habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 10:44:07 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Fly Condor Og Slipp å Stå Opp Kl. 03.30  (Read 2513 times)
Chrismic
Hero Member

View Profile
« on: February 27, 2005, 04:54:39 AM »

En annen tittel er:
Nettreise byråene tar rotta på reisebyråene.

Hvis du ringer til et Norsk reisebyrå, består deres tilbud til Cuba av bare
Air France
Iberia
KLM/Martinair

Mens det finnes mange andre flyselskaper som reiser til Cuba.
F,eks Tyske Condor og LTU.
Condor flyr også fra  Hamburg til Cuba og det er ikke langt unna Norge.

England har Cubana/Novair opereres av svenske Novair og nå kommer Virgin atlantic også.
Men prismessig er ikke de billige og de reiser fra Gatwick, som få Norske fly reiser til tidlig om morgenen.
Air Jamaica reiser på lørdager.

Både Spanair, Pullmantur, Air Europa fra Spania
Og det er sikkert flere flyselskap fra Italia.

Martin air har ofte noen "siste liten billetter" og tilbud utenfor sesongen.
Da selger de Amsterdam-Havanna T/R(muligens Holguin og Varadero, også) for under 300 Euro.
og det finnes billetter fra Oslo til Amsterdam for cirka 2500 kroner, sikkert billigere også.
Da vil flybillettene til Cuba koste cirka 4.500-5000 kroner.
Problemmert er at de ikke selges i Norge, muligens kan de bestilles og betales over nettet og hentes på Shiphol flyplassen.
Men blir det forsinkelser eller kansileringer, så kan du sitte der med skjegget i postkassa eller en verdiløs billett.
Muligens kan noen andre sjekke dette ut ?

Dette startet med, et ønske om å kjøpe enveisbilletter.
og fikk beskjed fra reisebyråene om at det ikke ble solgt enveis billetter, eller så ble de like dyre eller av merklige grunner dyrere.
Så en enveis billett, for min Kone og lille datter ville da koste det samme som en T/R billett , altså cirka 12.000 kroner, hvor jeg ikke ville få refundert returreisen
Men på nettet fant jeg billiggere alternativer og fant Condor pris til 8.600 kroner, som ble over cirka 3.500 kroner billigere. Wink
Les denne linken , der står alt:
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=139...Page=-1#9884630

Men så begynte jeg å sjekke mere på nettet , og da fattet jeg interresse for Tyske flyselskaper som drar til Cuba.
Hamburg, Berlin, Frankfurt er noen av de byene jeg fant det gikk direkte fly til Cuba fra.
Av LTU og Condor
Kom fant jeg billetter til kr.7.200,-
Samme dagen var de andre flyselskapene dyrere.

Men det er forskjellige priser og tilbud.
Air france priser er nok konkuranse dyktig og de har det raskeste og mest komfertable flytilbudet med sine 747 fly, selv om fly terminalene i Paris er de dårligste.
Men det kan blie spennede å se om Condor og LTU kommer med tilbudspriser i framtiden
Condor fant jeg på nettreisebyrået Travelink
LTU fra Berlin På Ebrookers.
Ellers er alle nettselskaper på Kelkoo.

Når vi reiser med de kjente selskapene, så må vi ta de tidligste flyene fra Gardemoen, KLM flyr kl 06.40 om morgen, som betyr at vi må stå opp om natten før å rekke dette flyet.
Iberia og Air France går vel cirka 0.7.00 om morgenen.

Men her var Condor sitt tilbud senere.
De hadde fly kl.09.50 , en tid som er mere å leve med og gir det lengere nattesøvn.
Du lander da sendt i Havanna og hjemreisen foregår kl.1.15, da er det bare å sove på flyet og så lander du sent i Norge igjen.
Muligens må du vente litt lengere på flyplassene.
Så la oss ta rotta på reisebyråene og få flere flytilbud og billiggere reiser. Tongue
Visum får du fra Cubanske ambassaden

Her er CONDOR:
Scroll nedover og se deres tilbud. til kr 7.229,.
De flyr 767 til Cuba
Og det kan være litt vansklige å søke på deres reiser,
Husk at de reiser på fredager.

Denne linken går bare til Travelink søke side, (får ikke opp resultat siden her)
Så skriv OSL og HAV, og fyll inn datoene 29. April på utreise og 20.mai på hjemreise, da får du opp Condor sitt tilbud tl Havanna:
http://www.leisure.travellink.com/leisure/...=Yes&country=NO
« Last Edit: February 27, 2005, 05:12:09 AM by Chrismic » Logged
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #1 on: February 27, 2005, 11:58:48 PM »

Condor flyr også fra Hamburg til Cuba og det er ikke langt unna Norge.
Vi reiste med Condor en gang. Det gjør vi aldri igjen.
Kona og jeg ble splittet  fra hverandre i Mexico, grunnet overbooking.
De ville så sende henne tilbake til Tyskland, men du sier ikke slikt ustraffet til en dame fra Cuba.....;-)
Hun fikk fly, etter veeeeeeeeeldig mye om og men, direkte fra Mexico til Cuba.
Mye venting, dårlig service, rasistiske bemerkninger fra flybesetningen osv frister lite i fremtiden. De lot kona sitte 12 timer på flyplassen uten mat/drikke etter å ha lovet snarlig løsning. Nunca mas....
Hvis noen har andre opplevelser fra Condor, så vil jeg gjerne høre mer om dette her.

Meidell
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: February 28, 2005, 03:08:18 AM »

Condor flyr også fra Hamburg til Cuba og det er ikke langt unna Norge.
Vi reiste med Condor en gang. Det gjør vi aldri igjen.
Kona og jeg ble splittet  fra hverandre i Mexico, grunnet overbooking.
De ville så sende henne tilbake til Tyskland, men du sier ikke slikt ustraffet til en dame fra Cuba.....;-)
Hun fikk fly, etter veeeeeeeeeldig mye om og men, direkte fra Mexico til Cuba.
Mye venting, dårlig service, rasistiske bemerkninger fra flybesetningen osv frister lite i fremtiden. De lot kona sitte 12 timer på flyplassen uten mat/drikke etter å ha lovet snarlig løsning. Nunca mas....
Hvis noen har andre opplevelser fra Condor, så vil jeg gjerne høre mer om dette her.

Meidell
Det finnes altid skrekk opplevelser fra flyturer :ph34r:
Utrolig hvor mye fælt dere skulle oppleve.

Selv har jeg opplevd at servisen kan variere fra flytur til flytur, nedreisen til Cuba, var perfekt, men hjemreisen var elendig.

Som med mitt favoritt selskap British Airways, som dessverre ikke flyr til Cuba lengere.
Da jeg spurte om de kunne varmet opp melken til min lille baby, sa den unge flyvertinnen at det var i ikke deres arbeidsplan, men det var noen andre eldre flyvertinner som også hørte dette, og de tok melken og varmet den, og siden jeg nesten satt ved kjøkkenet, så hørte jeg at den yngre flyvertinnen fikk korreks av de eldre,

Eller om hun som ble tørst, en halvtime føre de skulle lande og spørte etter et glass vann hos Martin air, men ble nektet fordi de var i landingsfasen.
Jamen , jeg er veldig tørst , sa hun.
Ble nesten oppfordret til å drikke vann på toalettet. Shocked

Eller da det var lov til å røyke, og jeg stod ved et sete og røykte, siden jeg satt på ikke røyk med min unger.
Ikke lov, sa besettnigsmedlemmet, mens han tente seg en røyk  :blink: (Ibera)

Dette minnet meg også om folk som har skrevet inn på diverse forum og kommet med skrekkeksempler på flyturer og andre har svart med at de har opplevd solskinnshistorier.

Og hvis et flyselskap har ord på seg å gi dårlig service og altid være dårlige, så vil de tape på det i lengden.
For konkurenten LTU flyr også fra flere tyske byer til Cuba

Tror nok Condor, ikke er blandt de beste på servise og fly.
men de er så pass billiggere, så

Men, nå drar min kone med Condor og hun har Norsk pass, så på det feltet blir det ingen problemmer.
Ville selvfølgelig ha foretrukket raskere Air France, men 3.500 kroner er en del å spare.
Kommer tilbake med rapport om hvordan den turen gikk Wink

Min kone reiste i år 2003 til Cuba med Air France, dårlig service og mat, bra fly og god plass,reiste hjem 5 måneder senere med Martin air , best i servise, særlig hvis du er en enslig Cubaner og liten erfaring og null engelsk kunnskaper.
De fraktet henne fra terminal til terminal på Shiphol, ok mat.
Men husk at Martinair har litt gamle fly og dårlig benplass for store menn, som meg Tongue .

I år 2004, dro hun med Iberia, god servise og best i mat, men en forferdelig slitsom flytur, med den ekstra mellomlanding i London.
« Last Edit: February 28, 2005, 03:12:58 AM by Chrismic » Logged
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #3 on: February 28, 2005, 05:52:22 PM »

Dette minnet meg også om folk som har skrevet inn på diverse forum og kommet med skrekkeksempler på flyturer og andre har svart med at de har opplevd solskinnshistorier.
Hadde problemen bare vært av flybesetningen så kunne jeg faktisk for engangs skyld vært enig med deg, men det gjaldt også de flyplass ansatte, samme selskap, på denne turen.....uansett lykke til med reisen.
Gi tilbakemelding som lovt!!

Meidell
cubaa
Guest
« Reply #4 on: March 03, 2005, 12:29:17 AM »

Bra at noen skriver så mye som chrismic. Lærerikt.
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #5 on: March 10, 2005, 05:04:19 AM »

Bra at noen skriver så mye som chrismic. Lærerikt.
Takker for det. Wink
Bare hyggelig å hjelpe andre
Og som jeg skrev et annet sted, så bestemte jeg meg for å hjelpe andre som har forbindelse med Cuba, pågrunn av alle de problemmene jeg og mine kone har hatt på Cuba.

og det har litt med at jeg har litt bedre tid enn andre, for det er flere innpå her som har masse kunnskaper om Cuba, bare at de har litt mindre tid til å skrive innpå her Wink  
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #6 on: March 10, 2005, 05:16:47 AM »

Hadde problemen bare vært av flybesetningen så kunne jeg faktisk for engangs skyld vært enig med deg, men det gjaldt også de flyplass ansatte, samme selskap, på denne turen.....uansett lykke til med reisen.
Gi tilbakemelding som lovt!!

Meidell
Frankfurt er vel en bra flyplass.
Lover å gi en ærlig tilbakemelding og min kone er forbredt på at servisen og standarden kan være dårligere enn andre flyselskap.
Selv om jeg synes mange av de som flyr til Cuba, ikke har verdens beste servise.

Men her dreier det seg om å spare 3,500 kroner, for en familie som har basert seg på at to har en inntekt og vil nå i et par måneder bare leve på en inntekt.
To forskjellige steder i verden.

Jeg synes det sløvt av reiseselskapene og flyselskapene at de ikke kan tilby enveis billeter til brukbare priser, som nettreisebyråene kan, og ikke flere rutetilbud til Cuba, var vel bare et reise byrå som kunne gi en høyere enveisbillett med Iberia (som dessverre er for slitsomt med en liten unge alene, pågrunn av en ekstra flyreise).

Men 3,500 kroner eller mere(hørt om en som hadde nesten betalt 8000 kroner for T/R med Air France nylig) opp i mot litt dårligere servise.
Det godtar vi, så får vi se hvordan dette går.
Det er Lufthansa fra Oslo til Frankfurt og Condor derifra til Havanna, og det er som sagt bare en vei.
Tar nok Martin air hjem siden de er billigere i Cuba Wink  
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #7 on: March 12, 2005, 08:39:21 PM »

Frankfurt er vel en bra flyplass.
Jo det er en grei flyplass.
Det var fordi vi ble sendt til Cancun Mexico problemene på flyplassen oppsto.

YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #8 on: March 12, 2005, 08:41:03 PM »

Jeg synes det sløvt av reiseselskapene og flyselskapene at de ikke kan tilby enveis billeter til brukbare priser, som nettreisebyråene kan
Det finnes en enkel årsak til det, nemlig worldspan og srg.
De bestemmer hvordan reisebyråene selger flybillettene til deg.

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #9 on: March 14, 2005, 03:17:22 AM »

Jeg synes det sløvt av reiseselskapene og flyselskapene at de ikke kan tilby enveis billeter til brukbare priser, som nettreisebyråene kan
Det finnes en enkel årsak til det, nemlig worldspan og srg.
De bestemmer hvordan reisebyråene selger flybillettene til deg.
Skjønner ikke hva de fremmedordene betyr, men det er sløvt hvis det er "ting" som stopper oss fra å bruke flere flyselskaper.

Men, når jeg snakket med Orkide ekspressen, så forstod jeg det slik at de kunne skaffe billeter med andre selskaper, selv om jeg fikk inntrykk at de ikke var så inntersisert i å gjøre det.

Mener å huske at en annet reisebyrå ikke kunne ordne en flyreise med et av de store flyselskapene som reiste til Cuba , da de ikke hadde noen avtale med dem

Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: