habana.no :: Cuba Forum
May 22, 2012, 10:32:28 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Billigste Reisebyrå Og Flyselskap  (Read 1368 times)
Chrismic
Hero Member

View Profile
« on: June 10, 2006, 03:55:00 PM »

Det diskuteres i de andre trådene i dette forumet om hvilke flyselskap og reisebyrå som selger flybilletter til Cuba.

Hvis de som kjøper/kjøpte flybilletter til Cuba.
Skrev i denne forumboxen om hvilket flyselskap de reiser med til Cuba, hvilket reisebyrå.
Og hvor mye de betalte,
Og tidsrommet de reiser i (lav/høysesong)

Og gjerne litt om hvordan de opplevde flyturen eller servisen til flyselskapet og om servisen til reisebyrået.

Så vil det etterhvert gi oss en pekepinne hvilket flyselskap og reisebyrå som er billigst.
Muligens vi alle kunne bruke denne informasjon og gjør vår Cuba tur i framtiden billigere og bedre.

Så skriv inn flyselskap, reisebyrå, pris, tidsrom og må gjerne i etterkant komme med litt respons på flyturen, flyselskapet, reisebyrået. osv...

Bare å starte  Wink  
Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: November 05, 2006, 01:54:03 AM »

Jeg har nå reist med følgende flyselskap til Cuba og kommer med min rangering:

1. Lufthansa og Condor: billigst på pris, ingen terminalbytte i Frankfurt og relativt kort transfer.Ofte servering og 48 kilo med baggasje(2x24 kg pr. pers.!  Minus for at alkohol koster ekstra og få avganger.

2. KLM/Martinair: Kort transfer i Amster, samme terminal, grei på pris, minus for få avganger og betaling for alkohol.

3. Air france: Dyrest, nesten 6 timers venting på utreise i Paris, stressfull terminalbytte, grei mat og service på flyet, alltid forsinket fra Havanna på hjemreise så man må ta kveldsflyet fra paris til Oslo. Pluss for avgang hver dag.

4. BA og Iberia: Vel, via London og Madrid. Laaang reise og mye transfer, ikke så billig lenger heller.

Har reist flere ganger med Air France til havanna og kjenner mange andre som også sverger til den ruta, men etter å ha reiset med Condor i sommer kommer jeg fra nå av kun til å reise med Condor, desidert best!

michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: November 06, 2006, 09:29:00 AM »

Jeg har nå reist med følgende flyselskap til Cuba og kommer med min rangering:

1. Lufthansa og Condor: billigst på pris, ingen terminalbytte i Frankfurt og relativt kort transfer.Ofte servering og 48 kilo med baggasje(2x24 kg pr. pers.!  Minus for at alkohol koster ekstra og få avganger.

2. KLM/Martinair: Kort transfer i Amster, samme terminal, grei på pris, minus for få avganger og betaling for alkohol.

3. Air france: Dyrest, nesten 6 timers venting på utreise i Paris, stressfull terminalbytte, grei mat og service på flyet, alltid forsinket fra Havanna på hjemreise så man må ta kveldsflyet fra paris til Oslo. Pluss for avgang hver dag.

4. BA og Iberia: Vel, via London og Madrid. Laaang reise og mye transfer, ikke så billig lenger heller.

Har reist flere ganger med Air France til havanna og kjenner mange andre som også sverger til den ruta, men etter å ha reiset med Condor i sommer kommer jeg fra nå av kun til å reise med Condor, desidert best!
Forsåvidt enig her gitt. Ikke glem www.aireuropa.com fra madrid som har gode avganger til cuba samt at man kan få billetter helt nede i 200 euro. Flybilletter til madrid fra 300 kr.
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: November 10, 2006, 01:47:11 PM »

Cristal

Condor 48 kilo.
Jeg fått informasjon om at Condor bare tar 20 kilo.
Da blir jo Condor meget interresangt, utenom at du kan få problemmer med tollen i Havanna.
Er det mulig å bekrefte at Condor alltid gir deg 48 kilo baggasje fra Norge  ??

Er Condor billigst og gjerne en del hundre lapper billigere ,tar jeg dem.
Men Air france er bedre på service.

Skal du være lenge borte blir Virgin Atlantic billigst, på reiser opptil 3 måneder og lengere, selv om du da må overnatte i London på reisen til cuba, du kan da teknisk få 24 timer i London + at du må reise med buss halvannen time fra Heatrow til Gatwick begge veier og betale 14 pund hver gang.
Men tror Virgin Atlantic er de beste på service og komfort..

Michi:
Kan man få kjøpt air europa billetter i Norge ? og er det trygt å reise med to forskjellige billetter i tilfelle det blir store forsinkelser og man kan risikere å miste en av billettene for godt.??

michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #4 on: November 10, 2006, 02:39:00 PM »

Cristal

Condor 48 kilo.
Jeg fått informasjon om at Condor bare tar 20 kilo.
Da blir jo Condor meget interresangt, utenom at du kan få problemmer med tollen i Havanna.
Er det mulig å bekrefte at Condor alltid gir deg 48 kilo baggasje fra Norge  ??

Er Condor billigst og gjerne en del hundre lapper billigere ,tar jeg dem.
Men Air france er bedre på service.

Skal du være lenge borte blir Virgin Atlantic billigst, på reiser opptil 3 måneder og lengere, selv om du da må overnatte i London på reisen til cuba, du kan da teknisk få 24 timer i London + at du må reise med buss halvannen time fra Heatrow til Gatwick begge veier og betale 14 pund hver gang.
Men tror Virgin Atlantic er de beste på service og komfort..

Michi:
Kan man få kjøpt air europa billetter i Norge ? og er det trygt å reise med to forskjellige billetter i tilfelle det blir store forsinkelser og man kan risikere å miste en av billettene for godt.??
sjekk hjemmesidene til condor så enkelt er det!
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #5 on: November 10, 2006, 02:41:12 PM »

??til Michi:
Ja du kan kjøpe dem gjennom deres webside online fra hele verden. Ei venninne har reist med dem flere ganger og det er flotte nye fly. Ikke de gamle skranglekassene fra martinair.  Man bør legge inn god tid i madrid helst reise dagen før og hjem dagen etter.. Men madrid har jo et fabuløst natteliv for den som måtte ønske det.

Pages: [1]
  Print  

Jump to: