habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 10:39:06 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Dere Som Trenger Flybillett Fra Cuba Til Norge...  (Read 1415 times)
Jan
Administrator
Full Member

View Profile
« on: January 13, 2005, 12:32:32 AM »

Til info:

Dere som skal få besøk, eller skal hente kjæreste/ektefelle.

Kjøp billettene på Cuba !

Fikk melding i dag om at enveisbillett fra Cuba til Norge kan kjøpes i Havanna for USD 539,-
Tok da en kjapp telefon til Iberia i Danmark for å sjekke prisen her.
Kjøper du billett fra Norge skal de ha 1.075 Euro...
Billetten må betales over disk med cash/kort i Havanna.

Det blir nesten tre ganger'n med dagens kurs !!

De som foretrekker MartinAir/KLM kan få billett på Cuba til ca. 500 Euro.
Denne kan betales med kort på internet etter reservasjonen er klar.

--
Jan

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #1 on: January 13, 2005, 03:32:12 AM »

Til info:

Dere som skal få besøk, eller skal hente kjæreste/ektefelle.

Kjøp billettene på Cuba !

Fikk melding i dag om at enveisbillett fra Cuba til Norge kan kjøpes i Havanna for USD 539,-
Tok da en kjapp telefon til Iberia i Danmark for å sjekke prisen her.
Kjøper du billett fra Norge skal de ha 1.075 Euro...
Billetten må betales over disk med cash/kort i Havanna.

Det blir nesten tre ganger'n med dagens kurs !!

De som foretrekker MartinAir/KLM kan få billett på Cuba til ca. 500 Euro.
Denne kan betales med kort på internet etter reservasjonen er klar.

--
Jan
Snakker du om Iberia ?

Vi hadde en likende tråd i Oktober.
Men jeg tror ikke vi sjekket ut Iberia den gangen.

500 Euro tilsvarer vel idag 700 dollar, som du skrev i den første tråden at en enveis billett med Martinair/KLM kostet og det var vel omtrent det min kone betalte i Cuba sommeren 2003(ble mere siden de lurte oss til å betale i Euro, smarte personer, de oppga prisen i dollar, måtte betale i Euro på visakortet, oppdaget da senere at det var blitt en del dyrere.

539 dollar , omregnet med en kurs på kr.6.20 er kroner 3343,00.
Ganger vi det beløpet med 2 (2 reiser er det samme som en t/r),blir det kroner 6686,00.
Som blir litt billigere enn en t/r billett med Iberia , kjøpt i Norge.
Merkelig at to enveis billetter sammenlagt, skal bli billigere enn en t/r billet,  dette har jeg aldri opplevd før

Og det er litt merkelig at flybillettene plutselig skal bli billigere i Cuba enn i Norge, når min erfaring er at flybillettene er mye dyrere i Cuba.

Er dette kampanjepriser som gjelder for en spesiell periode ?
Skulle gjerne visst litt mere om dette.
Beklager min skeptisme, men som du leser ut fra mitt svar, så ble denne prisen , veldig mye billigere enn det vi har visst billetter kostet fra Cuba fra før av.
Og særlig når billetten blir billigere i Cuba enn i Norge.

Forresten er det noen som vet hva den billigste enveis billetten fra Norge til Cuba vil koste ?
Kan muligens bli aktuellt for oss.
Siden en t/r billett som varer et år koster 14.000 kroner
Jan
Administrator
Full Member

View Profile
« Reply #2 on: January 13, 2005, 03:50:46 AM »

Jepp, det er Iberia.
Glemte å ta det med i farten.
Det går lissom ikke ann å fly noe annet til Cuba med mindre man er kortvokst...   B)

Tur/retur er billigere.
Kan sikkert sjekke hvis det er av interesse.

Billetter har alltid vært billigere å kjøpe på Cuba og ellers i Latinamerika etter min erfaring.
Men jeg kan alltids sjekke om det er tilbud, selv om jeg ikke tror det.

Har en Cubansk kontakt som jobber for en turoperatør på Cuba.
(Det er han som sjekker saker og ting for meg, og sender meg fakser)

--
Jan

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: January 13, 2005, 05:47:16 AM »

Jepp, det er Iberia.
Glemte å ta det med i farten.
Det går lissom ikke ann å fly noe annet til Cuba med mindre man er kortvokst...   B)
Billetter har alltid vært billigere å kjøpe på Cuba og ellers i Latinamerika etter min erfaring.

Bare hyggelige med billige billetter.
Men din erfaring er feil,
Flere som har opplevd at billettene er dyrere i Cuba, det har også Norske reisebyråer fortalt meg.
Muligens at det har noe med at det er mindre konkurranse i flypriser fra Havanna
Når min kone skulle til Norge i 1997, kjøpte vi t/r i Norge, men hentet den på Iberia kontoret i Havanna.
Hennes t/r billett kostet 10.000 kroner
Min t/r fra  Norge var litt over 6.000 kroner
Men vi fikk refundert 5.000 kroner senere i Norge, på returreisen som ikke ble brukt.

Synd at Iberia reisen til Cuba, blir en som melkerute Osl-lond-mad-hav.
Vært fint om du hadde fått sjekket ut dette tilbudet bedre.

Martin air er for kortvokste.
Husk at jeg er lengere enn deg, sikkert tyngere også Tongue
Men muligens har du lengere ben enn meg, de sier at jeg har så lang kropp. :rolleyes:

Men snakk om lange bein Shocked
Dette blir en avsporing.
Men jeg traff en Cubansk jente på Viazul bussen på forrige tur i Cuba.
Hun reiste sammen med sin spanske mann eller kjæreste.
Hun hadde på seg litt trange jeans, som framhevet de veldig lange slanke og sexy beinene hennes, satt et par seter bak henne og så hvordan hun la beinene opp mot nakkestøtten til han som satt i setet foran henne.
Fantaserte litt om de deilige beinene hennes når vi kjørte gjenom det cubanske landsskapet om natten og jeg prøvde å få sove litt. :rolleyes:

Hun var en av de 4 cubanske jentene jeg så på mitt 5 månders opphold i cuba sist gang, som virkelig "turned me on", men ingenting skjedde med noen av dem , selv om en av dem, var en hundre dollars jinitera, som prøvde seg på meg.
« Last Edit: January 13, 2005, 05:49:08 AM by Chrismic » Logged
Jan
Administrator
Full Member

View Profile
« Reply #4 on: January 13, 2005, 07:09:52 PM »

Men din erfaring er feil

Det er vel å ta den litt langt ?
Mine erfaringer er mine, og du har dine...   Wink

Når min kone skulle til Norge i 1997, kjøpte vi t/r i Norge, men hentet den på Iberia kontoret i Havanna.

Altså kjøpte du billetten i Norge, og ikke på Cuba...

Jeg vet ikke hvilke reisebyråer du har snakket med, men de jeg har hatt kontakt med de siste årene sier alle at billettene er billigere andre veien.

Dette er ikke noe nytt fenomen siden min mormor, som bor i et annet land, alltid reiser mye billigere når hun skal besøke oss enn når vi besøker henne.

Men... Min erfaring er feil... hehe   Cheesy

--
Jan
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #5 on: January 13, 2005, 10:56:15 PM »

Her er det nok litt forvirring. Skal jeg hjelpe til med å gjøre dette litt klarere?
Som Chrismic påpeker var det slik at man handlet på Iberia fra Norge ,men tok ut billettene i Havanna. Jeg gjorde det samme i -99.
De refunderte også 7000,- da hjemreisen ble overflødig. Prisen var den gangen 3 dobbelt av en vanlig billett fra Oslo.

Nå kjøper man enveis fra Havanna til Oslo og det er 100% sikkert at dette er billigere enn fra Norge.
Kona jobber i reisebyrå om dagen, så dette vet jeg stemmer.
De som ikke vil spare penger, må gjerne handle fra Norge;-)

Meidell
PS. Kunne kanskje spart meg for den siste, men klarte ikke la vær....
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #6 on: January 14, 2005, 05:25:30 AM »

Nå kjøper man enveis fra Havanna til Oslo og det er 100% sikkert at dette er billigere enn fra Norge.
Kona jobber i reisebyrå om dagen, så dette vet jeg stemmer.
De som ikke vil spare penger, må gjerne handle fra Norge;-)

Meidell
PS. Kunne kanskje spart meg for den siste, men klarte ikke la vær....
Det har vært en del poster før, både her og på A.C om å kjøpe enveis billetter fra Cuba til Norge.
Har selv kontaktet reisebyråer i Cuba om dette.
Og før så var en t/r fra Havanna til Oslo, en god del dyrere enn motsatt, Oslo-Havanna.
Og enveis billetter var en del dyrere fra Cuba.

Men hvis de prisene Jan har fått oppført er normal priser, så blir det selvfølgelig billigere å kjøpe billetten i Cuba.
Selv om jeg synes den er litt for lav, til at jeg er overbevist om at det er en vanlig billett , heller en kampanje billett.
Nesten 200 dollar billigere enn hva Martin air tok for to år siden, det er skikkelig prisnedgang eller utkonkurering.

Det virker som det nå har skjedd forandringer og at billettene har blitt billigere i Cuba, muligens kan det ha noe med den lave dollarkursen, da den er jo nesten 40% lavere nå enn for et par år siden.

Og det Jan sier om at flybilletter oftest er billigere i andre land enn Norge, stemmer.
Selv om Cuba var et unntak før, med dyrere billetter.

Men for all del, jeg er glad for flybilletten blir billigere, særlig nå det er stor sjanse for at jeg kommer til å kjøpe enveisbilletter fra Cuba til Norge i framtiden.
Men jeg bare synes det var blitt litt for billige.

Meidell
Selger det reisebyrået kona de jobber i ,flyreiser til Cuba, for da kan vi kjøpe av henne i framtiden.
Vet henne hva enveis billetter fra Oslo til Havanna, koster i Norge ?

Hehe, det må ikke bli altfor mye kardemommeby på dette forumet, synes det er moro med litt morsomme tilbakemeldinger, gjerne litt sleivete kommentarer, men alt til sin tid og sted.
Da blir vi litt mindre selvhøytidlige, og vi må da få lov til å være litt "høyrøstet" i våre diskusjoner og være litt fleipete.
Men "insults" som å kalle hverandre idioter eller andre personlige kommentarer bør ikke godtas.

Konklusjon: Chrismic har forstått av flybilletter har blitt billiger i Cuba og vil kjøpe enveisbilletter fra Cuba i framtiden , ikke fra Norge, siden han ikke er helt idiot :lol:

YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #7 on: January 15, 2005, 08:32:04 PM »

Jepp kona jobber i et reisebyrå her i Oslo som selger billetter til Cuba.

Vi kaller ikke alle de andre "idioter", men det er lov å si fra når man kan spare såpass med penger ikke sant?

Mvh
Meidell
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #8 on: February 04, 2005, 06:32:55 PM »

Jepp kona jobber i et reisebyrå her i Oslo som selger billetter til Cuba.

Vi kaller ikke alle de andre "idioter", men det er lov å si fra når man kan spare såpass med penger ikke sant?

Mvh
Meidell
Meidell
Tror du misforstå litt, mitt innlegg.
Hvor jeg sa at vi kan ha en  litt høy takhøyde , uten å være slemme.
Din bruk eller betegnelse av ordet "idiot" oppfattet jeg som snilt og i beste mening.
Så jeg tok meg absolut ikke nær av det ordet, syntes heller at det var litt morsomt at du brukte den betegnelsen Tongue

Men, vet du eller andre, hvor mye en enveis billett fra Norge til Cuba vil koste i Mars/April, helst med Air France eller Martin air.

Takker alle "idiotene" på forhånd  :unsure:  :rolleyes:  Cheesy  :lol:  Tongue

ko ko ko.....sa gjøken :blink:  
Jan
Administrator
Full Member

View Profile
« Reply #9 on: February 04, 2005, 10:16:23 PM »

Hei,

Da Iberia ikke er et alternativ vil jeg klart anbefale MartinAir.
De er veldig hjelpsomme og serviceminded, og legger alt til rette for at billetten kan betales på nettet.
Du bør regne med rundt 500 Euro for billetten.
Billettprisene svinger ikke så mye hos MartinAir da de er et charterselskap.
Har de ledige plasser fyller de gjerne opp flyte med enveisbilletter.

--
Jan

Pages: [1]
  Print  

Jump to: