habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 11:06:40 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Eldre Jiniteras Holder Kveldskurs For Nybegynnere  (Read 1479 times)
Chrismic
Hero Member

View Profile
« on: April 09, 2005, 03:47:11 AM »

Dette innlegget her kommer fra et annet forum, skrevet av Cubanpi, som jeg anser som min "Cubaguru".
Ingen vet så mye om Cuba, som han.
Gift og bodd der i flere år

Her er innlegget:
THE RISK SEMINAR.

There are underground "schools" in Havana that teach newly recruited jiniteras about how to handle a lluma.  Most of the girls come from outside of Havana and get their orientation in this type of "school".

Lessons run from how to act with the llumas, ask for money and gifts without offending, act interested having sex, even the proper use of condoms (that the Cubana should always supply).  It is a very thorough program considering its highly illegal and dangerous.

There is a part of the training that deals with the reality and risk of immigrating to another country.  These girls are taught to insist on a visit prior to marriage (in the case of Canada, it doesn't fly, but may shed light on why it is so difficult to get a Cuban to visit).  They are told to make sure family and friends have contact numbers AND HAVE CONFIRMED THEY WORK before leaving.

The reasons are obviously that there is no way to guarantee the safety of a Cubana once she leaves Cuba with a lluma.  The "visit before making a permanent decision" is only logical.  However, there are still tremendous risks involved.  

Jeg har lest flere og flere historier fra utlendinger i Cuba, som har møtt og har hatt sex med Cubanere uten at de har spurt etter penger eller andre ting.
Tross , ofte stor aldersforkjell,så vil de bare være kjærester med dem.
Målet er å få utlending til å tro at de ikke er jiniteras, og dermed få utlendingen til å tro at de er ordentlige jenter som elsker dem og vil gjerne gifte seg og flytte til deres hjemland

For mange turister som er i Cuba, vil helst ikke ha noe med horer (jiniteras) av moralske årsaker.
Men skulle de treffe en "ordentlig" jente som elsker dem uten å ha noe for det, så kan de være interresert i å gifte seg med dem og ta dem med til deres hjemland.

Da har utlendingen giftet seg med en jiniteras uten at han vet om det og at kjærligheten er falsk , og at det er store sjanser for at hun kommer til å bli vanskelig å leve sammen med.
F.eks Hele tiden mase etter penger, gå ut på byn med Cubanske venniner for enten å shoppe eller gå på disco, har ingen problemmer med å være utro, finner altid på en historie om at hun er nødt til å reise til Cuba på besøk en stund, gjerne noen måneder, med en del lommepenger.
I Cuba vil hun rote rundt med andre gutter og bare feste.
Når hun får oppholdstillatelse på ubestemt tid i sitt nye hjemland eller at de får barn sammen, er det stor sjanse for at hun finner en yngre eller rikere person, og du er historie.

Og i dag leser mange turister om Cuba på forum som dette, og blir da vanskligere å lure i Cuba.

Men, selvfølgelig er ikke alle cubanske jenter eller gutter som jeg nå beskrev.
Det finnes " ekte solglimt" i mellom skyene.

Men mange Cubanske jenter har blitt sleipere, smartere, mere utspekulerte, og falskere. :unsure:

Det er litt interresangt og riktig, det at de helst vil se an forholdene hos utlendingen i hans hjemland, før de eventuelt gifter seg med han.

Det er ikke lett Sad
« Last Edit: April 09, 2005, 04:22:29 AM by Chrismic » Logged
Lemon
Full Member

View Profile
« Reply #1 on: April 10, 2005, 03:24:53 PM »

Som påpekt før, de finnes alle mulig typer av cubanere som det finnes alle typer av nordmenn, svensker, thailendere, amerikanere, engelskmenn osv osv...
Viktig å ikke glemme det

Jineteras i Norge kalles gjerne Golddiggere, og de finnes på barer hvor den økonomiske eliten i Norge vanker.
Eller så kan de kalles jusstudiner. For noen år siden ble det avdekket at et meget stort (og ikke minst sjokkerende) prosentantall av jusstudinene i Oslo prostituerte seg for å få penger til dyre designer og merkeklær.

Eldgammel profesjon, finnes i alle land!
Og Margerite Duras bøker som Enram skrev i ett innlegg på ett annet forum
(Renger med det er samme Enram som skrev her en stund. Trist å høre det er over Enram, sånn jeg tolket det utfra Move on innlegget ditt)
For meg totalt uforståelig, som jeg ikke fatter cubanske jineteras/jineteros som gjør det kun for finere klær, smykker osv. De som gjør det fordi de trenger mat til ungen sin, familien, seg selv osv, de kan jeg forstå.
Men mange er kun materalistiske og opptatt av ekstra materalistiske goder.

Men mange unntak, kjenner en meget ålreit og veldig kjekk cubaner som har det vanskelig på Cuba, faren er dissident og ble bedt om å forlate Cuba og moren Jehovas Vitne, begge bor nå i Miami. Han får antagelig visumet sitt i oktober, men vil ikke bo der, kun dra på besøk for å se hvordan det er, men han liker ikke det han hører om det eller hvordan det skal være der og kan ikke tenke seg å bosette seg i USA. MEn han vil veldig gjerne ut av Cuba. SOm de kaller seg i vennegjengen hans, er han en shark! De kaller seg ikke jineteros. Han har bla vært med en norsk jente jeg kjenner litt, men var alltid åpen og ærlig og sa at han gikk med  turist jenter og trodde ikke han kunne knytte seg til noen igjen. Han hadde et langvarig forhold, men ble dumpet og tror ikke han vil klare å knytte seg til noen igjen. Derfor tilbyr han penger til noen han kan gifte seg med, legger alle kort på bordet om at det ikke gjelder kjærlighet men at han vil vekk. Han kunne lett lurt noen, men han ville ikke klart det som han sier, juge så mye og føre noen bak lyset.

En annen fyr i samme gjeng, dog ikke godt likt, og jeg klarer han ikke, en forferdelig ekkel og utålelig fyr gjorde det på en annen måte. Gift med en visstnok meget pen og tiltrekkende canadisk jente med en rik pappa. De ga han masse penger og et storslått bryllup, og drittsekken var utro alt i brylluppet med ei italiensk jente. Unødvendig å si er han fortsatt utro med alt som kan krype å gå, han utgir seg for å studere santeria, alltid kledd i hvitt fra topp til tå, men det er kun en fashiongreie for han og et forsøk på mer makt! Totalt ufordragelig fyr, sønn av en kjent skuespillerinne på Cuba.
Vi hadde en diskusjon sist da han kom bort og la ut om hvilket drittland Norge var og hvor stygt det var. Han har jo selvfølgelig ikke vært her, men hadde en kompis som var gift med ei norsk jente og skulle dra hit. Ifølge han gruet kompisen seg og de syntes veldig synd på han som måtte dra fordi Oslo var en drittby ingen av de har vært i, og strendene var iallfall jævlige. Da jeg sa at min personlige mening er at strendene i Norge er mange ganger finere enn de på Cuba ble han veldig pissed-off. Personlig synes jeg enkelte strender i feks Lofoten er vakrere, de er rene og ikke fulle av søppel, ja, vannet er ikke spes varmt, men når det gjelder skjønnhet slår det en del av de på Cuba ned i støvlene.
Det morsomme var at etter noen dager kom det en annen cubansk kompis av meg som har vært i Norge og snakker norsk (aldri hatt norsk kjæreste nei eller annen utenlandsk, ja de finnes, muligens bare han) og var helt enig! Smiley

Denne cubanske kompisen er en helt annen type igjen, født i feil land som han sier, liker ikke rom, sigarer, sigaretter, dansing, salsa, cubanske sladringen, juging og at alle legger seg opp i andres saker.
Var ganske artig å gå med han på gaten da alle i Vinales også trodde han var turist siden han snakker norsk. Men han stakkars ble sjokkert over sladringen der og på enden av besøket mente han at det vi burde gjøre for Vinales var å kolonisere det med nordmenn, da hadde han likt seg, og beholdt de mange hyggelige cubanerene som tross alt finnes der.

Vel, poenget var bare å påpeke litt av mangfoldet som finnes på Cuba med kun ett par eksempler.
Ofte blir man så opphengt i alt det negative, og man ser det gjerne kun fra en side, turistens og som jo er den siden vi oftest hører kjipe historier fra.
Men la oss ikke glemme de cubaneren som har kommet med ektefelle til ett nytt land hvor de blir mishandlet, innesperret og brutt ned psykisk eller tvunget ut i prostitusjon eller må jobbe som strippere.
De finnes også i ett stort antall!
vale
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: April 12, 2005, 11:57:27 PM »

var på ferie på cuba i jan-05 (4 uker) og det var et utrolig spennende land.
Ble kjæreste med en cubansk jente og  vi bodde sammen på et privat bevertnings hjem i to  uker sammen.
Kjærligheten blomstrer som aldri før,vi har ukentlig e-post kontakt.
Hun studerer juss og jeg syns hun er en kjempejente.
Dro til cuba,ikke for å innlede noe forhold,men for å feriere.
Så dette var helt uventet(faktisk).
Har også e-post kontakt med et vennepar i Havana,som hjalp oss(kompisen min og jeg).
Høres kansje naivt ut dette,men føler selv jeg ikke er det.
Jeg er 35 år,hun er 22 år.
Skal til Cuba i sommer for å finne ut mer,det som skjer det skjer.
Varsellysene blinker i bakhodet mitt,men vil så gjerne tro at dette går den riktige veien.
Håper på en billig flybillett (6-8000)
For tiden tar jeg spanskkurs,det er veldig nyttig,fant jeg ut.
Håper noen kan dele erfaringer med meg,også er det godt å få skrevet litt om dette fordi det opptar meg.
Dette med kjærlighet\penger ,jeg pratet med henne om det og hun ble svært fornærmet og skulle til å pakke kofferten sin å gå.
Men fikk rodd det i land;for det var ikke snakk om at hun var ute etter pengene mine,man kan jo aldri vite.
Klart jeg spanderte litt klær og smykker osv.
Men hun maste aldri om noe.
 Ok,dette var noen tanker fra en forelsket sjel..

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: April 13, 2005, 04:33:52 AM »

Meget lærer rikt og interresangt innlegg, Lemon Wink

Veldig mange som vinner i green card lotteriet og får oppholdstillatelse i USA, eller de som får statsborgerskap i Spania, fordi besteforeldre har vært spanske borgere, eller hvem som helst som trenger penger for å komme ut av Cuba.

De tilbyr ofte ekteskap mot penger.
D.V.S. at den de gifter seg med for også bli med til utlandet mot at den personen eller personens famile betaler en del eller alle omkostninger med å få reist ut.
Som flybilletter, pass, utereisetillatlese, osv...

Den person vil da begynne å jobbe i utlandet og sende penger tilbake til familien i Cuba.

Når ble cubanerne så opptatt av strendene i Norge ?
Og har aldri hørt om fine strender i lofoten (kort sesong).
Vi har fine svømmehaller og kort vei til Nord Danmark hvor de er kjempeflotte strender.
På sørlandet også.

Er ingen sladrehank,men skulle likt å fortalt den jenta som skal ta med seg den Cubaneren til Norge om hvordan han ser på Norge.
Du har tusen flere muigheter i Norge enn i Cuba.
Mye større valgmuligheter og frihet.
Og så kan han leve på sosialen i hele sitt liv, som noen Cubanere gjør i Norge :huh:
Tror det forholdet der går neden om og hjem.
Er du så negativt til Norge i utgangspunktet, så bør du ikke reise.

Skulle likt å truffet han Cubaneren som snakker Norsk.
Er som min Cubanske venn som ikke er macho og dermed ulik Cubanere flest.
Han er veldig opptatt av data og tekniske ting.

For to år siden fant jeg en hyggelig fransk dame til han i fylla Tongue
Stor forelskelse og hun var interresert i å få han med til Nord frankrike.
Men han gikk tilbake til sin eks, som "plutselig" ble forelsket i han igjen, da hun forstod at han muligens vil flytte fra Cuba.
Og herregud hvor mye jeg kjeftet på han.
Både jeg og moren hans prøvde å banke litt fornuft inne i hodet hans, vi presset han så mye at han begynte  å grine,  :lol:
Men han var så glad i sin eks.
Nå tjener han 15 dollar i måneden, og har gitt avkall på alle utviklingsmuligheter, som han kunne fått i Frankrike.
Og det verste av alt,var at han prøvde via sin spanske familie, å ordne en arbeidskontrakt i Spania, føre han traff den franske dama og han eks tok han tilbake hvor flesteparten av pengene ville gå til den Cubanske stat, men som han ville raskt hoppe av og bli i Spania, siden han hadde sin far der.

Og hvis dette forholdet ikke hadde fungert, så kunne han reist til Mallorca, hvor hans bror og far bor.

Må bare legge til at grunnen til at det ble slutt mellom han og eksen, var at hun hadde kjøpt en hund som var helt ustyrlig og som bråkte og rotet fælt, da den mistrivdes inne i leilighet og i sentrale Havanna, med dårlige lufte muligheter og som derfor ikke kunne slippes frie.
Jeg spurte om jeg kunne ta med meg hunden til landet, hvor den ville leve mere fritt, men nei. :blink:

Så hun kjøpte den hunden uten å spørre han på forhånd, og da han han ga henne et ultimatum .
Hvor hun måtte velge mellom han eller hunden.
Valgte hun hunden :lol:  :lol:
Det at han at mistet sin inntekt som turistguide, hadde vel litt med avgjørelsen å gjøre også.
Siden han betalte alle regninger og kjøpte mat og alt teknisk i leiligheten + at han betalte for oppussingen av hennes leiligheten som hun eide.
Hennes penger gikk i banken. :rolleyes:
« Last Edit: April 13, 2005, 04:36:15 AM by Chrismic » Logged
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #4 on: April 13, 2005, 08:02:36 AM »

Dette med kjærlighet\penger ,jeg pratet med henne om det og hun ble svært fornærmet og skulle til å pakke kofferten sin å gå.
Men fikk rodd det i land;for det var ikke snakk om at hun var ute etter pengene mine,man kan jo aldri vite.
 Ok,dette var noen tanker fra en forelsket sjel..
Ja.
Nå går du en spennede tid i møte.
Med mye grubling.

Du kan lese deg ihjel om utlendingers tanker, historier,meninger om Cubanere i dette forumet og mange andre forum.

Jeg vil si i gjenomsnitt +/-, så er cubaneren 50% glad i sin utlending,
og 50% er bedre økonomi og det å komme ut av Cuba.

Det er mange ekteskap  med utlendinger i Norge, som fint fungerer med 50% kjærlighet.
Da fyller økonomi, trygghet,frihet, bo i Norge, hjelpe sin familie i Cuba ,osv.. opp de resterende 50%.

Selv kan jeg først nå.
Etter hvert sammen med min Cubanske kone i over 8 år.
Vite med sikkerhet at hun elsker meg eller er såpass glad i meg at hun har ekte følelser og liker meg og bor frivillig sammen med meg.

Høres merkelig ut ?
Nå har hun Norsk pass (oppholdstillatelse på ubestemt tid, får du etter 3 års ekteskap, da kan hun skille seg fra deg og bli i Norge uten å være gift med deg)

Hun snakker Norsk og har jobbet i flere år og fungerer og har lært seg det Norske samfunn.

Så det er ingen problemmer for henne nå, å skille seg fra meg og finne seg en annen mann, som hun kan bli forelsket i.
Hvorfor skal hun bo sammen med meg, hvis hun ikke har de rette følelsene for meg, og at hun ikke har noen problemmer med å leve i Norge uten meg.

For det finnes mange "fornuft eller økonomiske ekteskap melom Nordmenn og utlendinger, hvor kjærligheten eller følelsene ikke er de avgjørende for at de bor sammen fra utlendingens side.

Så jeg påstår at du ikke kan være 100% sikker på om din Utenlandske ektefelle virkelig elsker deg, før den dagen hun kan bo i Norge uten å måtte være gift med deg og den dagen hun både økonomisk og forståelsemessig klarer seg alene.
"Kunne stå på egne bein", for å si deg på en annen måte.

Og jeg har ingen problemmer med å si at det ikke er mitt utseende, kropp, alder, penger, som gjør at min kone forsatt er sammen med meg.
Mere min personlighet og at jeg er respektert og godt likt av hennes familie.
At vi har et barn sammen, som vi både er glad i og som er veldig glad i oss begge, har også litt å si.

Lyst på å ta opp et Cubansk fenomen.
Nesten alle Cubanere du treffer i Cuba, som du kommer litt følelsemessig i kontakt med er frie.
D.v.s at de er ugifte, har ikke kjæreste for øyeblikket
Men nesten alle andre som jeg treffer eller andre forteller om , de er enten gift  eller har en kjæreste.
Jeg vil påstå at nesten 60 - 70% av de du innleder et forhold til i Cuba, er da i et forhold.
Et forhold som de ofte forsetter med i der skjulte, eller hvor både din Cubanske partner og dens kjæreste lar utlendingen overta pågrunn av at de får penger eller at Cubaneren kan komme ut fra Cuba.
Ofte er den Cubanske kjæresten en jinitero.

Vale
Du kan lese og få tips og kunnskaper i disse Cuba forumene.
Det kan gi deg en bedre forståelse av Cubanere og vil la deg oppdage de fleste bedrag eller juks.
Du vil lettere forstå og tyde tegn, som forteller at det er noe som ikke stemmer med personen eller forholdet,
Som f.eks at det ikke er normalt for Cubanere å altid være sammen med en Cubansk venn, som bare er en venn, eller at fetteren ikke er fetteren, men hennes kjæreste.
At ofte så er hele familien med på komplottet og dekker henne.
Du kan bli inspirert av andre til å reise tidliggere enn avtalt for  å komme overraskende tidlig om morgen til henne, for å se om hun sover alene...

Eller som en annen gjør, få de som tar med seg ting fra han til henne, å ta bilder av henne og leiligheten, for å se om bilder, ting eller andre ting, kan fortelle eller gi mistanke om at en annen bor der.
F.eks , hvem eier de nye joggeskoene som sees på bildet nederste kant.
Lytte på telefonen , hører du andre stemmer i bakgrunnen.
Leie en dektevtiv , spion, til å sjekke henne ut (finnes i Cuba).
Sende en annen utlending ned til henne, for å se om han klarer å sjekke henne opp.
Skjenke familie eller venner fulle , gi dem gaver og håpe at de avslører noe.
Spionere på henne, følge etter, for å se hva hun gjør, når hun er alene.

Personelig så skjønner jeg ikke hvorfor mange utlendinger er sammen med en Cubaner, når de stoler så lite på dem og msitenker dem for alt.
Men, det er ikke galt å bruke litt fornuft og være litt observavang uten å bli paranoid.

Mitt råd er
Reis ofte til Cuba, hver mye sammen med henne, lær henne å kjenne.
Ikke se deg blind på ung alder, skjønnhet, deilig i senga,
Se også an hennes personlighet.
Har dere ting felles, kommuniserer dere bra...
Hvis hun er altfor snill, hengiven, gjør alt du vil.
Perfekt,
For perfekt, så er det noe som ikke stemmer..
Det er bedre at dere krangler litt enn aldri krangler.
Bedre at hun har sin egen vilje og setter seg litt på bakbena.

Det at hun ikke vil ha penger fra deg, ville jeg ikke tatt så nøye.
Mange jenter som vil ut fra Cuba, er redd for å bli oppfattet som jiniteras, og sier derfor nei til penger.
Men Cubanske jenter kan være sleipe og lage kjærlighetsdramaer med vilje, for å få medfølelse.
Har selv blitt lurt av en jente, som lagde et falskt sjalusi drama, for å knytte meg sterkere til henne.
Klarte nesten å ødlegge mitt ekteskap.

Uff,nå blir det rene foredraget igjen, har alle sovnet nå  Tongue  :lol:

Avsluttning
Pågrunn av økonomi, komme ut fra Cuba.
Så kan du aldri være helt sikker på hvor mye hun elsker deg eller om hun forsatt vil være sammen med deg i Norge.
Før den dagen hun har blitt selvstendig og kan bo i Norge uten deg.

Derfor er så og si alle ekteskap med utlendinger et sjansespill.

Mitt råd er lær henne å kjenne
Har dere ting felles utenom kjærlighet og sex
Kommunisere dere bra
Lær deg og forstå kulturen, se etter "uregelmessigheter" eller merkverdigheter, noe som ikke stemmer, uten å bli paranoid.

Hvis en normal dame blir forelsket i deg i Norge, så er sannsyneligvis ekte kjærlighet, hvis du ikke heter Røkke.
Selvfølgelig kan en Cubaner bli veldig forelsket i deg, men hvis hun er en del år yngre og i skjønnfaktor , så...

Når man er forelsket i en pen, yngre jente, noe som man bare kan drømme vil skje i Norge, så styrer hjertet (følelsene) fornuften.
Og man gjør nok det man føler for, tross hva alle andre mennesker sier
Men prøv å hold hodet litt kaldt.

Når folk kjenner til situasjonen i Cuba, med fattigdom og nesten null fremtid.
Og vet at moralen gjenerelt sett er lav og at det er masse juks og fanteri.
Og da gifter seg med en ung og vakker jente.

Så er det bare tull at man da i ettertid blir så veldig forbannet og sint på sin Cubanske kjæreste /ektefelle, hvis det skulle vise seg at hele ekteskapet var en stor bløff.
I alle mulige varianter, fra utroskap, til null kjærlighet, problemmer...., falskhet,..

Å gifte seg med en Cubaner er som å besøke et casino eller spille rullett, man tar en sjanse.
Og taper man, så for man bare gå videre i livet.
Og prøve å glemme dama.
Og heller tenke på de positive opplevelsene mean dog alt har opplevd.

Det koster en del penger, å få giftet seg, få henne til Norge, forsørg henne til hun kan begynne å jobbe.
Sende penger til familie i cuba, telefonutgifter, reise til Cuba hvert år...osv....

Jeg ville ventet noen år med barn, før man er helt sikker...
og fordi at barn , gir automatisk opptilatelse på ubestemt tid.
Finnes de som har spekulert i det.

Hopp i det.
følg hjertet
lev livet
og ta konsekvensene av det du gjør
og reis deg opp igjen
hvis alt går til helvete senere
tross at du er blitt både økonomisk og følelsemessig fattigere.

Lykke til.

YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #5 on: April 13, 2005, 03:49:06 PM »

Håper noen kan dele erfaringer med meg,også er det godt å få skrevet litt om dette fordi det opptar meg.
Dette virker veeeeeldig kjent...
Jeg var på jobb (første tur til Cuba) når jeg møtte min,dengang, tilblivende kone.
At hun ikke vil ha penger osv, er dessverre som Chrismic sier ingen garanti.(Men en grei start).
Ville med min erfaring idag ventet ennå lengre med å ta med kona til Norge.
Vi lever idag sammen i et normalt lykkelig ekteskap med de vanlige par problemene du kan tenke deg. Vi har en sønn på 4 år sammen.
Har vært åpne mot hverandre så langt det lar seg gjøre.
Jeg hadde vært over 10 ganger på Cuba før hun flyttet fast til Norge. Det angrer jeg hvertfall ikke på, nyttige erfaringer.
Med hånden på hjertet, hadde jeg visst hvor mye det kostet meg emosjonellt og økonomisk m.m hadde jeg nok aldri gjennomført det den gangen.
Jeg hadde så langt som til i vinter i år planer om å flytte 2 år til Cuba, for skolegang, men kona vil ikke bo der så lenge av gangen. Hun er blitt meget "fornorsket" på godt og vondt.
Hun lærte seg fort norsk og ordnet selv sin første jobb før det hadde gått 1 år. Selv ble jeg veldig imponert, når jeg ser mange av hennes landsmenn her i Norge som ikke gidder å lære norsk heller ikke arbeide. Et annet fenomen er at noen av jentene som kommer hit fra de typiske turist omerådene har en fortid som innhenter dem her.
Har møtt noen karer som har uvitene giftet seg med jineteraer fra f.eks Guanabo og fått seg flere overaskelser når de ser igjen tidligere "kunder" her hjemme. Norge er et lite land.
Uansett håper jeg du er en av  "1%" som får dette til...
Spør ivei, det er flere her inne som vet nok om dette.

Mvh Meidell
Lemon
Full Member

View Profile
« Reply #6 on: April 13, 2005, 10:09:07 PM »

Chrismic, du smigrer om dagen gitt!  Tongue  Hva har skjedd?

Ja, man tenker jo gjerne at man ville advart denne jenta. Men så er saken den at jeg ikke har møtt denne mannen, bare den ufordragelige kompisen, og selv om han har en teit kompis kan han jo faktisk være ålreit selv.
Ville heller advart hun stakkars canadiske jenta, før hun må slite med han i Canada.

Men hei, er du noe bedre selv? Når du mener han skal være sammen med hun franske selv om følelsene helt klart ikke er der?

Vale; tror det er meget få som drar til Cuba for å finne en kjæreste, utenom sex-turistene. De blir nok lurt ja.

Har ett råd til deg; MÅ du ikke, så ikke gjør det!
MÅ du, vel, så må du gjøre det du må!
Jeg måtte, men nå MÅ jeg ikke lenger.

Det koster penger, blod, svette og tårer hadde jeg nær sagt å være sammen med en cubaner.
Og så er det usikkerheten, kan man stole på personen, er det ekte? Man blir skremt av alle historiene og det bør man, man bør ikke gå inn i et seriøst forhold med en cubaner uten å være klar over alle realitetene.
Og reis dit mye før du bestemmer deg, tilbring så mye tid som mulig sammen.

Ellers er ett tips å lese på www.cubaamor.com
der er det mengder av folk i samme situasjon som deg.

Lykke til!  
vale
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: April 13, 2005, 11:28:44 PM »

Takk,chrismic,for ditt innlegg ,det var åpent og ærlig.
Logget meg inn for første gang igår og jeg har lest mye nyttig.
Min reise lyst bare vokser,drar dit i slutten av juni og skel være der minst en måned.
Har ikke kjøpt billett ennå,håper på en billig fly og jeg begynner å frykte at jeg ikke får tak i rimelig billlett,bør jeg frykte det?
Jeg MÅ bere ned til henne og oppleve cuba på igjen.undefined
Hasta...
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #8 on: April 18, 2005, 04:09:50 PM »

Jada Vale
Du er nok "smittet" av Cubasyken.
Unge, deilige jenter, som gjør alt for deg i Cuba.
Men, som lett gjøre det motsatte når de kommer til Norge :unsure:

Som sagt les innlegg om Cubanske jenter, både her og på absolute Cuba.
På utenlandske forum, så skal du være litt kritisk.
For der er det mye både og.
Særlig fra de som har blitt lurt og skilt, de er bare negative.
Men, hvis du klarer ut fra deres innlegg å forstå hvorfor akurat deres forhold gikk til helvete, så har du lært mye.

For å oversette eller forklare det jeg skrev nå.
Så er det visse typer menn som aldri burde ha giftet seg, selv ikke med en Cubaner, for de forstår ikke hvordan de skal behandle damer.
Og de har ofte funnet den verste sorten av Cubanske jenter, og de forholdene er dømt neden om og hjem fra første dag.
Spørsmålet er bare hvor mange dager det vil gå, føre utlendingen har fått nok og avslutter ekteskapet.

Billettprisene går opp rundt den 15. Juni.
Da kan de ligge rundt 9.000 til 10.000 kroner.
Sjekk på kelkoo.
Condor er en joker Wink

Håper du ikke har dårlig råd ?
For det koster å få en Cubanske jente til Norge og forsørge henne, til hun eventuelt kan begynne å jobbe, (om noen år).
Bare det å få oversatt, godkjent papirer, gifte seg på Cuba, pass, utreistillatelser, flybillett, koster penger.
Tror denne prossesen alt i alt kommer på minium 15.000 kroner.
+ mat, klær, etc... i Norge.

Er ,litt synd å oppdage senere da at "hesten" ikke har "rent trav", men galopperer. B)

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #9 on: April 18, 2005, 05:01:33 PM »

Lemon:

Ja, når det gjelder min Cubanske venn.
Så kan jeg fikse og trikse litt. Wink

Han var littt forelsket i henne.
Og det var det eneste utgangspunktet i deres forhold i begynnelsen.
Og når de etter de første datene, løftet forholdet opp på et seksuelt og sterkere følelsemessig forhold.
Så, begynte jeg å trekke litt i trådene B)
For jeg viste at han ikke hadde noen fremtid i Cuba, og fordi at han var så teknisk interessert og det var umulig å utvikle i Cuba.
Samt at han ikke var en typisk macho Cubaner, som lett kunne gå ut og drikke og rote med damer.
Og det faktumet at han hadde veldig lyst til å reise fra Cuba før han traff henne, og at det ikke var så langt fra Nord Frankrike til Mallorca, hvor hans far og bror bodde.

Så da begynte jeg å fortelle han hva han skulle gjøre med henne, hvordan få henne romantisk, hvor de skulle spise og danse.
Ja, jeg sendte med han lommepenger, så han ikke behøvde å spørre om alt.
Jeg og kona dro ut sammen med dem.
Vi snakket altid positivt om han.
Jeg lagde en avskjed middag når vi skulle reise fra Havanna og ned på landet igjen, noe vil aldri har gjordt før.
Men, for å få henne til å treffe moren og broren og se huset han bodde i.

Det var følelser innvolert i dette forholdet, og det ble antydet ekteskap og flytting i Frankrike.
Min venn ville ut av Cuba og dette var han store og muligens eneste utvei.
For han satt for det meste hjemme oss sin mor, blakk og deppa.
Og han var ikke typen som kunne sjekke opp utenlandske damer.
Bare fordi jeg var på Bodega de medio, og snakket med alle.
Og når de to damene ved baren , ikke snakket engelsk men spansk(hun var lærer), så sa jeg snakk med han, for han snakker spansk, sa jeg og dro min venn bort til henne. og lette etter noen andre ofre for min innpåslitne hyggelighet Tongue
At jeg ble drittafull og sang opera på det stedet er en annen historie Cheesy

Som jeg sa til han, elsker du henne 70% , så klarer du å være gift med henne.
Og skulle alt gå til helvete, så kan du bare ta et tog eller haike gjenom passfrie Europa til Mallorca til din far og bror, så ville du fått opphold tllatelse der.

Men da burde du forklare kjæresten din i Frankrike alt, og ta opp et lån av din far eller fra en bank, når fikk jobb, for å betale tilbake alle utgiftene henne har hatt med å får deg ut fra Cuba.
Minst 20.000 kroner.

Egoistisk, så ville jeg helst at han skulle bo i Cuba, siden han var min beste venn der.

Men det gikk til helvete, når hans store kjærlighet tok han tilbake.
Og da ble hunden, mannen og damen lykkelig forent igjen :rolleyes:

Nå som han nesten ikke tjener penger og lever på henne, og hun kommer til å styre og bestemme alt.
Så vet jeg ikke om det er min venn eller hunden, som blir behandlet best i det huset Sad
« Last Edit: April 18, 2005, 05:03:06 PM by Chrismic » Logged
Pages: [1]
  Print  

Jump to: