Men det er da ikke noe problem å ferdes der turister ikke er? De aller fleste stedene i la habana er det omtrent ikke turister. De kommer i store turist busser titter og stikker og holder seg på hotellområdet omtrent hele tiden utenom dette. Holder du deg unna gamle habana, så ser du sjelden turister. La habana er ikke mer vestlig enn ellers i cuba. Menneskene er de samme, det er min erfaring etter å fart gjennom landet fra santiago til la habana. La habana har bra natteliv å by på. Anbefales å reise på ettermiddags festene, særlig i helgene er det stappfullt.
Ellers ville jeg glemt trinidad, tatt kun en dagstur uten overnatting med buss til vinales og holdt meg mest i santiago og la habana og virkelig bli kjent med noen kubanere, fordi det er det kuba dreier seg om!
michel
ote author=Cristal link=topic=383.msg2116#msg2116 date=1196688433]
huttetu... i februar er det kaldt på cuba... Havana er like ekte som andre byer i cuba.... det stemmer ikke.
michi
Havanna er da langt mer influert av turisme og "vesten" dvs. penger enn de andre byene på Cuba.
Så med det mener jeg at Havanna er mer lik andre latin amerikanske byer enn andre cubanske byer.
Har selvfølgelig noe å si hvor i Havanna man befinner seg også, men der turister ferdes definitivt.
[/quote]