castro intersisert i å prøve den kinesiske markedmodel i Cuba.
Men Fidel sa nei.
Fordi han var redd for å miste kontrollen over Cubanerne med en slik markedsøkonomi og styringsform.
Og det er fullsendig rett.
Flere og flere av de som fikk lov til å drive litt egen handel på Cuba, mister sine bevilgninger eller at det strammes inn.

Kan nemne eksempler fra mitt siste opphold I Camaguey.

Sykkelreperatøren får ikke love til å selge deler til sykler.
Hvordan skal det da bli mulig å reparere sykler.
Nok et eksempel på hvor prinsippene er viktigere enn fornuften.

Staten ville ta over kjøtt og grønnsakmarkedene.
Så de stengte de private markedene.
Men åpnet ikke nye, så må vi handle kjøtt ulovelig i private hus.
Slik har det blitt i Cubas tredje største by.

De likte ikke at noen lagde kaker i Cuba.
Som er populært på bursdager.
Derfor har de gjordt det helt umulig å få tak i det råstoffene du trenger for  å lage kake.
Pandarinene eller de som lager brød, selger ikke kaker.

Den ene naboen min, som kjører lastebil, hadde i perioder lite å gjøre, siden hans firma manglet penger til bensin.
Men alle sjefene med sine privatbiler hadde altid bensin, men ikke arbeiderne og de som jobbet.

Får vel ta med min andre nabo som mistet sin jobb på bensinstasjonen etter å ha jobbet der i 15 år.
Overtatt av den nye eliten, sosial arbeiderne..

Og Cuba som var kjentfor å ha mest leger pr. innebygger , har nesten ikke leger igjen.
Flere poliklinikker har blitt stengt og erstattet med små legekontorer, hvor det ikke altid er lege til stede, men en nødutdannet sykepleier.
Og hvor eldre og barn prioriteres, og at vanlige mennesker må prøve å komme tilbake neste dag.
Er du syk i Cuba idag, drar du rett til syskehuset.
Eller reiser 25 mil, for å ta en hjertundersøkelse, siden de apperatet ikke finnes i vår by.

I cuba så er alt penger.
Egentlig så er det ikke noe forskjell mellom utlendinger og Cubanere.
Cubanere som har penger, oppfører seg nesten som mange utlendinger
.
Bare se på de som har kommet seg over til USA, og to år senere kommer tilbake og leker seg med 16 åringer og er konger.

Dessverre, så har Fidel med sin politikk ødlagt Cubanernes moral fullstendig.

Traff en Nordmann i cuba ifjor, som hadde vært gift med en cubaner i over 20 år.
Dette landet går på tryne, sa han
Værre og værre for hvert år.
Skulle Chavez som er blitt Cuba nye "sugardaddy" miste makta, så kommer det en ny spesial periode som i begynnelsen av 1990 årene igjen.

Fidel skulle gitt opp eller prøvd andre metoder etter sovjet unionens fall i 1990.
Og det er bare tull og får enkelt å skylde på USA blokade.
De kjøper tross alt matvarer fra USA for store summer hvert år.
Og de får alt de trenger fra Mexico, honduras, Europa eller Canada.
Savner forresten den røkte kyllingen fra Canada.
Innerst inne så tror jeg ikke Fidel ønsker at blokaden skal bli opphevet, for da har han ingen andre å skylde på cubas økonomiske problemmer.

Leve Oswaldo Paya fra Varela bevegelsen  :ph34r:

YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #3 on: September 11, 2006, 10:08:02 PM »

Ja, fantastisk journalistikk!!
Ingenting nytt i det hele tatt...
Har det slått dere hva den jevne Cubanske kvinne tenker når det svartmales i denne skala??
Det blir i starten hevdet at prostitusjonen har startet nå....merkelig utsagn fra en "som kjenner Cuba" spør du meg.
Riktig at prostitusjon hadde vært verre uten politiets/myndighetenes innsats, men hva blir effekten av en slik reportasje?
Jeg tror at flere sexturister reiser akkurat pga dette..
Ingen anklager noen for å ha mottatt penger fra USA, men det er lov å spørre seg.
De tidligere reportasjene fra Cuba fra samme journalist er rimelig på bærtur i forhold til mitt Cuba.
Gudskjelov at vi bor i et land hvor alle setter seg over og dømmer et helt folkeslag på over 11 mill. pga fjollete lite dyptgående journalistikk, husker med skrekk og gru et annet norsk prosjekt vist på tv noen år tilbake: "Sex i solen" het den dokumentaren. Etter den var igjen alle Cubanske kvinner horer.
Selvfølgelig er det trist hvis noen lar seg lure til å tro at en meget vakker ung cubansk kvinne virkelig elsker en halvfeit gammel turist etter 2 timer på discoteca, men er det vits å dømme alle så hardt? i -90 årene kallte fn/nato soldatene på heisatur i Cuba jineteras for brødhorer. Spørsmålet burde egentlig belyst hvem som utnytter hvem? Brødhorer er jenter som blir med gutta på fest og restaurant etc for deretter "betale" med mus. Ingen normale oppegående mennesker i denne verden må få meg til å tro at at noen lenger tror på dette med å gifte seg av kjærlighet etter en flott "1 ukes sydentur" på Cuba eller andre steder for den saks skyld. Målestokken er som der her, har du drag eller ikke. Være seg utseendet eller andre egenskaper. Du bør ta en realitets sjekk hvis du plutselig er don juan på ferietur. Dette gjelder såklart begge kjønn, hvis det skulle komme uklart frem.
Skyld gjerne på Castro eller USA, det er ikke mitt poeng. Det er vi som opplyste folk som bør ta en annen vending når vi reiser, hvor enn i verden.
Skal virkelig vi som legger igjen dollaren på Cuba, dømme de som vil ha dem??
jineteras er ikke så populære på Cuba som folk vil ha det til. Dette er min erfaring. Såklart finnes det de som lar datteren i huset tjene penger på denne måten, men ikke fortell meg at dette er flesteparten på Cuba. Jeg er lei av at man kun skriver om de som gjør eksterem ting, hva med vanlige hardt arbeidene Cubanere? fortjener ikke de spalteplass?
Jeg bor i et område som må kunne kalles slum i Havanna. Der er det selvfølgelig råtne egg som reiser til sentrum  for å tjene etpar slanter til kontantkortet på mobilen, men de er absolutt ikke i flertall. En kvinnelig norsk, ikke spansktalende journalist med overfladiske reportasjer fra Cuba, som sakset fra tidligere ting man har lest i norske media er rett og slett like forventet som resten av tabloidpressen her på vårt hellige berg.
"Dette er Cuba, alt annet er tull" er grei lesning, men stemmer ikke mer enn annet jeg har lest. Tittelen er best. Hvis alt er sååå forferdelig på Cuba hvorfor reise dit og støtte regimet mer? Bli hjemme eller verv dere inn i alpha66 e.l. så kanskje det blir en fin liten stjerne til i det amerikanske flagget. Land of the free, hehe....home of the brave...
VIVA CUBA!
Arrester sexturistene så blir det slutt på faendskapet.

Å sammenligne karl Johan og Cuba er som du sier latterlig, men man behøver ikke reise så langt fra akersgata for å finne horetrafikk.

Den lange debatten om hvem som får lov å bake kake osv, kan vi ta en annen gang jeg er pissed. Min familie på Cuba driver små foretak og klarer seg med det, samt at vi også sender penger i ny og ne. Ingen trenger selge kroppen sin der i gården.
« Last Edit: September 11, 2006, 10:09:33 PM by meidell » Logged
trinaj
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: September 12, 2006, 12:29:06 PM »

Min erfaring med levesettet til Cubanerne er veldig likt Chrismic's. Artikkelen snakker ikke om alle Cubanerne, men det kommer jo frem at det er deres økonomiske situasjon som gjør det nødvendig å gå den veien for å forsørge seg selv og familien og at det er nedverdigene og ødelegger moralen og sjelen for mange Cubanere er jo helt forfedelig.
Det finnes jo prostitusjon i mange land og spesielt i de land som har stor arbeidsledighet. Men det som er spesielt på Cuba er at de har ikke like store valgmuligheter til å tjene penger til livets opphold som det er andre plasser. De har ikke mulighet til å starte egne foretak, butikker selge kaker, klær, kunst osv som i andre land. Og inntekten deres står ikke i forhold til hva ting koster der. Spesielt er det vanskelig for en familie med flere barn som ikke er i jobb og har en inntekt. Jeg har vært på besøk hos flere slike familier og det var vondt å oppleve at barna kom hjem fra en lang skoledag til ca kl 16 og ikke kunne få noe å spise fordi det fantes ikke mat. Skoleuniformen skjuler fattigdommen når de er på vei til og fra skolen. Men når de kommer hjem så har de bare filler å kle på seg. Når flere i familien får inntekt går det bedre, men da blir det ny runde når de skal stifte seg egen familie.
Det blir nevnt at en skal stoppe sexturistene og det er jeg helt enig i. Men det som også er faktum er at det er enkelte Cubanere selv som blir sexturister når de kommer hjem på ferie. Når de har fått seg penger i utlandet kommer de hjem og skaffer seg "kjærester" som de ikke ville ha fått hvis det ikke var fordi de har penger.
Vi kan prise oss lykkelig for at vi er født i Norge og har de valgmuligheter som vi har. Så kan vi kanskje prøve å hjelpe de som har det verre. Men der er det jo også en del begrensinger som landet der setter stopper for bare ved hvilke gaver vi ønsker å gi til dem som bor der.

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #5 on: September 12, 2006, 03:24:11 PM »

Først Takk til Trinaj  Wink
for disse linkene.

Som Trinaj sier så så finnes det mange cubanere som er fattige, så mange av dem når jeg bodde på landsbygda.
Unger som måtte legge seg sultne , manglet sko.

De i Cuba som har en lovelig selvstendig jobb, kan overleve, selv om myndighetene begynner å stramme inn på disse typer jobber.
Blir færre lovlige yrker, som jeg fortalte om i forrige innlegg.
Kakene, sykkeldeler, og ikke minst de private markedene som blir nedlagt.
Det skjer nå, fordi det er forandringer i den Cubanske økonomien, de trenger ikke disse private foretakene lengere og vil overta dem selv.

Og det at Cuba eller rettere sagt Fidel.
(For det er Fidelisme som styrer Cuba, det sier alle jeg møter i Cuba.)
At han nektet en økonomisk model lignende Kina, pågrunn av at han da var redd for å miste kontrollen over Cuba.
Skuffet meg veldig, og beviser hans store egoisme og at hans ideologi er viktigere enn den normale Cubanerens velstand.

Dette ble refert i boken" Dette er Cuba- alt annet er løgn (ikke tull som meidell skrev)
Jeg vil igjen fremheve den boken , den beste boken om cuba skrevet på Norsk, muligens i fremste klasse vurdert mot andre utenlandske bøker om Cuba.
Bare se på kildeanvisningene demes og hvor mye tid de har lagt i ressurs til denne boken.
Jeg snakker om 2. utgave, leste førstutgave for mange år  siden og likte den ikke da av en merkelig grunn.
Men fikk mange "aha" oplevelser når jeg leste 2 utgaven.
Oppfatter Cuba, slik jeg også oppfatter Cuba.
(Jeg har jo tross alt nesten 3 års "forskning" bak meg i Cuba)

Den vanlige Cubaneren som bare kan leve av sin lille lønn, overlever ikke i prinsippet i Cuba.
Hvordan skal du brødfø, gi klær, etc.. på en vanlig lønn på nesten 10 CUC eller 70-80 norske kroner i Cuba ?
Så og si umulig
Bare se på kjøleskap , tv og andre produkter i Cuba.
Som de selger med flere hundre prosent advanse ?
Produktene er jo nesten dyrere i Cuba, enn i Norge, og så kommer noen av dem fra nabolandet Mexico.

Derfor blir noen fattige Cubanere så desperate at de er nesten villig til å selge sine 14 års gamle jenter til utlendinger.
Sett dokumentarer når Cubanske foreldre nesten gråter, når de forteller at de må godta og nesten håpe at deres unge datter (ofte da over 18 år), må selge seg til utlendinger.
Har selv møt jenter som har solgt seg selv for å få klær til sin baby, eller for å få penger til å kjøpe en liten vifte i den verste sommerheten.
Huset hennes var et råttent tre hus, som hadde nesten gressgulv og bestod at to gamle elendige dobbelt senger, hvor hun måtte dele sengen med sin eldre bror, og et lite kjøkken, det var hele huset .

Etter å ha lest Meidell innlegg.
Så lurer jeg på om sannheten skal skjules ??
Eller hva er sannheten ??

La oss starte med den meget elendige dokumenateren fra Playa Santa Maria, utenfor Havanna.
Den ble vist i Norge i 1998, tror jeg.
og den ble min kone deppa av å se og tenkte selvfølgelig på hvordan Nordmenn ville se henne nå.
For det var ikke så mange som viste om hvordan prostutisjon hadde utviklet seg på Cuba i 1998.
Selv så viste jeg lite om deg,når jeg kom første gang til Cuba i desember 1996.
Husker jeg ikke skjønte hva Cubanske jenter ville, når de inviterte meg hjem, ble lei meg for at hun pene jenta måtte gå.
Eller de som prøvde å sjekke meg opp på stranda, skjønte ikke at de lo av meg for å få kontakt når jeg prøvde å skifte på stranden, husker jeg ble litt sint på dem.
Eller den gangen jeg traff en Cubansk jente ute, og jeg ville invitere henne på middag dagen etterpå, men som insiterte på at jeg skulle følge henne hjem.
Hvor vi endte opp i et hus og inn på et soverom, og hun begynte å kle av seg til min overraskelse.
Og ble etterpå forklart , ved hjelp av fingerspråk at hun trengte økonomisk hjelp til sitt barn og jeg måtte betale for leie av rommet.
Større ble min overaskelse da hun bare sa ha det etterpå på gaten og bare gikk sin vei, jeg som hadde lyst på mere kontakt med henne.
Takket være at mine Norske venner forsatt var på utestedet, fikk jeg lånt penger til å komme meg hjem.

Men i dag, så vet de fleste nordmenn om prostutisjon forholdene på Cuba.
Cuba har jo blitt nesten like kjent som Thailand.
Så kona mi, blir ikke så lei seg av å lese artikkler om forholdene i Cuba nå lengere.
Og hun har aldri fått noen negative bemerkninger fordi hun er fra Cuba, men det kommer nok en del av hennes oppførsel og klesvalg, som gir lite signaler på at hun er lett på tråden.

Leste nylig om et innlegg i avisen om en afrikansk dame, som var lei av å bli sammenlignet med prostutierte fra Nigeria.
Da flere fulle folk på byen, trodde hun var en av dem.
Selvfølgelig leit, men det sier jo mere om hvor dumme noen nordmenn kan være.
De fleste har vel gangsyn nok til å skjønne å forstå at alt er ikke svart/hvit eller at  alle jenter fra kjente prostutisjonland er horer i Norge.
Hadde en nordmann tenkt slik og prøvd seg på min kone, så hadde han bare fått en knytteneve mitt i tryne.

Selv om det da vil komme fram negative artikkler om Cuba og Cubanere, så må vi tåle det.
For viktigste er at sannheten om Fidel,s Cuba kommer fram.
Hva noen Cubanere må gjøre for å overleve.
Og hvordan moralen til Cubanerne har blitt ødlagt av hans regime.

Turismen i Cuba har sin pris.
og mange turister er skyldige med sine handlinger i Cuba.
Hvor de bevist benytter seg av fattige Cubanere, selv om de faktisk "hjelper" dem.

Cuba elsker å skryte av sitt fantastiske land, med lav barndødlighet, leger, hjelper fattige land, frie skolegang,m men det finnes en sannheten bak fasadene de prøver å lage.

Politiet gjør det vanskelig å være sammen med Cubanere, men samtidig så tjener de grovt å på alle mulige immigrasjons tjenester og det å gifte seg med utlendinger, samt at den gifte utlendingen vil sende en del penger til Cubansk .familie.

Det kommer innstraminger på det private markedet , bare vent å se...
Starter først i andre byer...

Og jeg ser ikke ned på Cubanere og ville ha gjordt det samme, hvis jeg hadde bodd der.

Sannheten om Fidel,s Cuba, trenger å komme fram i dagslyset.
I et land hvor det er meget store klasseskiller, og befolkningen er meget kapitalistiske.
Må det vises hvordan de fattige, som ikke kan stjele fra sin arbeidsgivere, drive privat virksomhet, jobbe i turistbransjen, jobbe i svartmarkedet.
Eller er ekte eller falske kommunister med sin ekstra tjenester, kuponger og fordeler.
Hva de må gjøre for å overleve og hvordan de lever ..
« Last Edit: September 12, 2006, 03:26:14 PM by Chrismic » Logged
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #6 on: September 13, 2006, 08:57:46 AM »

Etter å ha lest Meidell innlegg.
Så lurer jeg på om sannheten skal skjules ??
Eller hva er sannheten ??
Da har du jammen missforstått mitt poeng.
Jeg står ved at reportasjen er elendig. Den viser en altfor entydighet om prostitusjon på Cuba. Hadde den inneholdt snev av det Chrismic nevner i siste svar her, hadde saken vært en annen.
Forklare bedre hvorfor ting er som de er. Jeg mener såklart også at sannheten må opp og frem i lyset. Ja mye er galt på Cuba, det er det ingen som helst tvil om.
Husker fra tidligere innlegg at "noen" nevnte at det ikke er særlig korrupsjon på Cuba? Det stemmer overhode ikke. Slike ting opplever jeg daglig hver eneste gang jeg er på Cuba. Man kan sikkert skrive seg blå på dette emne, hvem som har sett hva og opplevd forskjellige ting. Cuba har alltid vært i vanskeligheter både før og etter siste revolusjon.
Propaganda filmen "Soy Cuba" viser jo Jineteras som nedverdiger seg med amerikanske turister allerede den gang, synd at utviklingen ikke ble en annen under Castro.

Jeg mener altså ikke at prostitusjonen på Cuba skal skjules, men heller ikke at dette er så vanlig inn i alle familier som man får inntrykk av i reportasjen.
Sikkert ikke like spennende å lese om velykkede mennesker under et slikt regime.

Har vært så heldig og kunne reise rundt omkring i sør og mellom amerika og ser at mange land med demokratisk valgte regjeringer faktisk har større problemer med dette enn Cuba. Nevner: Venezuela, Mexico, Haiti, Dom.Rep., Jamaica, Brasil. Her flommer det over av horer og annen hardt organisert kriminalitet.
Uansett er det trist at det finnes på Cuba.

Fri markeds økonomi har vel heller ikke løst prostitusjonsproblemer for noen andre land? Thailand nevnes, der er det jo lov å starte egne bedrifter, er horetrafikken død der??

At Cubanere som kommer tilbake med penger skulle utgjøre en stor del av sexturismen på Cuba høres for meg meget besynderlig ut. Det skjer nok helt sikkert, men i hvilken skala?
Det vill alltid være mennesker som lar seg kjøpe, dessverre, det finnes jo her i landet også. Kjenner til flere kvinner i Norge som velger en slik modell. Være seg Cubanske, Thailandske, Norske eller who ever... dette er ikke et Cuba fenomen, men det finnes der også. Kvinner/menn som er i et forhold for status og god økonomi, hva er de?

YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #7 on: September 13, 2006, 09:26:05 AM »

http://www.visualeditors.com/home/2006/07/...ps-and-hookers/

Bare en link av utallige, til Chrismic som påstår at Cuba ikke trenger svartmaling fra USA.....hvorfor bruker USA mange titalls millioner dollar gjennom stats budsjettet for anti cuba propaganda både i europa, usa og på cuba da? For ikke å snakke om Bacardi som så langt har brukt 30 mill$ på det samme og dessuten har stjålet merkevaren Havana club???

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #8 on: September 15, 2006, 02:09:13 PM »

Vi hadde en diskusjon for en stund siden om korrupsjon i Cuba, har giddet å lese den på nytt, og jeg ble vel "nedstemt" i den diskusjon eller måtte vel gi meg.

Men, mitt siste opphold, erfaringer, kunnskap, så kan jeg ikke si noe annet enn at korrupsjonen i Cuba har gått ned , særlig den delen som har med turister å gjøre og vi kan "se".
Militære ledere har blitt plassert i viktige stillinger for å motvirke korrupsjon,
Trabadores sociale (de unge sosial arbeiderne)  tar over flere områder hvor det har vært mulig å jukse før.
Til og med taxisjåførene vet at blir de tatt i en av de mange taxi kontrollene og de ikke har ført opp, til og fra stedene og taximeteret ikke virker eller for lavt, så får de sparken.
Havanna taxi har jo mistet cirka 80 % av sine biler.
Og det at myndighetene har satt som et mål å fjerne korrupsjon, er ikke lenge siden en høystående persone fikk sparken.

Hvem er vellykkende personer i Cuba ?
Ingen kan bli velykkende i Cuba uten å få støtte, enten fra familie i utlandet, ulovelig arbeid , fordeler som viktig kommunist, jobbe med turister, eller å stjele, ulovelig svartehandel.

Skal man lage en artikkel om vel lykkede personer i Cuba, så det så og si ikke bli en vanlig arbeider, som klarer å leve av sin lønn.
Muligens Paladar, Casa particular eiere, kan si de har det bra.

Poenget ,å få fram i artikkelene er å få fram at det er umulig å leve bra på en vanlig lønn.
Og har du ikke de mulighetene som jeg har beskrevet over, så blir man så desperat at noen selger sin kropp.

Prostutisjon eksisterte også under Baptista, en arbeidskamerat av min far, var sjømann før, og han kjøpte seg en hore for en natt , med så lite som et vanlig brød.

Prostutisjon kom etter sovejetunionens fall, da Cuba måtte begynne med turist trafikk.
Cuba,s styre og Cubanerne overlever, men den vanlige cubaner er nødt til å ta fram og bruke "negative krefter" for å overleve.
Man kan spørre om idealismen i revolusjonen er verdt all den nedverdigelse, fattigdom, og moralsk forfall Cubanerne flest må oppleve og gå igjenom for å overleve.
Kanskje ville Fidel,s avgang, og innførning av demokrati, opphevelse av blokade, økonomisk pengestøtee fra USA, som de har lovet.

Gitt cubanerne et bedre liv økonomisk og mere moralsk med mye mindre nedverdigelse og bruk av "negative krefter" for å overleve Huh

Har ikke reist så mye som deg i Latin amerika, og så ingen Mexikanske horer i den måneden vi var i Cancun.
Dom .rep og i Brazil finnes deg nok en del horer, og du kan sikkert finne deg en dame eller hore i Venezuela også.
Men, tror de ikke kan sammenlignes helt med Cuba, hvor det er så lett og så mange henvendelser.
Kriminalitet finnes det også en del av i andre land.

Ofte så skal man sammenligne Cuba med andre Land, og det er klart det finnes mere negative ting i andre land og positive ting i Cuba.
Men selv så er jeg ikke så veldig opptatt av slike sammenlikninger, prøver å se på hva som kan gjøres bedre i Cuba og de mulighetene som finnes der, enn å sammenlikne med andre land.

De fleste Thailandske horer er etter hva jeg har lest, unge jenter fra Nord Thailand, som blir utrolig nok solgt av sine foreldre i fattigere Nord Thailand.

Å få bort all prostutisjon blir nok helt umulig i Cuba, men en markeds økonomi, ville kunne gitt mere penger til flesteparten av Cubanerne.
og kunne flere av de som i dag er veldig fattige, muligens fått et valg om de ville prostutisere seg eller ikke.
For sannheten er at enslige alenemødre og andre fattige, ofte ikke har noe annet valg enn å lete etter en mere pengerik mann , enten han er Cubaner eller utlending.

Min kone har aldri hvert en prostutiert, jeg var den første utlendingen hun var sammen med.
Men, selv om jeg var litt eldre.
(men, jeg er jo veldig snill og grei å ha med å gjøre Cheesy )
Så var ikke det en bakdel at jeg hadde litt penger.
Heller ikke fra svigermors side.

De levde på landet i et lite gammelt og fælt hus, uten kjøleskap, vifter, tv, radio, slags petrolium ovn, eneste de hadde av elektrisitet var to lyspærer.
Kunne man sett ned på henne, hvis hun hadde blitt prostutiert i Cuba ?
(bare tenk på det å sove uten vifter om sommeren )

I Desember måned ifjor var min "faste" Cubanske taxisjåfør (Transtur) i Camaguey litt deppa, for det var så lite å gjøre, og han irriterte seg over at alle utleiebilen var utleid , mest til cuban amerikanere som kom tilbake på ferie.
Tror det ikke fantes noen Audier igjen fra REX bilutleie i hele Cuba i desember måned.
Bare tenk hvor billig taxi er i Cuba og hvor mye de betaler hver dag for å leie en bil , særlig Audiene, og mesteparten var reise innen byen.

Da er det Audi, og vise fram alle sine gullsmykker, (tror jeg så en dame med nesten 20 -30 gullskjeder, måtte vel få vondt i nakken og måtte vel sove og dusje med dem.
Alle fester og de som er enslige, surrer rundt med flere damer, ofte unge, så dem mange ganger på min lokale Rapido, med sine store "vennegjenger" eller mere gratis drikkevenner, for da er du KONGE i Cuba, til og med gifte Cuban amerikanere hadde sine sidesprang.

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #9 on: September 15, 2006, 02:41:02 PM »

http://www.visualeditors.com/home/2006/07/...ps-and-hookers/

Bare en link av utallige, til Chrismic som påstår at Cuba ikke trenger svartmaling fra USA.....hvorfor bruker USA mange titalls millioner dollar gjennom stats budsjettet for anti cuba propaganda både i europa, usa og på cuba da? For ikke å snakke om Bacardi som så langt har brukt 30 mill$ på det samme og dessuten har stjålet merkevaren Havana club???
Jeg bare le av denne historien og kan ikke skjønne at denne journalisten ikke kunne bruek et ekte eller autentisk bilde.'
For da må da finnes tusenvis av bilder av unge jenter med turister som blir stoppet av politet.

Skulle klart å ta mange sånne bilder , hvis jeg hadde gått nede ved Malecon , enten ved hotel Deuville eller ved La Rampa, eller gamle Havanna en kveld og hatt et lite fotoapperat, som jeg litt diskre hadde brukt.

Har jo sett politiet stoppe jenter med turister mange ganger, vi ble jo selv stoppet i 1997, og bare at min kjæreste (kone) hadde et bilde av meg i sitt identitetskort, forhindret en tur til politistasjon, eventuelt fengsel, min sikkert satt på en buss ut fra Havanna.
Ble en bot på 5 dollar for å være med en turist, KOKO.. Shocked  :ph34r:

Vet ikke om hvem av utsagnene "gå over bekken etter vann" eller "smør på flesk"passer best.

Likende falske foto, måtte vært bilde av en soldat med et påsatt gevær, eller et jorde med påsatte grønnsaker, eller en tom fiskebåt med påsatte fisker.

Særlig i Miami, burde vel et slikt bilde ikke vekke oppsikt eller ikke i mange andre land heller.

For en utrolig sløsing og bortkastet bruk av penger..........

Side du gir meg en link, så skal du få en video av meg  Tongue

Se på den og les teksten på høyre side.

Er denne en "fabrikert" video fra en bestukket Miama journalist , mon tro.
Jeg tror ikke....
Ble litt overasket, trodde ikke tortur fantes andre steder på Cuba , enn den amerikanske basen,
Selv om jeg kjenner en Cubaner, som satt innesperret i arbeidsfengsel i to år siden han ble tatt når han skulle flykte fra Cuba .
Men de bodde bare 100 mennesker på et rom og med 4 toaletter, og elendig mat, men kona kom med mat hver dag, som er vanlig på sykehus også..

http://video.google.com/videoplay?docid=49...60&q=Cuba&hl=en

OHH, glemte nesten Bacardi saken, kom ikke egentlig  det merke fra Cuba, og at var Cuba som stjal det merket eller fabrikken, når alt ble nasjonalisert etter revolusjonen i Cuba. ?
Husker ikke helt, men det har vært noen "kriger" mellom Barcardi familiens intresser på Cuba før og Fidel , regime.
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: