habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 04:12:39 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Fidel Må Opereres Og Raul Vil Fungere  (Read 1818 times)
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #10 on: December 19, 2006, 02:18:50 AM »

Jeg gir helt opp å spekulere om Fidel,s helse. :blink:

For noen få dagers siden hadde jeg lest at Fidel var dødssyk og hadde under et år igjen å leve og ville aldri komme ut av sykehuset igjen, og trodde på det..

Men, nå nylig leste jeg at den amerikanske deligasjonen som besøkte Cuba for noen dager siden, hadde besøkt Fidel på sykehuset (slik forstod jeg det) og de hadde fått forsikringer om at Fidel snart ville bli helt frisk og snart komme tilbake som leder av Cuba igjen.

Så det er bare å slappe av og se det som skjer , når det skjer... og slutte å spekulere får du får endelige bevis..
Som å se Fidel ligge i en åpen kiste, da er jeg overbevist om at han virkelig er død.

Tror jeg leste på Lonely planet forumet igår et innlegg, fra en som hadde sikre kilder på at Fidel nå lå på dødsleiet i koma og ville sovne inn i løpet av de nærmeste dagene.. :unsure:

Men det skal bli spennede å se hva som skjer når han dør, fordi mange av de ekstreme Cuban amerikanerne som bor i Florida, har fått den "ideen" at den dagen Fidel dør, så vil kommunismen forsvinne og alt vil bli forandret, uansett om Raul tar over, så er Fidel, død synonymt med store forandringer i Cuban amerikanernes tankegang.

Leste et sted om at Cuban amerikanerne ville da komme til Cuba med alle sine båter for å plukke opp sin Cubanske slektninger og ta dem med til USA.
Det kan jo bli litt problematisk og alvorlig, hvis den planen settes ut i live..

Så lenge det er enten Fidel eller Raul som er ved makta, så kan vi ikke forvente oss for store forandringer.
Selv om Raul  er litt for den kinesiske økonomi modellen og vil ha sammarbeid med USA og få slutt på blokaden.

Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: