habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 11:00:42 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Abassaden I Habana Kontra Udi  (Read 2091 times)
La Yuma el rappero
Guest
« on: November 29, 2006, 08:43:38 PM »

Hei, i dag skriver jg jammen her igjen ennå dog at jeg prøver å la vær. Nå har jeg fått skikkelig nok av vår norske utenriksstasjon og U (udugelige)D (drittsekker)I (innhabile)
altså UDI

Jeg leverte øk garanti og alt det de trengte for invitasjon av min elskede hit til kulda på en liten visitt. Nå har dem rota det til skikkelig hele gjengen. De (ambassaden til norge i habana) sier de har oversendt papirene til udi. Udi sier de ikke har motatt noe, så sier de neste gang at de har motatt, får så neste gang jeg ringer sier de at de ikke har motatt noe fra konsulatet i habana.

Konsulatet på sin fuckings side har sendt det sier de, de svarer ikke på mail forespørsler plutselig lenger. Jeg er skikkelig opgitt!!!!!!!!! pinga cohone!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva faen er det dem driver med, er det noen som har erfaring med dette- altså gå via ambassaden i habana for så at de ordner det de må der for så og oversende til udi. De sier også i udi at det er mulig de skal ta avgjørelsen selv. Fy f.... Er dette et dårlig tegn, har prata med journey om dette, men han gikk jo rett til udi og snuten, mens jeg sitter her å får ikke vite noe, søkertelefonen vet ikke, ambasaden svarer ikke, uansett språk. Nei nå gir jeg meg over.

Må vel bare oversette papirer gifte meg og drite i besøksvisum da

Har noen peil på service graden til udi- lignende story, hvis ingen har noe fornuftig å skrive, ja så drit i og skriv, har du noe bra-kom md det, nå har jeg venta for ingenting, ingen respons fra udi og ambassaden 4 eva uten vits.

Nå r jg hypp på å finne noen å grise ass

:angry:

La yuma

for dagen resignert og oppgitt over alt og alle.

Ps
Dama sier hun må ringe tilbake til mandag for respons

fy faen......................

2 måneder gått, så r søknaden knapt registrert........

Udi assa, ambassaden assssssaaa

Faen jobb for lønna deres motherfuckers (udi ambassaden)

nå må jeg stoppe ass, my god
oyvfje
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: November 29, 2006, 10:29:58 PM »

Hei, Og ta det litt med ro....
Papirene kommer nok frem skjønner du. Søkte du turistvisum til ei ung jente så er nok svaret gitt allerede. Søk forlovelsesvisum og du vil ha bedre sjanser, i følge min venn i politiet. Det gjelder for 6 måneder og du må jo ikke gifte deg i løpet av den tiden.....

PM meg og du skal få mer info.
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: November 30, 2006, 12:19:52 PM »

Hei, i dag skriver jg jammen her igjen ennå dog at jeg prøver å la vær. Nå har jeg fått skikkelig nok av vår norske utenriksstasjon og U (udugelige)D (drittsekker)I (innhabile)
altså UDI

Jeg leverte øk garanti og alt det de trengte for invitasjon av min elskede hit til kulda på en liten visitt. Nå har dem rota det til skikkelig hele gjengen. De (ambassaden til norge i habana) sier de har oversendt papirene til udi. Udi sier de ikke har motatt noe, så sier de neste gang at de har motatt, får så neste gang jeg ringer sier de at de ikke har motatt noe fra konsulatet i habana.

Konsulatet på sin fuckings side har sendt det sier de, de svarer ikke på mail forespørsler plutselig lenger. Jeg er skikkelig opgitt!!!!!!!!! pinga cohone!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva faen er det dem driver med, er det noen som har erfaring med dette- altså gå via ambassaden i habana for så at de ordner det de må der for så og oversende til udi. De sier også i udi at det er mulig de skal ta avgjørelsen selv. Fy f.... Er dette et dårlig tegn, har prata med journey om dette, men han gikk jo rett til udi og snuten, mens jeg sitter her å får ikke vite noe, søkertelefonen vet ikke, ambasaden svarer ikke, uansett språk. Nei nå gir jeg meg over.

C, nå har jeg venta for ingenting, ingen respons fra udi og ambassaden 4 eva uten vits.

La yuma

Ps

Yuma  ................

Jeg spurte engang om du var Norsk .
Du bekreftet at du er Norsk...

Selv er jeg dyslekiker (eller hva det heter Tongue )
Og har mange ordfeil, gale setninger, grammatisk helt elendig.
Og har fått kjeft av ABC for dette, og masse kjeft og klager på utenlandske Cuba forum, pågrunn av min elendige engelsk og grammatikk.

Men du er verre enn meg..
Jeg prøver å rette opp mine skrivefeil, forandre på setninger, osv.. føre og etter at jeg poster et innlegg.
Vil anbefale deg å gjøre det samme.
For noen ganger kan det være veldig vanskelig å forstå deg...
har du noengang klart å skrive "Jeg" riktig, ofte blir det bare "jg" hos deg.

Og så det språket ditt..
Motherfucker ,drittsekker, fucking, pinga cohone, ass. osv....

og hva betyr:
"ingen respons fra udi og ambassaden 4 eva uten vits."
"Udi assa, ambassaden assssssaaa"
"Nå r jg hypp på å finne noen å grise ass"

Er dette HIP HOP språk ??

Kan godt snakke det slengspråket vi hadde på Tveita , når jeg var ung.
"Åssen gåre a", Kuulern ,skarru væra me, eller, er du hypp ??
harru noe digg eller,  :lol:
Kan ikke skrive sånn idag...

Og snakker du sånn til ambassaden, eller i politiavhøret i forbindelse med visumet, så blir det litt negativt og kan faktisk gi avslag, da du vil fremstå som lite ansvarlig og seriøs, dessverre.

Og så skriver du..
"Har noen peil på service graden til udi- lignende story, hvis ingen har noe fornuftig å skrive, ja så drit i og skriv, har du noe bra-kom md det,"

Yuma, jeg skriver hva jeg vil og svarer på hva jeg vil.
Uansett om du synes det ikke er fornuftig og da mener vi skal "drit i og skriv"
Men , jeg prøver å følge takt og tone, være hyggelig...

Nok om dette, tilbake til selve saken.

Yuma ...................
Jeg har vært en av de drittsekkene du snakker om, siden jeg har jobbet i UDI i mange år, sluttet for en del år tilbake.
Vi var ikke perfekte og gjorde en del feil i den fasen vi gikk fra å være et lite utlendingskontor til direktorat.
Og vi var ikke udugleige, drittsekker, eller innhabile, som du kaller oss..

Savner en opplysning fra deg .
Hvor lenge er det siden hun søkte og leverte papirene i ambassaden ?
Visum tar vel i dag cirka 2-3 måneder ??

Jeg har vært med å lære opp søkertelefonen til UDI, en av de største problemmene vi hadde var å få det riktige navnet, stavet riktig også.
For ofte så stemte ikke det navnet som søker fylte ut i søknaden, med det navnet sponsoren spør etter, og da blir det umulig å finne saken, men saken vil forsatt gå sin gang, selv om søkertelefonen ikke finner den.
(Ble nesten slått ned av en Iraner engang, pågrunn av at han ga meg feil navn..)

Ambassadene og UDI får ofte så mange henvendelser og flere av dem er litt unødvendige, så de må priotitere å la være å svare på henvendelsene, og i steden bruke tid på å behandle søknadene.

Etter at Norge ble medlem av Schengen avtalen, så er det blitt vanskligere å få besøksvisum for cubanere.
Siden de da kan oppholde seg og reise fritt til andre land i Europa, i 49% av den tiden de har fått visum for.
Er flere som har f.eks søkt visum til Norge og reist derifra direkte til Spania og familien de har der.
Siden de ikke fikk visum til Spania, fordi man var redd de ville bli igjen der etter visumets utløpsdato.
Kjenner selv en cubaner, som "kjøpte" en invitasjon til Ukraina, og hoppet av i Madrid ved flybytte, lever nå i samme by som sin far, som kom til Spania for mange år siden.
Og det er flere Cubanere som bare har sett Ikea sengen i sitt norge opphold.
Ambasseden og UDI vil også vurder om dette er et "vennskapsforhold" eller bare å få en dame til Norge, man kan sex med i hele visumperioden.

Selv måtte jeg etter henvendelse fra politiet ta over sponsorrollen en uke, med å gi en Cubaner et sted å bo og mat før hun reiste hjem, da sponsoren som fikk Cubaneren til Norge, kastet ut Cubaneren fordi han ikke fikk nok sex med henne, heldigvis for henne så hadde hun blitt kjent med min kone.

Bare 10% av de som betaler 100 dollar til det amerikanske "konsulatet" i Havanna får visum...

Jeg hadde funnet ut når hun leverte søknaden, og sjekket at du hadde riktig navn.
Og er du 100% sikker på at hun leverte søknaden på ambasseden? finnes historier på at noen cubanere ikke hadde gjordt det og brukt pass penger og andre penger til utreise og visum på seg selv.

Å bråke eller true noen i UDI, politi, eller ambassaden, får bare negative konsekvenser for deg og søknaden.
Kontakt da heller en advokat, selv om det koster litt penger.
De har ofte direktelinjer til UDI og saksbehandlere..

Tilslutt Smiley
Er det noen som forsatt er så interresert i å gifte seg med en Cubaner, etter alt det jeg har skrevet om hvordan de er i det siste ?
Å tro at det ikke vil skje meg, eller at mitt ekteskapet blir så bra etter en del år, blir nesten å tro på julenissen.
For det er veldig liten sjanse for at jeg skulle giftet meg med en cubaner igjen, om jeg hadde vært alene.. B)

PS. Fant 5  skrivefeil, etter at jeg postet dette innlegget, rettet dem opp, men er sikker på at det finnes flere skrivefeil :rolleyes:
Men ,man må vel godta noen feil. kan ikke bli for nøye.. Wink  
« Last Edit: November 30, 2006, 12:59:19 PM by Chrismic » Logged
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: November 30, 2006, 12:32:17 PM »

Papirene kommer nok frem skjønner du. Søkte du turistvisum til ei ung jente så er nok svaret gitt allerede. Søk forlovelsesvisum og du vil ha bedre sjanser, i følge min venn i politiet. Det gjelder for 6 måneder og du må jo ikke gifte deg i løpet av den tiden.....

Hei ovefje

Jeg sier som han i de post reklamene
"Skeptisk" Shocked

Er det forsatt lett å få sånt forlovelsevisum ?
Trodde det var nesten umulig og bare gikk til personer fra litt rike land.
Og at det skal være lettere å få enn turistvisum ?

Mener å ha lest et sted at dette forlovelsvisumet forsvinner med en nye utlendingsloven som kommer til våren.
Sammen med kravet om at søkeren er minst 21 år før de får familiegjenforening.

Burde kanskje stemme Venstre i neste valg , de er for opptil 1 års forlovelsevium til Norge.
Slik at personene skal bli ordentlig kjnet med hverandre og Norge , før de bestemmer seg.

Blir nok færre som blir igjen da... :blink:  
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #4 on: November 30, 2006, 12:36:15 PM »

Hei ovefje

Jeg sier som han i de post reklamene
"Skeptisk" Shocked

Er det forsatt lett å få sånt forlovelsevisum ?
Trodde det var nesten umulig og bare gikk til personer fra litt rike land.
Og at det skal være lettere å få enn turistvisum ?

Mener å ha lest et sted at dette forlovelsvisumet forsvinner med en nye utlendingsloven som kommer til våren.
Sammen med kravet om at søkeren er minst 21 år før de får familiegjenforening.

Burde kanskje stemme Venstre i neste valg , de er for opptil 1 års forlovelsevium til Norge.
Slik at personene skal bli ordentlig kjnet med hverandre og Norge , før de bestemmer seg.

Blir nok færre som blir igjen da... :blink:
Hei,

Ja, venstre er dessverre et uoppdaget parti i norge. Venstre har mye å tilby oss mennesker som er liberale og tror på individets frihet.... De fører også en politikk som er meget menneskevennlig men ikke dumsnillt.

Jeg har faktisk begynt å stemme venstre da jeg oppdaget dem for noen få år siden.

Mange ting jeg ikke er enige i men det med liberalisme og individets frihet står høyt i kurs hos meg... Kun da kan enkeltmenneske bli lykkelig.... Jamfør den depressive politikken som føres i cuba nå..... som fører til likegyldighet og dype personlige depresjoner.

michi
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #5 on: November 30, 2006, 03:23:38 PM »

Michi skrev :

"Mange ting jeg ikke er enige i men det med liberalisme og individets frihet står høyt i kurs hos meg... Kun da kan enkeltmenneske bli lykkelig.... Jamfør den depressive politikken som føres i cuba nå..... som fører til likegyldighet og dype personlige depresjoner."

............

Likegyldighet og dype personlige depresjoner  ?

Dette har jeg tenkt en del på... :huh:

Er vi som bor i "rike" Norge eller den vestelige verden, så mye mere lykkeligere enn cubanerne ??

Cubanerne har lite penger, selv om det er litt opp og ned der.
Virker altid som noen har litt penger...

Jeg misunner broren til kona og min svoger, de vennskapene de har.
Og som finnes i deres umiddelbare nærhet
Hver dag treffer de masse mennesker, som de kan være sammen med, spille domino, fotball, drikke med, osv....

Min svigerfar med sin kone, som har bodd snart 9 år i USA (Florida), vurderte for en kort tid siden å reise tibake til Cuba for godt.
Men det som holdt han igjen, var at han ville leve fattig i cuba.

Du vet hva du har, men ikke hva du får...

Jeg påstår at tjener cubanere litt mere, og blir litt mere moralske ,litt mere frihet og mulighet for drive noe for seg selv, så vil Cuba bli et paradis på denne jordkloden.

Nesten et perfekt samfunn som har alt man trenger, og som vi i den vestelige verden kan være litt misunnelig på..

Har jeg rett i denne tankegangen Huh Wink

La Yuma el rappero
Guest
« Reply #6 on: December 05, 2006, 12:39:21 AM »

altså UDI

C, nå har jeg venta for ingenting, ingen respons fra udi og ambassaden 4 eva uten vits.

La yuma

Ps

Yuma  ................

Jeg spurte engang om du var Norsk .
Du bekreftet at du er Norsk...

Selv er jeg dyslekiker (eller hva det heter Tongue )
Og har mange ordfeil, gale setninger, grammatisk helt elendig.
Og har fått kjeft av ABC for dette, og masse kjeft og klager på utenlandske Cuba forum, pågrunn av min elendige engelsk og grammatikk.

Men du er verre enn meg..
Jeg prøver å rette opp mine skrivefeil, forandre på setninger, osv.. føre og etter at jeg poster et innlegg.
Vil anbefale deg å gjøre det samme.
For noen ganger kan det være veldig vanskelig å forstå deg...
har du noengang klart å skrive "Jeg" riktig, ofte blir det bare "jg" hos deg.

Og så det språket ditt..
Motherfucker ,drittsekker, fucking, pinga cohone, ass. osv....

og hva betyr:
"ingen respons fra udi og ambassaden 4 eva uten vits."
"Udi assa, ambassaden assssssaaa"
"Nå r jg hypp på å finne noen å grise ass"

Er dette HIP HOP språk ??

Kan godt snakke det slengspråket vi hadde på Tveita , når jeg var ung.
"Åssen gåre a", Kuulern ,skarru væra me, eller, er du hypp ??
harru noe digg eller,  :lol:
Kan ikke skrive sånn idag...

Og snakker du sånn til ambassaden, eller i politiavhøret i forbindelse med visumet, så blir det litt negativt og kan faktisk gi avslag, da du vil fremstå som lite ansvarlig og seriøs, dessverre.

Og så skriver du..
"Har noen peil på service graden til udi- lignende story, hvis ingen har noe fornuftig å skrive, ja så drit i og skriv, har du noe bra-kom md det,"

Yuma, jeg skriver hva jeg vil og svarer på hva jeg vil.
Uansett om du synes det ikke er fornuftig og da mener vi skal "drit i og skriv"
Men , jeg prøver å følge takt og tone, være hyggelig...

Nok om dette, tilbake til selve saken.

Yuma ...................
Jeg har vært en av de drittsekkene du snakker om, siden jeg har jobbet i UDI i mange år, sluttet for en del år tilbake.
Vi var ikke perfekte og gjorde en del feil i den fasen vi gikk fra å være et lite utlendingskontor til direktorat.
Og vi var ikke udugleige, drittsekker, eller innhabile, som du kaller oss..

Savner en opplysning fra deg .
Hvor lenge er det siden hun søkte og leverte papirene i ambassaden ?
Visum tar vel i dag cirka 2-3 måneder ??

Jeg har vært med å lære opp søkertelefonen til UDI, en av de største problemmene vi hadde var å få det riktige navnet, stavet riktig også.
For ofte så stemte ikke det navnet som søker fylte ut i søknaden, med det navnet sponsoren spør etter, og da blir det umulig å finne saken, men saken vil forsatt gå sin gang, selv om søkertelefonen ikke finner den.
(Ble nesten slått ned av en Iraner engang, pågrunn av at han ga meg feil navn..)

Ambassadene og UDI får ofte så mange henvendelser og flere av dem er litt unødvendige, så de må priotitere å la være å svare på henvendelsene, og i steden bruke tid på å behandle søknadene.

Etter at Norge ble medlem av Schengen avtalen, så er det blitt vanskligere å få besøksvisum for cubanere.
Siden de da kan oppholde seg og reise fritt til andre land i Europa, i 49% av den tiden de har fått visum for.
Er flere som har f.eks søkt visum til Norge og reist derifra direkte til Spania og familien de har der.
Siden de ikke fikk visum til Spania, fordi man var redd de ville bli igjen der etter visumets utløpsdato.
Kjenner selv en cubaner, som "kjøpte" en invitasjon til Ukraina, og hoppet av i Madrid ved flybytte, lever nå i samme by som sin far, som kom til Spania for mange år siden.
Og det er flere Cubanere som bare har sett Ikea sengen i sitt norge opphold.
Ambasseden og UDI vil også vurder om dette er et "vennskapsforhold" eller bare å få en dame til Norge, man kan sex med i hele visumperioden.

Selv måtte jeg etter henvendelse fra politiet ta over sponsorrollen en uke, med å gi en Cubaner et sted å bo og mat før hun reiste hjem, da sponsoren som fikk Cubaneren til Norge, kastet ut Cubaneren fordi han ikke fikk nok sex med henne, heldigvis for henne så hadde hun blitt kjent med min kone.

Bare 10% av de som betaler 100 dollar til det amerikanske "konsulatet" i Havanna får visum...

Jeg hadde funnet ut når hun leverte søknaden, og sjekket at du hadde riktig navn.
Og er du 100% sikker på at hun leverte søknaden på ambasseden? finnes historier på at noen cubanere ikke hadde gjordt det og brukt pass penger og andre penger til utreise og visum på seg selv.

Å bråke eller true noen i UDI, politi, eller ambassaden, får bare negative konsekvenser for deg og søknaden.
Kontakt da heller en advokat, selv om det koster litt penger.
De har ofte direktelinjer til UDI og saksbehandlere..

Tilslutt Smiley
Er det noen som forsatt er så interresert i å gifte seg med en Cubaner, etter alt det jeg har skrevet om hvordan de er i det siste ?
Å tro at det ikke vil skje meg, eller at mitt ekteskapet blir så bra etter en del år, blir nesten å tro på julenissen.
For det er veldig liten sjanse for at jeg skulle giftet meg med en cubaner igjen, om jeg hadde vært alene.. B)

PS. Fant 5  skrivefeil, etter at jeg postet dette innlegget, rettet dem opp, men er sikker på at det finnes flere skrivefeil :rolleyes:
Men ,man må vel godta noen feil. kan ikke bli for nøye.. Wink
Hei Crismic

Jadda nå var du heldig, du gjettet rett, ja da mensan jeg er like pottit som deg kompis.

Skal fra og med nå skrive fin kulturrelt flott, slik at gamlinger som deg forstår det. Jeg skjønner at du alltid liker og lage en issue om språk, enten det er din dysleksi eller andre sitt ordforråd du har en kommentar på. Så da skal jeg kutte ned på forkortelser og andre uttrykk jeg kan anta du ikke forstår. Skal fra og med nå alltid ha deg i tankene når jeg skriver, ettersom du er slik en ivrig leser og skribent. Hper du har pacemaker om du er redd for litt god gammel dags bannskap.

Så kos deg med koseklubben kalt norsk språk råd, dette kunne virkelig være noe for deg.

Sjekk linken, så kan du få noen interessante timer foran skjermen, helt sikkert noe for deg:
http://www.sprakrad.no/
kopier og paste og vips så er du der.

Ja da du var ung, slank og hadde sunne hobbyer, da var det nok fint på tveita antar jeg, da kunne du jo braske deg i språkgammen din....

Ja "så klart" utrykker jeg meg slik jeg utrykker meg som forumbruker i kontakt med lovens lange arm. Du har jammen meg mye å sette fingern på bestefar, jøyemeg om jeg kan bruke et slikt et krast, med dog konservativt, verbalt utykk.

Du skriver om så mye fint som ikke anngår saken, at det var nettopp derfor jeg ba folk like godt la vær om de ikke hadde noe annet en synsing å komme med.

Jeg skal også følge takt å tone, gud veit hva du må mene med det.

Og ja jeg liker ikke det sneglegående tullebyrokratene i UDI, sånne som deg, uansett hvor mye du måtte finne på å forsvare søkertelefonen, de sier bare så mye rart der. Orker ikke spesifisere da jeg har opplevd sannheten og times ventekø, gang på gang.

Nå er det også samme F..n når papirene ble levert, da jenta mi ikke er noen jinetera som stakk pengene i lomma å løp. Hun har vært til inntervju, det er bare så rart at ikke jeg fikk muligheten til å komme til politiavhør slik som vanlig prosedyre skal være. Søknaden for 3 mnd visa ble i dag avslått, dette har jeg kunn hørt fra jenta mi og ikke de trege innkompetente hurra guttene av noen byrokrater, så vi for se om de noensinne ønsker å gi meg begrunnelsen for vedtaket. Jeg har vært så heldig at dem "jaggu" lot norske ambassaden på Cuba ta avgjørelsen om avslag. At jeg skal anke saken, det kan du banne på.(cause i aint no quitter).

Jeg ønsker å si til deg kompis, her i siste avsnitt, det er at du kan gi blaffen å spekulere over alle de rare spekulasjonene dine om min jente. Og alle informasjoner var tudelig og riktige i min søknad.

Kjenner iranere selv, de pleier ikke neste slå ned noen uten grunn........

Hva har amerikansk politikk med norsk politikk i hennhold til innvandring å gjøre?

Er du tullete, jeg bråker da ikke, eller truer noen pamper. Der i gården må man jo for all del opptre med smidighet, da jeg uansett ser på meg selv som en skattebetalende, seriøs, selvstendig og oppegående borger av flerkulturelle Norge.

Tilslutt:
Ja det er det nok, bare lurer har "alle" det som deg kompis. Hvis du ikke ville gifte deg deg med en Cubanere igjen, da kan du jo skille deg om du, jeg gjentar du ikke er fornøyd.

Uansett skal du ha pluss i margen for at du er ærlig og blottlegger hele privatlivet ditt. Tenk over konsekvenser dette kan få for deg. Det finnes andre drittsekker som kan finne på å bruke det mot deg, men du er jo voksen, så dette avgjør du jo selv

Saludos

La yuma

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #7 on: December 05, 2006, 02:24:38 AM »

Yuma...

Slutt å vær så jævla hårsår :angry:

Du må tåle litt kritikk, når du slenger dritt i alle rettninger og bruker mange banneord.
Høres nesten ut som en liten drittunge, når du ikke får viljen din, og da blir alle myndighetspersoner drittsekker og idioter.

Tror du alle som jobber i UDI, Politi, ambassader er drittsekker.
At de får stemplet drittsekk i pannen første arbeidsdag... :blink:

Søkertjenesten, Politi, ambassaden har et regelverk å følge, som blir bestemt av våre politikere.
Og sannheten er at flesteparten av nordmenn, synes regelverket for utlendinger er for lettvint og burde vært strengere.

Du får stemme Venstre ved neste valg, så blir det kanske lettere å få Cubanere på visum til Norge.
Eller FRP, så blir det en mye tøffere utlendingspolitikk.

Og du husker vel den Kurder saken, hvor UDI tok avgjørelsene på egen hånd, det fikk to UDI direktører svi for.

Så å si alle som jobber med utlendinger , gjør sitt beste.
Selv om jeg er enig i at servicen og informasjonen kunne vært bedre.
Jeg sluttet fordi , jeg var lei av å informere om negative vedtak og se på hvordan mange ble fortvilet over det.

Den Norske konsulen I Havanna er en meget bra mann, som har hatt mye kontakt med opposjonelle Castro kritikere, den norske ambassaden er nesten blitt bannlyst av Cubanske myndigheter i Havanna pågrunn av dette.

Shcengen avtalen er den største årsaken til å det har blitt vanskeligere å få Cubanere på turistvisum til Norge.
Men, du må også skylde på Cubanere som har kommet til Norge, også.
For de er med å ødlegge for sine landsmenn.
For det er de som har brutt visumavtalen og ikke reist tilbake til cuba, men dratt videre nedover i Europa.
Og det er faktisk et par Cubanere som er kommet til Norge på turistvisum, og som nekter på å reise tilbake og søkt politisk asyl i Norge.
Og går du ned på horestrøket i Oslo, finner du Cubanske jenter som er kommet til Norge på turistvisum , som ikke har reist hjem og jobber nå som horer.

Så myndighetene har sine grunner til å avslå visum søknader, ikke for å si noe negativt om din dame, som jeg ikke kjenner, men hvordan kan myndighetene med sikkerhet fastslå at hun ikke bryter visumavtalen.
Og myndighetene er heller ikke så glad i å få Cubanere hit, som skal være kjærester til nordmenn, finnes eksempler på dem som skifter 2-3 forskjellige damer hvert år.

Du kjenner ikke til iraner historien, som også handlet om en personlig tragdie med en bror som døde.

Prøvde ved å fortelle om hvor vanskelig det er for Cubanere å få visum til USA, å sammenligne det med Norge visum politikk.

Og når du kommer med dine pacemaker , bestefar, gamling, og andre påstander om meg, så forteller du egentlig hvor ung og umoden du er....

Tviler sterkt på at du får omgjordt den søknaden ved å klage...., men lykke til (ærlig talt).

Vil bare ta en annen ting til slutt.
Siden du i dette innlegget og andre virker så skråsikker på din Cubanske dame.
Jeg vet ingenting om din dame, så jeg kan bare utale med på generelt nivå.

-Hvor mye vet de fleste utlendinger som finner seg en Cubansk partner om den personen ?
- I løpet av noen få turer ned til en kultur de kjenner lite til og ikke forstår språket godt, så bestemmer de seg for å gifte seg og ta dama med hit.

Det er et stort sjansespill.
Det finnes de som lurer utlendingen trill rundt, har Cubansk ektemann, og gjør alt bare for å komme ut av Cuba.

Men, som jeg har skrevet litt personelig om.
Er de som blir veldig forandret i å leve i frie Norge, med sin likestilling og alt.
Det er mere vanskelig å forutse, og da kan du bli litt overrasket når dere har vært sammen i en del år...

Hilsen gammern (som nå sitter å hører på VA tunnel trance volum 39) Wink

La Yuma el rappero
Guest
« Reply #8 on: December 06, 2006, 03:59:35 PM »

Crismic du er en ærlig og aktiv mann, så jeg blir bare nødt for å svare igjen....

Ok, det er jeg som er kjip og kalle deg stygge tingene, det var ufint, men du er jo flink til å trykke på mine provokative, bli forbanna knapper, så jeg blei litt pissed av innlegget ditt. Du forklarer deg bra da, så vi tar det med ro, sant. Altså, har jeg og dama mi bodd sammen i 6 mnd på Cuba, så jeg tviler sterkt på at hun bare kødde for å si det sånn....
men men man kan ikke generallisere i værden, gud vet allt, vi mennesker kan bare annta og tro ting, gud ga oss alle en fritt valg ikke sant.

Uansett har du en del poeng, jeg ser det.

Til sist mann, huff, va trance 39 sier ikke mye annet en at jeg tenker, my god du har rævva musikk smak  Tongue

hehehe

Vi skrives sikkert igjen homes

hehe

La yuma
Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #9 on: December 06, 2006, 11:52:11 PM »

Crismic du er en ærlig og aktiv mann, så jeg blir bare nødt for å svare igjen....

Ok, det er jeg som er kjip og kalle deg stygge tingene, det var ufint, men du er jo flink til å trykke på mine provokative, bli forbanna knapper, så jeg blei litt pissed av innlegget ditt. Du forklarer deg bra da, så vi tar det med ro, sant. Altså, har jeg og dama mi bodd sammen i 6 mnd på Cuba, så jeg tviler sterkt på at hun bare kødde for å si det sånn....
men men man kan ikke generallisere i værden, gud vet allt, vi mennesker kan bare annta og tro ting, gud ga oss alle en fritt valg ikke sant.

Uansett har du en del poeng, jeg ser det.

Til sist mann, huff, va trance 39 sier ikke mye annet en at jeg tenker, my god du har rævva musikk smak  Tongue

hehehe

Vi skrives sikkert igjen homes

hehe

La yuma
Selvsagt vil nesten enhver cubansk jente bo med en utenlandsk kjæreste i et halv år eller mer.

Fett å være sammen med en som bruker mer penger om dagen enn faren tjener i måneden.

I tillegg vil et giftemål sikre henne og hele familen økonomisk, hele familien blir fra seg av begeistring om dattera i huset klarer å kapre en yuma.

Nå er jeg i slutten av tjueårene, men jeg husker da jeg var på din alder, da var det alltid noen ekte nordmenn som trodde dem var utlendinger og snakket som du skriver på forumet her Yuma, selv de "ekte" utlendingene på furuset senter synes dem var patetiske, uten at jeg sier at du er en av dem Yuma, du bare gir meg det inntrykket.

Men kanskje gutta i Boyeros ser på deg som en homie og ikke bare en patetisk hvit gutt fra verdens rikeste land som skulle ønske han var mulatt og fra hood'n.

Hmmm, var jeg slem nå....

Uansett, kan selvfølgelig være jeg tar helt feil mtp. dama di, finnes jo unntak, er bare det at de tilhører sjeldenhetene.

Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: