Det finnes også et annen innlegg i dette forumet, om dette Pullmantur cruiset.
http://habana.no/forum/index.php?showtopic=95Nå har jeg oppdaget at et dansk reisebyrå selger dette cruiset med reise fra København. (muligens et norsk reisebyrå selger den samme turer fra Norge)
Billigeste avreise datoen starter på 11.000 danske kroner, som blir cirka 12.000 norske kroner.
Du får fly t/r København -Madrid, Madrid -Havanna/Cancun.
med Pullmans eget Boing 747 fly fra Madrid.
All mat og drikke ombord er inkludert.
Som normallt på Cruiseship så kommer det ekstratillegg til driks, flyplassavgifter, osv.
Du får også en gratis overnatting i Madrid i prisen.
Nederest i annonsen aventerer de med at de kan bestille ekstra hotelopphold i Havanna/Cancun, det forstår jeg slik at du kan forlenge ditt i opphold i Cuba eller Mexico.
En ideal eller meget interresanf ferie, måtte vært om du kunne tatt flyet til Cancun, vært der noen dager og opplevd dette "amerikaniserte "turistparadiset som har alt fra mange restauranger og topp diskoteker, med flotte badestrender og muligheter til mye mere, som f.eks besøke pyramider.
(har vært 1 månded i Cancun, så jeg kan gjerne komme med ekstra informasjon om Cancun området).
Og så ta cruiset og hoppe av i Havanna(du mister da siste kveld/natt til Cancun, men gjør det så mye), og være på Cuba en stund før du reiser hjem igjen.
Eller om du er i Havanna 1 uke eller to, og tar båten tilbake til Cancun igjen.
Dette kan bare reisebyrået svare på, men det virket som de i alle fall tillot ekstra dager i Cancun eller Havanna etter Cruiset slutt, avhenger selvfølgelig av hvilken av de to byene du starter reisen i.
12.000 kroner er vel cirka 3500 - 5000 kroner mere enn det du betaler for en Flybillett t/r Oslo - Havanna.
I dette tilbudet må du selv komme deg til Oslo -København selv, og det blir vel minst en tusenlapp ekstra.
Men du får 1 ukes opphold og reise med mat og drikke.
Reise til Cancun fra Cuba + hotelopphold 1 uke og mat blir ikke noe særlig billiggere.
Hadde det ikke vært for at mine opphold blir så lange, noe som sikkert ike kan kombineres med dette tilbudet reisen, så hadde det vært fristende, har sett denne båten på kaia i Havanna, stor båt.
http://www.bellavista.dk/how2cruise/tilbud...21005/index.asp