habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 04:11:57 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Fidel Må Opereres Og Raul Vil Fungere  (Read 1818 times)
Chrismic
Hero Member

View Profile
« on: August 01, 2006, 08:33:42 AM »

Fidel har fått indre blødninger og må opereres.
De 7 ukene han blir borte, vil Raul fungere som hans stedfortreder.

Selv om Miami går av hengslende og flere politifolk plasseres ut i Santa Clara og flere bilister tuter med hornene der, i følge telefon samtaler med Santa Clara

Så er dette et tegn på at Kroppen til Fidel ikke orker dette hardkjøret han utsetter seg for i hans høye alder (80 år den 13. August, dem feiringen blir utsatt til den 2. desember.
Dette blir ikke altfor alvorlig, slik noen Cuban amerikanere ønsker.
Men Fidel må nok jobbe mindre og vise seg og reise mindre.
Overlate mere kontroll og avgjørelser til andre.
Så dette er nok en viktig dato, da dette er begynnelsen på den siste delen av hans sjefrolle i Cuba.
Og han har nok ikke den jernhelsen han ville tro selv og innbille oss andre at han hadde.

Jeg tror at det vil skje noe stort føre år 2010.
og Raul vill også nå vise de 7 ukene, hvordan han vil styre  Cuba etter Fidel avgang i framtiden.
Selv om jeg tror at hans 75 år, også kommer till å forandre hans evne til å styre og arbeide for Cuba.

De som har Cuba planer av forskjellige typer, eller lurer på å kjøpe hus, som egentlig ikke er lovlig,  burde nå kanskje tenke på at store forandringer kan skje på cuba om  noen år.

Hvis dere vil lese mere, orker ikke å skrive alt engang til.'Så har jeg under signaturen Jonashval på VGD diskusjonsforum skrevet mere om dette og lagt inn flere innlegg, linker og videoer der.'
Ellers skrives det mye om dette på andre cubaforum som LP Cuba.
 Wink

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=131...0vil%20fungere..

YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #1 on: August 01, 2006, 10:00:11 PM »

Nå er svigermor mobilisert.....hva nå enn de mener med det der nede. Hun er cdr i barrio'en. Utrolig mange spekulasjoner nå. Venter på mer info fra Havanna.

Meidell
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: August 01, 2006, 10:18:19 PM »

Nå er svigermor mobilisert.....hva nå enn de mener med det der nede. Hun er cdr i barrio'en. Utrolig mange spekulasjoner nå. Venter på mer info fra Havanna.

Meidell
Operasjonen er ferdig og han har overlevd den.
Kan virke som den gikk bra

Med slike operasjoner kan det være litt kritisk etterpå.

Så går det bra til cirka Onsdag ettermiddag/kveld, så kommer han seg nok tilbake i førersetet igjen
 Wink  
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #3 on: August 01, 2006, 11:33:31 PM »

Får satse på det...

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #4 on: August 20, 2006, 04:42:20 PM »

Han overlevde .
Og det ble skriverier i norske og utenlandske medier.
I norske diskusjons forum.

Fra den 26.Juli hadde ingen sett noe til Fidel,
Raul viste seg heller ikke i media.
Cuba mobiliserte ut hæren og ba reservestyrkene gjøre seg klare.

USA og Cuban amerikanerne blandet seg inn.
Utenriksminister Gondelsa Rissi (husker ikke navnet som vanlig :huh: )
talte til Cubanerne via TV og radio Marti som er rettet mot Cuba og kan tas inn der.

13. August dukket bilder av Fidel opp i media.
Etter en uke i full uvisshet og med Raul ute av syne også
Ble mye spekulasjoner, om Fidel var død, kupp i Cuba, og rykter om at hadde sterkt fremhevet kreft.

Hva skjedde inn på Habana.no forumet ?
Ingenting :blink:
Jaja............... :ph34r:  
Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #5 on: December 09, 2006, 02:53:34 PM »

Nå virker det som Fidel synger på aller siste verset.

Han var for syk til å vise seg offentlig ved markeringen av sin egen bursdag, ved jubileet for revolusjonen og ved bursdagen til Elian.

Dessuten har Raul startet en prosess for å beholde makten etter sin brors død ved å ønske samtaler med Washington og frigi den fremste disidenten.

Skal man oppleve det særegne ved Cuba, bør man gjøre det i løpet av meget kort tid.

michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #6 on: December 11, 2006, 12:12:37 PM »

Nå virker det som Fidel synger på aller siste verset.

Han var for syk til å vise seg offentlig ved markeringen av sin egen bursdag, ved jubileet for revolusjonen og ved bursdagen til Elian.

Dessuten har Raul startet en prosess for å beholde makten etter sin brors død ved å ønske samtaler med Washington og frigi den fremste disidenten.

Skal man oppleve det særegne ved Cuba, bør man gjøre det i løpet av meget kort tid.
Hei, det er lite som vil endre seg på kort sikt ( de nærmeste åra ) Raul vil overta som ny diktator, selv om han kansje er mykere i kantene så vil skuta fortsette som før. Det vil sikkert ta noen år til man har frie valg. og amerikanerne har foreløpig ikke ønsket å løsnte på embargoen.

Og hva skal endres. Cuba vil fortsatt forbli meget fattig, de har jo ingenting å selge....
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #7 on: December 12, 2006, 02:01:54 AM »

Jeg tror ikke det blir mange forandringer, selv om jeg håper det.

Selv når de en eller annen gang slutter å kalle seg kommunister, vil det være stort sett de samme folkene som har makta, og de vil holde på den. De vil bare bruke nye unnskyldninger. Tror jeg. Håper jeg tar feil.

michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #8 on: December 12, 2006, 11:42:42 AM »

Jeg tror ikke det blir mange forandringer, selv om jeg håper det.

Selv når de en eller annen gang slutter å kalle seg kommunister, vil det være stort sett de samme folkene som har makta, og de vil holde på den. De vil bare bruke nye unnskyldninger. Tror jeg. Håper jeg tar feil.
jeg håper du får rett jeg da... Ja, jeg vet jeg er egoistisk. Men Cuba er tross alt et flott sted å reise til. Så innerst inne setter jeg pris på dagens regime på Cuba.

Så jeg skulle ønske at Fidel Castro blei frisk igjen eventuellt at Raul klarer å fortsette med det samme regimet i mange mange år til.

m
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #9 on: December 13, 2006, 12:33:14 AM »

Jeg skjønner hva du mener. At de samme folka beholder makta og kvitter seg med det mest hårreisende idiotiet er vel også å foretrekke framfor en USA-støttet marionettregjering.

Jeg tror også dagens regime kan være bedre enn det som kommer av andre grunner. Hvis man for eksempel skal begynne å privatisere alt mulig, har hele landet et større boligproblem enn de har nå.

Men uansett har jeg ikke noen illusjoner om at Cuba kommer til å bli noe reelt demokrati uansett hva som skjer.
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: