En annen tittel er:
Nettreise byråene tar rotta på reisebyråene.
Hvis du ringer til et Norsk reisebyrå, består deres tilbud til Cuba av bare
Air France
Iberia
KLM/Martinair
Mens det finnes mange andre flyselskaper som reiser til Cuba.
F,eks Tyske Condor og LTU.
Condor flyr også fra Hamburg til Cuba og det er ikke langt unna Norge.
England har Cubana/Novair opereres av svenske Novair og nå kommer Virgin atlantic også.
Men prismessig er ikke de billige og de reiser fra Gatwick, som få Norske fly reiser til tidlig om morgenen.
Air Jamaica reiser på lørdager.
Både Spanair, Pullmantur, Air Europa fra Spania
Og det er sikkert flere flyselskap fra Italia.
Martin air har ofte noen "siste liten billetter" og tilbud utenfor sesongen.
Da selger de Amsterdam-Havanna T/R(muligens Holguin og Varadero, også) for under 300 Euro.
og det finnes billetter fra Oslo til Amsterdam for cirka 2500 kroner, sikkert billigere også.
Da vil flybillettene til Cuba koste cirka 4.500-5000 kroner.
Problemmert er at de ikke selges i Norge, muligens kan de bestilles og betales over nettet og hentes på Shiphol flyplassen.
Men blir det forsinkelser eller kansileringer, så kan du sitte der med skjegget i postkassa eller en verdiløs billett.
Muligens kan noen andre sjekke dette ut ?
Dette startet med, et ønske om å kjøpe enveisbilletter.
og fikk beskjed fra reisebyråene om at det ikke ble solgt enveis billetter, eller så ble de like dyre eller av merklige grunner dyrere.
Så en enveis billett, for min Kone og lille datter ville da koste det samme som en T/R billett , altså cirka 12.000 kroner, hvor jeg ikke ville få refundert returreisen
Men på nettet fant jeg billiggere alternativer og fant Condor pris til 8.600 kroner, som ble over cirka 3.500 kroner billigere.
Les denne linken , der står alt:
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=139...Page=-1#9884630Men så begynte jeg å sjekke mere på nettet , og da fattet jeg interresse for Tyske flyselskaper som drar til Cuba.
Hamburg, Berlin, Frankfurt er noen av de byene jeg fant det gikk direkte fly til Cuba fra.
Av LTU og Condor
Kom fant jeg billetter til kr.7.200,-
Samme dagen var de andre flyselskapene dyrere.
Men det er forskjellige priser og tilbud.
Air france priser er nok konkuranse dyktig og de har det raskeste og mest komfertable flytilbudet med sine 747 fly, selv om fly terminalene i Paris er de dårligste.
Men det kan blie spennede å se om Condor og LTU kommer med tilbudspriser i framtiden
Condor fant jeg på nettreisebyrået Travelink
LTU fra Berlin På Ebrookers.
Ellers er alle nettselskaper på Kelkoo.
Når vi reiser med de kjente selskapene, så må vi ta de tidligste flyene fra Gardemoen, KLM flyr kl 06.40 om morgen, som betyr at vi må stå opp om natten før å rekke dette flyet.
Iberia og Air France går vel cirka 0.7.00 om morgenen.
Men her var Condor sitt tilbud senere.
De hadde fly kl.09.50 , en tid som er mere å leve med og gir det lengere nattesøvn.
Du lander da sendt i Havanna og hjemreisen foregår kl.1.15, da er det bare å sove på flyet og så lander du sent i Norge igjen.
Muligens må du vente litt lengere på flyplassene.
Så la oss ta rotta på reisebyråene og få flere flytilbud og billiggere reiser.
Visum får du fra Cubanske ambassaden
Her er CONDOR:
Scroll nedover og se deres tilbud. til kr 7.229,.
De flyr 767 til Cuba
Og det kan være litt vansklige å søke på deres reiser,
Husk at de reiser på fredager.
Denne linken går bare til Travelink søke side, (får ikke opp resultat siden her)
Så skriv OSL og HAV, og fyll inn datoene 29. April på utreise og 20.mai på hjemreise, da får du opp Condor sitt tilbud tl Havanna:
http://www.leisure.travellink.com/leisure/...=Yes&country=NO