bra forslag michi,veldig sentralt å greit,er et sånn sted jeg er på jakt etter men prisen var desverre håpløs høy,,jeg leier en sånn casa som du beskriver her men for 20cuc pr døgn,, denne casaen ligger i cojimar ,,ca 5-6 km fra habana vieja,10min med taxi fra casaen å inn til hotell inglaterra,,rolig å fin plass med hotell panamericana like i nærheten.
har bodd i denne casaen de siste 5-6 gangene jeg har feriert på cuba men kunne nå tenke meg å skifte beite/område. men selfølgelig ikke til enhver pris,,man vet hva man har men ikke hva man får for å si det sånn, å at leiligheten er helt privat å at det bare er din å ikke noe delte greier er også et ultimatum, min. 1 soverom,aircondition,kjøkken,kjøleskap,terasse,egen inngang,tv,, musikk(cd-spiller) tlf, osv.
vet at disse casaene ikke vokser på trær men noe burde jo alle dere som har reist så mye til cuba kunne vite om, trodde at erfarne å hardbarka cuba reisende ikke betalte sånne priser som michi referere til, min erfaring er at de som har reist endel til cuba aldri betaler mer enn maks 30cuc pr døgn for en brukbar leilighet, jeg gjør hvertfall ikke det .
Detter inlegg er også ment som en start på en god å lang debatt om akkurat casa particular situasjonen å prisene på cuba for tiden, + at det også nå blir gjordt mye mer kontroller av imigrasjon myndighetene på dette området, håper du ikke tar det ille opp michi at jeg bruker litt av det som står i ditt innlegg for å få litt fart på sakene her inne, leiligheten du nevner er helt sikkert meget bra å du kjenner folkene å området,men i mine øyner er det altfor dyrt, men vi får se hva det blir ut av dette lille krumspringet av et inlegg jeg har lagt inn.
mvh
froddy
Neida, helt i orden.
Men jeg må få utdype dette nærmere. ER man KUN en person så blir prisen selvfølgelig halvert også. Dvs at det koster fra 25-35 alt etter sesong.
Den tilfredsstiller dine ønsker om privatliv, da det er en EGEN leilighet og ikke i tilknyttning til en familie!!!!!!
Du kan gjøre hva du vil uten at noen kontrollerer deg. En selvfølge her i norge, men ikke like selfølgelig på Cuba.
Leiligheten har aircondition og man kan spise hos familien "medina" i etasjen over. Hygienisk og nydeligmat.
Michi