Begynner å bli noen år siden jeg reiste med de sist, og vurderer det igjen nå om få uker. Siden jeg husker svært lite fra forrige gang håper jeg noen kan hjelpe meg.
Er denne ruten å anbefalle? Alternativet er Lufthansa/Condor.
Air France er altfor dyrt og skal man ned i nesten 8000 kr må man reise fra Sandefjord, dessuten har jeg flydd via paris tosifret antall ganger og har aldri rukket transferen og dermed måtte vente 8 timer på CDG pga. den sedvanlige forsinkelsen fra Havana.
Noen som vet hvordan martinair flyet er om dagen? Service,mat gratis drikke, punktlighet osv.
Får man KLM-bonus med martinair også, eller kun osl-ams?
Jeg har reist med både Martin air og Condor, og kan ikke se noen stor forskjell på dem.
Jeg vil klassefisere dem under rubikken "Charterfly"
Tar jeg ikke feil , så bruker de samme flytype Boing 767, som er litt gammaldags.
Det er noen år siden jeg reiste med Martin air, med tror de ikke har blitt noe bedre de siste årene.
Felles tv i gangen, liten benplass, middels -til dårlig service.
På Condor måtte jeg betale for ekstra øl.
Virgin og Air france kommer nok i en annen katogori.
Og etter hva jeg har hørt om Virgin, så er nok de litt bedre enn Air france.
Air France med sine franske oster(synes mesteparten av maten var en eller annen form for meieri produkter).
Charles de Gaul .. flyplassen er elendig.
Dagen Tips:
Kommuniserte med en annen nordmann på et annet Cuba forum.
Han har vanlig billett med Condor til Cuba.
Han sendte condor en mail om førespørsel om hvor mye bagasje han kunne ta med.
Før han sendte mailen fortalte jeg om kona , som reiste ifjor og måtte betale overvekt på 5 kilo, (var 10 kilo, men fikk 5 kilo gratis).
Så de 30 kiloene (20 kilo + 10 kilo overvekt ) kom på nesten 1300 kroner.
Bingo
Han fikk svar fra Condor at han kunne ta med 2 X 23 kilo.
HÆÆ :blink:
Greit, jeg fortalte han at han burde printe ut den mailen og ha med på flyplassen, for begynner de å bråke der, så er det bare å slenge fram mailsvaret fra Condor og da får han med seg 2 x 23 kilo.
Men. kommer han med så mye bagasje alene, og mye av det er gaver, kan han risikere å miste noe av det i tollen i Cuba , mente madamen min.