Hei, i dag skriver jg jammen her igjen ennå dog at jeg prøver å la vær. Nå har jeg fått skikkelig nok av vår norske utenriksstasjon og U (udugelige)D (drittsekker)I (innhabile)
altså UDI
Jeg leverte øk garanti og alt det de trengte for invitasjon av min elskede hit til kulda på en liten visitt. Nå har dem rota det til skikkelig hele gjengen. De (ambassaden til norge i habana) sier de har oversendt papirene til udi. Udi sier de ikke har motatt noe, så sier de neste gang at de har motatt, får så neste gang jeg ringer sier de at de ikke har motatt noe fra konsulatet i habana.
Konsulatet på sin fuckings side har sendt det sier de, de svarer ikke på mail forespørsler plutselig lenger. Jeg er skikkelig opgitt!!!!!!!!! pinga cohone!!!!!!!!!!!!!!!!
Hva faen er det dem driver med, er det noen som har erfaring med dette- altså gå via ambassaden i habana for så at de ordner det de må der for så og oversende til udi. De sier også i udi at det er mulig de skal ta avgjørelsen selv. Fy f.... Er dette et dårlig tegn, har prata med journey om dette, men han gikk jo rett til udi og snuten, mens jeg sitter her å får ikke vite noe, søkertelefonen vet ikke, ambasaden svarer ikke, uansett språk. Nei nå gir jeg meg over.
Må vel bare oversette papirer gifte meg og drite i besøksvisum da
C, nå har jeg venta for ingenting, ingen respons fra udi og ambassaden 4 eva uten vits.
Nå r jg hypp på å finne noen å grise ass
:angry:
La yuma
for dagen resignert og oppgitt over alt og alle.
Ps
Dama sier hun må ringe tilbake til mandag for respons
fy faen......................
2 måneder gått, så r søknaden knapt registrert........
Udi assa, ambassaden assssssaaa
Faen jobb for lønna deres motherfuckers (udi ambassaden)
nå må jeg stoppe ass, my god
Yuma ................
Jeg spurte engang om du var Norsk .
Du bekreftet at du er Norsk...
Selv er jeg dyslekiker (eller hva det heter

)
Og har mange ordfeil, gale setninger, grammatisk helt elendig.
Og har fått kjeft av ABC for dette, og masse kjeft og klager på utenlandske Cuba forum, pågrunn av min elendige engelsk og grammatikk.
Men du er verre enn meg..
Jeg prøver å rette opp mine skrivefeil, forandre på setninger, osv.. føre og etter at jeg poster et innlegg.
Vil anbefale deg å gjøre det samme.
For noen ganger kan det være veldig vanskelig å forstå deg...
har du noengang klart å skrive "Jeg" riktig, ofte blir det bare "jg" hos deg.
Og så det språket ditt..
Motherfucker ,drittsekker, fucking, pinga cohone, ass. osv....
og hva betyr:
"ingen respons fra udi og ambassaden 4 eva uten vits."
"Udi assa, ambassaden assssssaaa"
"Nå r jg hypp på å finne noen å grise ass"
Er dette HIP HOP språk ??
Kan godt snakke det slengspråket vi hadde på Tveita , når jeg var ung.
"Åssen gåre a", Kuulern ,skarru væra me, eller, er du hypp ??
harru noe digg eller, :lol:
Kan ikke skrive sånn idag...
Og snakker du sånn til ambassaden, eller i politiavhøret i forbindelse med visumet, så blir det litt negativt og kan faktisk gi avslag, da du vil fremstå som lite ansvarlig og seriøs, dessverre.
Og så skriver du..
"Har noen peil på service graden til udi- lignende story, hvis ingen har noe fornuftig å skrive, ja så drit i og skriv, har du noe bra-kom md det,"
Yuma, jeg skriver hva jeg vil og svarer på hva jeg vil.
Uansett om du synes det ikke er fornuftig og da mener vi skal "drit i og skriv"
Men , jeg prøver å følge takt og tone, være hyggelig...
Nok om dette, tilbake til selve saken.
Yuma ...................
Jeg har vært en av de drittsekkene du snakker om, siden jeg har jobbet i UDI i mange år, sluttet for en del år tilbake.
Vi var ikke perfekte og gjorde en del feil i den fasen vi gikk fra å være et lite utlendingskontor til direktorat.
Og vi var ikke udugleige, drittsekker, eller innhabile, som du kaller oss..
Savner en opplysning fra deg .
Hvor lenge er det siden hun søkte og leverte papirene i ambassaden ?
Visum tar vel i dag cirka 2-3 måneder ??
Jeg har vært med å lære opp søkertelefonen til UDI, en av de største problemmene vi hadde var å få det riktige navnet, stavet riktig også.
For ofte så stemte ikke det navnet som søker fylte ut i søknaden, med det navnet sponsoren spør etter, og da blir det umulig å finne saken, men saken vil forsatt gå sin gang, selv om søkertelefonen ikke finner den.
(Ble nesten slått ned av en Iraner engang, pågrunn av at han ga meg feil navn..)
Ambassadene og UDI får ofte så mange henvendelser og flere av dem er litt unødvendige, så de må priotitere å la være å svare på henvendelsene, og i steden bruke tid på å behandle søknadene.
Etter at Norge ble medlem av Schengen avtalen, så er det blitt vanskligere å få besøksvisum for cubanere.
Siden de da kan oppholde seg og reise fritt til andre land i Europa, i 49% av den tiden de har fått visum for.
Er flere som har f.eks søkt visum til Norge og reist derifra direkte til Spania og familien de har der.
Siden de ikke fikk visum til Spania, fordi man var redd de ville bli igjen der etter visumets utløpsdato.
Kjenner selv en cubaner, som "kjøpte" en invitasjon til Ukraina, og hoppet av i Madrid ved flybytte, lever nå i samme by som sin far, som kom til Spania for mange år siden.
Og det er flere Cubanere som bare har sett Ikea sengen i sitt norge opphold.
Ambasseden og UDI vil også vurder om dette er et "vennskapsforhold" eller bare å få en dame til Norge, man kan sex med i hele visumperioden.
Selv måtte jeg etter henvendelse fra politiet ta over sponsorrollen en uke, med å gi en Cubaner et sted å bo og mat før hun reiste hjem, da sponsoren som fikk Cubaneren til Norge, kastet ut Cubaneren fordi han ikke fikk nok sex med henne, heldigvis for henne så hadde hun blitt kjent med min kone.
Bare 10% av de som betaler 100 dollar til det amerikanske "konsulatet" i Havanna får visum...
Jeg hadde funnet ut når hun leverte søknaden, og sjekket at du hadde riktig navn.
Og er du 100% sikker på at hun leverte søknaden på ambasseden? finnes historier på at noen cubanere ikke hadde gjordt det og brukt pass penger og andre penger til utreise og visum på seg selv.
Å bråke eller true noen i UDI, politi, eller ambassaden, får bare negative konsekvenser for deg og søknaden.
Kontakt da heller en advokat, selv om det koster litt penger.
De har ofte direktelinjer til UDI og saksbehandlere..
Tilslutt
Er det noen som forsatt er så interresert i å gifte seg med en Cubaner, etter alt det jeg har skrevet om hvordan de er i det siste ?
Å tro at det ikke vil skje meg, eller at mitt ekteskapet blir så bra etter en del år, blir nesten å tro på julenissen.
For det er veldig liten sjanse for at jeg skulle giftet meg med en cubaner igjen, om jeg hadde vært alene.. B)
PS. Fant 5 skrivefeil, etter at jeg postet dette innlegget, rettet dem opp, men er sikker på at det finnes flere skrivefeil :rolleyes:
Men ,man må vel godta noen feil. kan ikke bli for nøye..