habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 10:36:19 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Casa Particular  (Read 2131 times)
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #10 on: May 02, 2006, 10:27:46 AM »

bra forslag michi,veldig sentralt å greit,er et sånn sted jeg er på jakt etter men prisen var desverre håpløs høy,,jeg  leier en sånn casa som du beskriver her men for 20cuc pr døgn,, denne casaen ligger i cojimar ,,ca 5-6 km fra habana vieja,10min med taxi fra casaen å inn til hotell inglaterra,,rolig å fin plass med hotell panamericana like i nærheten.

har bodd i denne casaen de siste 5-6 gangene jeg har feriert på cuba men kunne nå tenke meg å skifte beite/område. men selfølgelig ikke til enhver pris,,man vet hva man har men ikke hva man får for å si det sånn, å at leiligheten er helt privat å at det bare er din å ikke noe delte greier er også et ultimatum, min. 1 soverom,aircondition,kjøkken,kjøleskap,terasse,egen inngang,tv,, musikk(cd-spiller) tlf,  osv.
vet at disse casaene ikke vokser på trær men noe burde jo alle dere som har reist så mye til cuba kunne vite om,  trodde at erfarne å hardbarka cuba reisende ikke betalte sånne priser som michi referere til, min erfaring er at de som har reist endel til cuba aldri betaler mer enn maks 30cuc pr døgn for en brukbar leilighet, jeg gjør hvertfall ikke det .
Detter inlegg er også ment som en start på en god å lang debatt om akkurat casa particular situasjonen å prisene på cuba for tiden, + at det også nå blir gjordt mye mer kontroller av imigrasjon myndighetene på dette området,   håper du ikke tar det ille opp michi at jeg bruker litt av det som står i ditt innlegg for å få litt fart på sakene her inne, leiligheten du nevner er helt sikkert meget bra å du kjenner folkene å området,men i mine øyner er det altfor dyrt, men vi får se hva det blir ut av dette lille krumspringet av et inlegg jeg har lagt inn.

mvh
froddy
Neida, helt i orden.
Men jeg må få utdype dette nærmere. ER man KUN en person så blir prisen selvfølgelig halvert også. Dvs at det koster fra 25-35 alt etter sesong.
Den tilfredsstiller dine ønsker om privatliv, da det er en EGEN leilighet og ikke i tilknyttning til en familie!!!!!!
Du kan gjøre hva du vil uten at noen kontrollerer deg. En selvfølge her i  norge, men ikke like selfølgelig på Cuba.

Leiligheten har aircondition og man kan spise hos familien "medina" i etasjen over. Hygienisk og nydeligmat.

Michi
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #11 on: May 03, 2006, 04:32:55 AM »

Egentlig burde vi hatt en egen Casa particular forumbox.

Og det er flott at folk legger inn CP, som er bra og har hyggelig vertskap.

Når jeg reiser rundt i Cuba, så er jeg ikke så veldig opptatt av hvordan CP er,
Mere beliggenheten.
Og Havanna sentrum kan være for slitsomt, med mas, gæringer og litt utrygt.

Men har du en cubansk venninne og skal tilbringe mye tid samme med henne på din korte opphold, så betyr en bra CP mye.
Og at den kan ha en bra restaurang,butikk, utested, disco, svømmebasseng i nærheten, da behøvde du ikke dra inn til Havanna sentrum hver dag.

Slik var Villa Panamericano før, Froddy.
(Min Cubanske "familie" bor der, så jeg bor der hver gang jeg er i Havanna)
Panamericano hadde alt, butikker, svømmebasseng, disco, barer, osv..., og Havanna sentrum var bare 10 minutter unna og 6 -7 CUC med en Taxi.

Men først så tok operasjon Milagro over hele Panamericano, og nå er det Trabadores sociale =  Cubanske sosial arbeidere ungdommene som bor på hotellet og leilighetskomplekset, drittunger som må oppføre seg pent (null kontakt med utlendinger).

Men nå skal de vist åpne svømmebassenget og disco igjen, for disse drittungene.

Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #12 on: November 05, 2006, 02:16:16 AM »

Det er Venezulanere som bor på villa panamericana nå. Og ikke bare der, de
har stengt en rekke hoteller for å huse Venezulanerne som skal bli operert.

De er ikke særlig populære blant cubanerne som opplever at venezulanerne får den beste legebehandlingen som er og har en generell nedlatende holdning ovenfor cubanerne.
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #13 on: November 06, 2006, 09:24:03 AM »

Ser jo ok ut der!

Det som er viktig for meg ved valg av sted for overnatting er:

PRIS !!!

Sentralt og rent.

Varmtvann for dusj og at jeg har mulighet til å få sove om natta.

bruker stort sett liten tid i Casa når jeg er ute å flyr uansett.
Hvis du er ute ettter et sentralt sted, som samtidig ikke ligger midt i "gryta" så er det stedet som jeg har nevnt ovenfor utrolig bra. Har bodd der de siste 10 åra.
Det er EGEN leilighet uten familie til stede!!!!  Prisen for 2 er mellom 50 til 60 og halvparten hvis man er alene!

Leiligheten har alle fasiliteter samt også parkeringsvakt hver natt utenfor for eventuelle leiebiler!

Mat kan du spise i etasjen over, og lover det kulinariske opplevelser i et rent miljø.

michel@salsaigrenland.no
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #14 on: November 10, 2006, 01:57:48 PM »

For 50 til 60 CUC kan man nesten få et hotelrom .
Hotel Vedado ligger i den prisklassen.
Ellers så kan man gå til Cuba tur eller Havanna tour , skrankene i Hotel Havanna Libre og få spesial tilbud der på hotel og all inclusive i hele cuba.
Vi betalte 74 CUC for natta på Hotel Riveria (5 stjerner) med både frokost og middag inkludert.
Dessverre , så ble svømmebassenget stengt pågrunn av en innkomende orkan de dagene vi var der, pluss at vi ble lurt til å betale en ekstra avgift for vår lille datter.

Men, på hotell får du ikke inn Cubanske gjester på ditt rom...

Ellers så er det mange CP å velge mellom i Havanna, også private leiligheter..

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #15 on: November 10, 2006, 02:07:05 PM »

Det er Venezulanere som bor på villa panamericana nå. Og ikke bare der, de
har stengt en rekke hoteller for å huse Venezulanerne som skal bli operert.

De er ikke særlig populære blant cubanerne som opplever at venezulanerne får den beste legebehandlingen som er og har en generell nedlatende holdning ovenfor cubanerne.
Når jeg kom i ifjor sommer, så var det operasjon Milagro med alle sine Venzualanere som dominerte Villa Panamericano.

Men når jeg reiste i Mars, så var de så og si nesten byttet ut med Trabadores sociales arbeider og studenter.

Har Villa Panamericano blitt Opersjon Milagro igjen ?

Og jeg hørte også at svømmebassenget skulle åpne igjen, diskoen også, men muligens blir den bare for disse social arbeiderne.
Coffe shop åpnet for vanlig publikum, men den litt bedre biff restaurangen var forsatt kantine for sosial arbeiderne.

Venezulanerne får nok bedre behandling enn Cubanerne, men de er mere populare enn disse trabadores sociales , fordi det altid vil være noen Venezulanere som har blitt penger, som de kan spandere bort til cubanske "venner".

Har du besøkt det Cubanske diskoteket Costa i helgene, som ligger nede ved stranden ?
Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: