habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 10:38:17 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Cubanere Som Reiser Til Norge  (Read 986 times)
michi
Full Member

View Profile WWW
« on: July 11, 2006, 12:31:00 PM »

På MartinAirs kontorer i Havanna kan du nå kjøpe flybilletter for kubanere som skal til norge for rundt 7500 -8000 kroner. Du kan til og med gjøre det fra norge, via epost eller telefon, hvor de bruker kredittkortet ditt.

Dette er enkelt og smart.

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #1 on: July 13, 2006, 04:51:12 PM »

Smart Michel, :unsure:
Men ikke smart nok Tongue
For de absolute smarteste eller smartingene :rolleyes:
Sånne som meg :rolleyes:

De går ikke oppover Calle 33 fra Hotel Havanna Libre mot Martin air sitt kontor, men nedover mot Malecon eller La Rampa, og går inn i "Airport building" og finner LTU sitt kontor og bestiller sin reise med Condor.
Som går fra Havanna, Holguin og muligens Varadero og andre byer i Cuba.

Og det er mulig å bestille denne reisen over telefon til kontoret i Havanna, og betale billetten via kreditkort og få den i andre byer, som vi gjorde hos demes representant i Camaguey. Kunne også betale direkte til han.
Vet ikke om de billettene kan kjøpes fra Norge, men antar at det skulle være mulig.
Sjekk ut intenett selskapet Travellink

Forskjellen mellom Martin air og Condor er liten , samme flytype , litt eldre Boing 767, (lavere toppfart enn 747), men jeg tror Martin air er litegranne bedre på servisen, må f.eks betale for ekstra øl på Condor.

Condor går til Frankfurt, og derifra får du SAS eller Lufthansa til Norge.
og det er en del tysk gifte Cubanere som reiser med Condor.

Michi, nå må du følge med i timen, eller les mine innlegg :blink: , hvis du ikke liker å kaste penger ut av vinduet, for dette har jeg skrevet om før :blink:
(Ikke vondt ment Wink )

I November besøkte vi Condor i Havanna og kjøpte billeter av dem, men de ble forandret et par ganger da vi hele tiden utsatte flyreisen, ble noen ekstra tillegg å betale, men selve grunnprisen var omtrent den samme fra Desember til Mars, men ble litegranne dyrer.

Når jeg sjekket flyselskapene i Cuba , så skulle

Air France ha litt over  1200 CUC for en vei, pr person :angry:
Martin Air ha litt over    900 CUC   Sad
Condor ha litt over        500 CUC. Smiley

En forskjell på 400 CUC på Martin air og Condor, nesten 3000 kroner ( da har jeg råd til å kjøpe noen øl ombord)

2 voksne og et barn kom med Condor på nesten det samme som Air France skulle ha for 1 voksen. Shocked
Og vi reiste fra Holguin, som er en lengere reise enn fra Havanna

Så hvem er smartest ,  Cheesy

Og en nordmann som reiste med Condor til Cuba, kontaktet Condor i Norge, og fikk en mail som sa at han kunne ta med 46 kilo,  :blink:
Jeg ba han ta med mailen til innsjekkning, for da må de la han få med seg 46 kilo,
Er usikker på om dette er standard vekt til Cuba eller en feil....
Send en mail til Condor, så kanskje du har flaks også. :rolleyes:
« Last Edit: July 13, 2006, 04:56:39 PM by Chrismic » Logged
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: July 14, 2006, 08:47:18 AM »

Smart Michel, :unsure:
Men ikke smart nok Tongue
For de absolute smarteste eller smartingene :rolleyes:
Sånne som meg :rolleyes:

De går ikke oppover Calle 33 fra Hotel Havanna Libre mot Martin air sitt kontor, men nedover mot Malecon eller La Rampa, og går inn i "Airport building" og finner LTU sitt kontor og bestiller sin reise med Condor.
Som går fra Havanna, Holguin og muligens Varadero og andre byer i Cuba.

Og det er mulig å bestille denne reisen over telefon til kontoret i Havanna, og betale billetten via kreditkort og få den i andre byer, som vi gjorde hos demes representant i Camaguey. Kunne også betale direkte til han.
Vet ikke om de billettene kan kjøpes fra Norge, men antar at det skulle være mulig.
Sjekk ut intenett selskapet Travellink

Forskjellen mellom Martin air og Condor er liten , samme flytype , litt eldre Boing 767, (lavere toppfart enn 747), men jeg tror Martin air er litegranne bedre på servisen, må f.eks betale for ekstra øl på Condor.

Condor går til Frankfurt, og derifra får du SAS eller Lufthansa til Norge.
og det er en del tysk gifte Cubanere som reiser med Condor.

Michi, nå må du følge med i timen, eller les mine innlegg :blink: , hvis du ikke liker å kaste penger ut av vinduet, for dette har jeg skrevet om før :blink:
(Ikke vondt ment Wink )

I November besøkte vi Condor i Havanna og kjøpte billeter av dem, men de ble forandret et par ganger da vi hele tiden utsatte flyreisen, ble noen ekstra tillegg å betale, men selve grunnprisen var omtrent den samme fra Desember til Mars, men ble litegranne dyrer.

Når jeg sjekket flyselskapene i Cuba , så skulle

Air France ha litt over  1200 CUC for en vei, pr person :angry:
Martin Air ha litt over    900 CUC   Sad
Condor ha litt over        500 CUC. Smiley

En forskjell på 400 CUC på Martin air og Condor, nesten 3000 kroner ( da har jeg råd til å kjøpe noen øl ombord)

2 voksne og et barn kom med Condor på nesten det samme som Air France skulle ha for 1 voksen. Shocked
Og vi reiste fra Holguin, som er en lengere reise enn fra Havanna

Så hvem er smartest ,  Cheesy

Og en nordmann som reiste med Condor til Cuba, kontaktet Condor i Norge, og fikk en mail som sa at han kunne ta med 46 kilo,  :blink:
Jeg ba han ta med mailen til innsjekkning, for da må de la han få med seg 46 kilo,
Er usikker på om dette er standard vekt til Cuba eller en feil....
Send en mail til Condor, så kanskje du har flaks også. :rolleyes:
På MartinAirs kontorer i Havanna kan du nå kjøpe flybilletter for kubanere som skal til norge for rundt 7500 -8000 kroner. Dette gjelder TUR/RETUR. Du kan til og med gjøre det fra norge, via epost eller telefon, hvor de bruker kredittkortet ditt.
Flyreisen går da til Amsterdam og derfra med KLM. Fordelen med KLM er at du da kommer frem til mange forskjellige flyplasser, og trenger ikke nødvendigvis lande i OSLO.
Dette er enkelt og smart.

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: July 20, 2006, 03:11:27 AM »

Var ikke klar over at du snakket om Tur/retur billetter.

Men vil du få bruk for en T/R billettt ?
og hvor lenge varer den ?
Og blir hjemreisen over 3 måneder, så blir vel billetten dyrere ?

Greit, for de som har fått turistvisum til Norge og skal bli her tre måneder, men den er vel uaktuell for en om kommer til Norge for å bosette seg her.
Og de blir helst i Norge en 10- 12 måneder får de reiser hjem igjen, og så lenge gjelder vel ikke den billetprisen ?

Min undersøkelse i Cuba, ga Condor enveisbilletter til nesten halv pris av Martin air enveisbilletter .

Og faktisk har Virgin Atlantic på pris sjekk treff kommet ut billigere enn Air France.

For reisende fra Bergen er Martin air et smart alternativ, da jeg vet at det har gått fly direkte fra Shiphol til Bergen, eller via flybytte i København på vei til Bergen.

michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #4 on: July 20, 2006, 11:54:06 AM »

Nedenfor kan du lese om at aftenposten underbygger mine påstander om at paris flyplassen er et helvete på jord, og at Amsterdam kommer sterkt ut!

http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1393781.ece
Pages: [1]
  Print  

Jump to: