habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 10:38:41 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Cubasi !!  (Read 1155 times)
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« on: January 13, 2005, 11:07:59 PM »

For de spesiellt interesserte så kan jeg røpe at representanter fra Cubanske turist ministeriet er på Reiselivsmessen, Lillestrøm fra idag t.o.m førstkommende søndag.
De hadde glemt flagget sitt idag, men lovte å henge det opp imorgen, utenfor messen.;-)

Snakk med  Hernán Donoso Cruz for spesielle anledninger.
Han vet hva han snakker om.
De som ikke er for stive i spansk kan bruke norsk, han bor i Sverige til vanlig.

« Last Edit: July 11, 2007, 08:29:46 PM by YoSoyYo » Logged
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #1 on: January 14, 2005, 06:14:02 AM »

Jeg var på den reiselivsmessen ifjor.
Må si at jeg ikke ble altfor imponert av Cuba standen ifjor, fikk noen brosyrer der, representanten fra Oliven reiser var der.
Og folk fra ambassaden var der.( de kunne bare litt norsk)
min kone og hennes cubanske vennine snakket litt med dem.
Gidder ikke å reise dit i år, også fordi jeg ikke får gratisbilletter fra aftenposten i år Wink

Hvis du bare reiser til den messen for å gå på den cubanske standen, så er det nesten bortkastet tid.
Får ikke så mye informasjon ut fra den standen.
Informasjon du kan få ved kontakte reiseselskapene direkte og få brosyrer, informasjon som du får på internett.

Skal du reise til Cuba, så gjelder to regler, kjøp enten Lonely planet eller Moon handboken om Cuba.
Og les og spør etter informasjon på dette forumet.

NB. Hvis jeg hilser fra "fotografo", får jeg en ekstra "prum" cubansk konfekt da Tongue .

Må fortelle om sist gang jeg traff en person som var personlig venn med de som jobbet på den cubanske ambassaden i Oslo.
Det var på  julaften hos noen latin amerikanske venner av oss.
Der satt det en person fra Bolivia, som jobbet i en byråkrat stilling som hadde noe med utdanning å gjøre, han viste fram visitkortet han hadde fått fra den cubanske ambassaden.

Den viktige "drittsekken" sa senere på kvelden til meg, og heldigvis satt min kone sammen med noen andre personer, så hun hørte ikke hva han sa.
Da klarte denne kommunist drittsekken å påstå at alle Cubanske jenter som var i Norge, var tidligger og forsatt horer fra Cuba.

Hadde ikke vært for at vi var borte hos venner og at det var julaften og særlig det at min kone koste seg veldig, så hadde jeg enten tømt ølglasset mitt i hode på han, slått han ned eller bare gått derifra.
Sikkert gått etter å banket han opp eller tømt ølglasset i hode på han.
For en drittsekk.
Angrer i dag at jeg ikke ringte til sjefen hans og fortalte om hva slags meninger denne drittsekken hadde.
Har heldigvis for både han og meg, ikke møt han senere i livet
« Last Edit: July 11, 2007, 08:30:11 PM by YoSoyYo » Logged
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #2 on: January 15, 2005, 12:48:48 PM »

Det er sikkert ikke nødvendig å besøke messen kun for Cuba standen, men de er meget hyggelige og informative mot normalt.
Han jeg tidligere nevnte, snakker meget bra svensk.

Synd med han "drittsekken" du nevner Chrismic, slike tullinger har jeg møtt både her hjemme og på Cuba.
Siste gang jeg husker var en politimann i Guanabo som sa til meg: "Skjønner du ikke at alle Cubanske damer er horer?"
Jeg svarte nei.
Etterpå spurte jeg om han var sammen med en turist selv, han svarte selvfølgelig nei.
Med andre ord er du selv sammen med en hore, sa jeg.
Det ble en tur innom poilitistasjonen den ettermiddagen.
OOoops.

Tullinger er det overalt, men la tiden gå så får de gjerne som fortjent.
Mvh
Meidell
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: February 07, 2005, 09:07:49 PM »

M
Var du på denne messen ?
Må gjerne fortelle litt om Cuba standen.
Hvem som var der og hvilke norske turoperatører som var representert der.
Noen tips å dele fra denne messen, f.eks turopplegg, priser, etc.... Wink

« Last Edit: July 11, 2007, 08:30:24 PM by YoSoyYo » Logged
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #4 on: February 08, 2005, 12:01:58 AM »

Ja jeg var der for å fiske jobb, såklart.
Cubasi hadde en fin stand iår med masse nyttig/unyttig info. Kanskje mest for førstereisende.
Ordnet godkjenning til casaparticular opplegget, slik at vi, cubarentas, har lov til å utstede voucher.
Da skal det ikke bli prob. på flyplassen uten hotel bestillinger.
Har sendt nedover 6 stykker siden den gangen ingen har hatt problemer.
Ingen vet hvor lenge slikt går såklart, det er jo Cuba vi snakker om.

Ellers var det ikke særlig mye bra priser å oppdrive.
Flyr faktisk m/KLM til Cuba neste gang. Fikk best pris i reisebyrået, hvor kona jobber.
Vet at det blir trangere osv, men 8 timer kortere reisetid hjelper når man har med en på 4år.

Olivetur var der også. Ellers var det mest Asia som var representert, utenom europa.
Bildet er fra Olive & Cubasi standen.

Guest
Guest
« Reply #5 on: March 06, 2005, 05:38:48 PM »

Jeg var på den reiselivsmessen
Må fortelle om sist gang jeg traff en person som var personlig venn med de som jobbet på den cubanske ambassaden i Oslo.
Det var på  julaften hos noen latin amerikanske venner av oss.
Der satt det en person fra Bolivia, som jobbet i en byråkrat stilling som hadde noe med utdanning å gjøre, han viste fram visitkortet han hadde fått fra den cubanske ambassaden.

Den viktige "drittsekken" sa senere på kvelden til meg, og heldigvis satt min kone sammen med noen andre personer, så hun hørte ikke hva han sa.
Da klarte denne kommunist drittsekken å påstå at alle Cubanske jenter som var i Norge, var tidligger og forsatt horer fra Cuba.

Hadde ikke vært for at vi var borte hos venner og at det var julaften og særlig det at min kone koste seg veldig, så hadde jeg enten tømt ølglasset mitt i hode på han, slått han ned eller bare gått derifra.
Sikkert gått etter å banket han opp eller tømt ølglasset i hode på han.
For en drittsekk.
Angrer i dag at jeg ikke ringte til sjefen hans og fortalte om hva slags meninger denne drittsekken hadde.
Har heldigvis for både han og meg, ikke møt han senere i livet
Vel det er vel ikke langt fra sannheten at det fleste Norske menn som er gift med Cubanske damer har truffet dem mens jenta har vært ute etter penger.

Dere som har vært såpass mye på Cuba, bør jo vite at "ordentlige", anstendige jenter ikke vanker på turistbarer og andre typiske steder der turister oppholder seg eller blir formidlet gjennom Jineteros som" formidler" jenter.

Det faktum at det er veldig mange Cubanske jenter (eller menn for den saks skyld) som ikke takker nei til en utenlandsk kjæreste, gjøre ikke disse til noe mindre prostituerte.

Selvfølgelig oppførte denne "Bolivianske drittsekken" seg nettopp som en drittsekk ved å si dette i ditt nærvær. Og å generalisere blir også feil, men som nevnt tidligere, hadde vel neppe alle disse Cubanske damene vært i Norge eller andre land, hvis de ikke "tilfeldigvis" traff en utlending de ble så forelsket i.

At de er horer den dag i dag er de jo selvfølgelig ikke. Og ja, det finnes også Cubanske jenter som er gift med Nordmenn som aldri har hatt sex for penger.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: