habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 11:16:46 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Invitasjon?  (Read 3834 times)
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #10 on: July 05, 2005, 03:48:14 PM »

Men uansett ligger både kultur og oppvekst sterkt i føringene for hvordan man beter seg til omverdenen.
Ja. Men spør du meg består også kultur og oppvekst av flere faktorer enn nasjonaliteten. Selv om de fleste som skriver på dette forumet sitter i Norge, betyr det ikke at vi alle har samme kultur eller engang har vokst opp under samme kår i samme land. Derfor synes jeg ikke det holder å dømme et forhold bare pga nasjonaliteten.

For de fleste kubanere har man skutt gullfuglen hvis man får mulighet til å komme seg ut av kuba og starte et liv med økonomisk og politisk frihet.
Ingen tvil om at den oppfatningen er ganske utbredt. Jeg synes allikevel ikke det er nok til å trekke denne slutningen:

Og er ganske så sikker på at det ligger en hemmelig agenda for forholdet hos kubanern, som selvfølgelig ikke kommer frem.
Jeg vet at det er et utbredt fenomen, men du og jeg vet ikke nok om det aktuelle forholdet til å være "ganske så sikker" på noe som helst. Det finnes nok av eksempler både på det du sier og det motsatte. Men ved å generalisere på den måten, stigmatiserer man alle norsk-cubanske forhold, noe som ikke er spesielt hyggelig for noen av oss.

Man kan IKKE kan sammenligne individene norge/cuba da utgangspunktet er så forskjellig.
Jeg er ikke enig. Jeg tror ikke vi blir enige med det første heller, selv om jeg tror vi forstår hverandre.
oyvfje
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: July 05, 2005, 05:24:14 PM »

Hei.
Har tenkt til å reise tilbake i september for å bli bedre kjent med henne.
Vel...har ikke tenkt å gifte meg ennå, men at det skal være så vanskelig å få invitert henne hit liker jeg ikke.
Michi. Hvis du tror jeg er en sex-turist som reiser til Cuba, Brasil eller et annet land for å finne meg en kone, tar du skammelig feil. Har vært noen turer til Cuba nå og det er første gangen jeg treffer ei jente der borte.
Elsker landet og folket og hadde reist tilbake uansett.

ABC
Full Member

View Profile
« Reply #12 on: July 07, 2005, 04:37:42 PM »

Hei.
Har tenkt til å reise tilbake i september for å bli bedre kjent med henne.
Vel...har ikke tenkt å gifte meg ennå, men at det skal være så vanskelig å få invitert henne hit liker jeg ikke.
Michi. Hvis du tror jeg er en sex-turist som reiser til Cuba, Brasil eller et annet land for å finne meg en kone, tar du skammelig feil. Har vært noen turer til Cuba nå og det er første gangen jeg treffer ei jente der borte.
Lykke til.  
JOURNEY
Newbie
*

View Profile
« Reply #13 on: July 24, 2005, 04:16:28 PM »

Hei.
Kan fortelle en liten glad nyhet i denne sammenheng. Jeg har vært sammen med min kjære på Cuba siden april 2004. Vi søkte om turistvisum og har nå fått dette innvilget, så gjenstår bare at hun får ordnet med "Carta blanca" så kan hun reise.

Det skal sies at hun har ei datter på Cuba, slik at sannsynligheten for at hun hopper av i Norge er svært liten. Er ifølge mine erfaringer dette som det legges stor vekt på ved behandling av søknaden. Hun er også jevnaldrende med meg, kan kanskje påvirke det også. Hvem vet ?

Det er altså mulig - men gud hvor mye frustrasjon det fremskaffer. Det tar også lang tid. Min kjære mottok mitt invitasjonsbrev helt i begynnelsen av desember 2004

Espen
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #14 on: September 29, 2005, 02:39:47 PM »

Heisann.

Neida jeg tror ikke du er sex turist. Har forøvrig et avslappet forhold til sex og mener at ethvert voksent menneske bestemmer over sin egen kropp. Slik at jeg ser ikke negativt på mennesker som kjøper kroppslig nærhet.

Det du opplever er kun normalen på cuba. Sjeldent at man ikke relaterer seg til kubanere fysisk, hvis man ikke da er aseksuell. Du "måtte" bare havne i statistikken en eller annen gang. Uansett vil du sikkert få mange fine øyeblikk med henne. Og det er vel øyeblikkene vi lever for?

Men som jeg gjentar til krampa tar meg... Det er stor grad av sannsynlighet at det ligger andre ting bak hennes interesse i deg. m.a.o forholdet vil ikke vare lenge.
Og da mener jeg i en 5 års periode. Uansett vil du sikkert oppleve ting som vi nordmenn syns er banale i det daglige liv, vil medføre problemer i forhold til en kubaner.

lykke til
michi

Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: