habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 10:35:53 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Casa Particular  (Read 2131 times)
cabronsito
Newbie
*

View Profile
« on: April 26, 2006, 06:39:02 PM »

Alle som ønsker å leie hus i Havanna bør prøve huset til Orlando. Han snakker bra engelsk og bitte litt norsk! Jeg og mine venner har brukt ham i 5 år.
Aldri noe tull hverken med penger eller noe. Huset befinner seg i Jaimanitas like før du kommer til Marina Hemmingway. Kort vei til butikker, resturanter ,svømmebasseng og annen gøy! Han har et to etasjes hus med to sove-rom og kjøkken og bad, egen inngang. Parkering for bil er det også.
Han kjenner en av leiebil-fyrene og skaffer billig leiebil(billig, sa eg det? phø, leiebil e svindyrt på cuba). Orlando kan treffes på tlf: 0053 727 15 217. Dette er en telefon han deler med en nabo så bare spør etter orlando.
froddy
Newbie
*

que rico

View Profile
« Reply #1 on: April 26, 2006, 09:14:42 PM »

hei,,du glemte den aller viktigste informasjonen om denne casaen,hva koster den pr.døgn??? Tongue    å har du bilder av huset?

mvh
froddy
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: April 28, 2006, 08:34:44 AM »

hei,,du glemte den aller viktigste informasjonen om denne casaen,hva koster den pr.døgn??? Tongue    å har du bilder av huset?

mvh
froddy
Jeg har et enda bedre forslag til utleie av privat leilighet.
Som er mye mer sentralt enn den over... Siden du da må kjøre ganske langt for å komme til sentral habana!
Midt i vedado 4 m gå avstand til malecon 7 min gåavstand til habana libre. Altså du bor som plommen i egget i et rolig og stille strøk, men likevel meget sentralt.
Det som er bra her, er at du bor i EGEN LEILIGHET. Dvs at du ikke deler denne med andre kubanere. Leiligheten har 2 soverom, et bad, kjøkken, stue og balkong.
Du kan trygt parkere bilen på utsiden da "barrioen" har egne vakter hver natt som passer på.
Du kan også spise både frokost og middag i etasjen over. Jeg har kjent familien i 11 år og kan trygt anbefale disse. Husk å bestille tidlig da det ofte er utleid!!!
Jeg kan også anbefale dykking på cuba. OG har en god venn som driver med dette. OG han er en kjernekar og snakker godt engelsk. Han bor rett ovenfor utleieleiligheten

Kostnaden for å leie leiligheten er ca 50-70 euro døgnet alt ettersom pruting og sesong. Er man 2 så blir det jo rimelig!
Hvis dette er interessant så kan du kontakte undertegnede på

michel@salsaigrenland.no
froddy
Newbie
*

que rico

View Profile
« Reply #3 on: April 28, 2006, 02:37:03 PM »

bra forslag michi,veldig sentralt å greit,er et sånn sted jeg er på jakt etter men prisen var desverre håpløs høy,,jeg  leier en sånn casa som du beskriver her men for 20cuc pr døgn,, denne casaen ligger i cojimar ,,ca 5-6 km fra habana vieja,10min med taxi fra casaen å inn til hotell inglaterra,,rolig å fin plass med hotell panamericana like i nærheten.

har bodd i denne casaen de siste 5-6 gangene jeg har feriert på cuba men kunne nå tenke meg å skifte beite/område. men selfølgelig ikke til enhver pris,,man vet hva man har men ikke hva man får for å si det sånn, å at leiligheten er helt privat å at det bare er din å ikke noe delte greier er også et ultimatum, min. 1 soverom,aircondition,kjøkken,kjøleskap,terasse,egen inngang,tv,, musikk(cd-spiller) tlf,  osv.
vet at disse casaene ikke vokser på trær men noe burde jo alle dere som har reist så mye til cuba kunne vite om,  trodde at erfarne å hardbarka cuba reisende ikke betalte sånne priser som michi referere til, min erfaring er at de som har reist endel til cuba aldri betaler mer enn maks 30cuc pr døgn for en brukbar leilighet, jeg gjør hvertfall ikke det .
Detter inlegg er også ment som en start på en god å lang debatt om akkurat casa particular situasjonen å prisene på cuba for tiden, + at det også nå blir gjordt mye mer kontroller av imigrasjon myndighetene på dette området,   håper du ikke tar det ille opp michi at jeg bruker litt av det som står i ditt innlegg for å få litt fart på sakene her inne, leiligheten du nevner er helt sikkert meget bra å du kjenner folkene å området,men i mine øyner er det altfor dyrt, men vi får se hva det blir ut av dette lille krumspringet av et inlegg jeg har lagt inn.

mvh
froddy
cabronsito
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: April 29, 2006, 11:46:21 PM »

Huset til Orlando koster mellom 25 og 30 cuc pr døgn pr rom. Hvis dere er 2stk kan jo dere prute litt. Aircondition er det selfølgelig. De som ønsker å bo midt inne i Havanna må jo bare gjøre det, personlig foretrekker jeg å bo litt utenfor den verste "gryta". Taxi inn til sentrum koster ca 6cuc. Detter er et 2 etasjes hus som har EN egen inngang. DVS du bor helt privat. De vasker klærne deres hver Søndag og ligger ny-strøkne og fint brettet på sengen når de er ferdig! Ønsker dere frokost eller andre måltider så fikser de det. Som sagt så snakker han veldig bra engelsk og litt norsk. PS: Prøv den lokale "Rumbos" en Fredag eller Lørdags-kveld, det river!!!
« Last Edit: April 29, 2006, 11:54:17 PM by cabronsito » Logged
cabronsito
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: April 29, 2006, 11:57:28 PM »

Enda et bilde
cabronsito
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: April 29, 2006, 11:59:38 PM »

el baño
cabronsito
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: April 30, 2006, 12:01:33 AM »

Kjøkkenet
dragonfly
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: April 30, 2006, 11:47:29 AM »

Ser jo ok ut der!

Det som er viktig for meg ved valg av sted for overnatting er:

PRIS !!!

Sentralt og rent.

Varmtvann for dusj og at jeg har mulighet til å få sove om natta.

bruker stort sett liten tid i Casa når jeg er ute å flyr uansett.
cabronsito
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: April 30, 2006, 04:35:08 PM »

Ser jo ok ut der!

Det som er viktig for meg ved valg av sted for overnatting er:

PRIS !!!

Sentralt og rent.

Varmtvann for dusj og at jeg har mulighet til å få sove om natta.

bruker stort sett liten tid i Casa når jeg er ute å flyr uansett.
Selføgelig "Libélula" (øyenstikker på spansk), har Orlando varmt vann, selfølgelig blir det rengjort hver dag med nye håndklær og greier og selfølgelig blir det ryddet og vasket opp hver dag. Har reist der nede så mye at jeg ville ikke anbefalt dette huset hvis det ikke var meget bra. Er ganske kresen jeg også.

MVH: Cabronsito
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: