Her er Che ikonets heltegjerninger under og etter revolusjonen, dette må ha vært en jobb som er en helt verdig
Bevisene dine blir herved "motbevist" av revolusjons deltakere:
· Posted by: Dana Garrett
There have been so many lies told, no one knows what the truth is any more. I read one source that claimed 30,000 were executed during the trials after Castro came to power. Then I did a little research and discovered that the 30,000 figure was actually the number of people who Batista had murdered and whose bodies were dug up, mostly from unmarked graves, after the revolution. So it seemed that the 30,000 figure was attributed to Castro in order to hide the sins of Batista.
I read that all these trials were open to the public and press and the sentences were announced in public. It seems to me, therefore, that the actual numbers ought to be known and recorded somewhere. I wouldn’t think that a new government that wanted to commit mass murder would hold its trials openly for all to see.
· Posted by: Ziona
I was also there and involved and do repeat what Jesus wrote.
· Posted by: Jesus Perez
Where do these people get these numbers from? 4000 executions in the first three years of the revolution? I do not think so, I was there and very much involved in what was going on. I never heard of Che personally executing anyone.
Så lett er det å "bevise" noe man klippet fra nettet..................
Her blir det påstand mot påstand.
Skal ikke legge skjul på at mine kilder antageligvis kommer fra anti Castro medlemmer i USA.(første gang jeg bruker kilder der ifra).
guest eller om du er lemon (hvis lemon, skjerp deg, skriv ditt navn, hvis anonym guest , gi deg selv et navn , hjertesukk :huh: )
Forstår jeg deg slik at denne Dana Garrett og de to andre var revolusjons soldater som kjempet med Castro (noe kjent med det Garret navnet).
Vel er er min påstand/kilde:
This list was compiled by Dr. Armando Lago for his upcoming book THE HUMAN COST OF SOCIAL REVOLUTIONS. Each person has been documented by two or more independent sources including books and newspapers.
Virker troverdig den kilden , også.
Og det ville ikke vært vansklig å forstå at revolusjonsoldater og de som var med på disse henrettelsene vil benekte det flere år senere.
Mener at jeg har sett bilder fra disse henrettelsene, men hvor var det og klarer jeg å poste inn bilder i dette forumet ?
Jeg har lest på så amnge forskjellige steder om at dette skulle ha forgått henrettelser under og etter revolusjonen.
Og jeg mener at CHE var lederen for angrepene i Santa Clara, så da ville det ikke vært vanskelig å forstå at han stod bak eller var ansvarlig for de henrettelsene I Santa Clara, som mitt første innlegg sier.
Personelig, så er jeg ikke så veldig opptatt av hvor mange henrettelser Che var med på eller om han i hele tatt var med på disse henrettelsene.
Mitt problem med Che og de som elsker Che, er den rollen han som død revolusjonshelt har betyd og blitt misbrukt av Castro og andre senere, og særlig de som ikke ser forskjell på et berømt bilde og en person.
Men, Che kan ikke lastet for at han etter sin død har blitt misbrukt og blitt fremstilt som et symbol, et idol og ønske om å bli som han.
Muligens hadde Che vært i mot denne uriktige heltefiguren som han har blitt.
Det skal bli artig, når arkiver, informasjon om Castro og Che og selve revolusjonen vill komme for offentligheten en dag i framtiden.
Da vil den riktige sannheten om disse personen komme fram.
Men , vil dere forsatt diskutere om Che deltakelse i henrettelser under revolusjonen må dere gjerne det, men jeg advarer dere litt mot deg.
For jeg kjenner noen Castro hatere i USA, som har mange bøker og artikler fra revolusjonen, er sikker på at de vil hjelpe meg i å finne bevis.
Selv om bevis fra dem, bør dokumenters grundig
Og tror vi skal finne slike troverdige bevis.
Kommer tilbake senere med synspunkter på dere andres meninger og innlegg om denne saken