Fidel har fått indre blødninger og må opereres.
De 7 ukene han blir borte, vil Raul fungere som hans stedfortreder.
Selv om Miami går av hengslende og flere politifolk plasseres ut i Santa Clara og flere bilister tuter med hornene der, i følge telefon samtaler med Santa Clara
Så er dette et tegn på at Kroppen til Fidel ikke orker dette hardkjøret han utsetter seg for i hans høye alder (80 år den 13. August, dem feiringen blir utsatt til den 2. desember.
Dette blir ikke altfor alvorlig, slik noen Cuban amerikanere ønsker.
Men Fidel må nok jobbe mindre og vise seg og reise mindre.
Overlate mere kontroll og avgjørelser til andre.
Så dette er nok en viktig dato, da dette er begynnelsen på den siste delen av hans sjefrolle i Cuba.
Og han har nok ikke den jernhelsen han ville tro selv og innbille oss andre at han hadde.
Jeg tror at det vil skje noe stort føre år 2010.
og Raul vill også nå vise de 7 ukene, hvordan han vil styre Cuba etter Fidel avgang i framtiden.
Selv om jeg tror at hans 75 år, også kommer till å forandre hans evne til å styre og arbeide for Cuba.
De som har Cuba planer av forskjellige typer, eller lurer på å kjøpe hus, som egentlig ikke er lovlig, burde nå kanskje tenke på at store forandringer kan skje på cuba om noen år.
Hvis dere vil lese mere, orker ikke å skrive alt engang til.'Så har jeg under signaturen Jonashval på VGD diskusjonsforum skrevet mere om dette og lagt inn flere innlegg, linker og videoer der.'
Ellers skrives det mye om dette på andre cubaforum som LP Cuba.
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=131...0vil%20fungere..