Jeg har hørt at det fantes Cubanske restauranger i utlandet.
Men regnet med at de bare overlevde pågrunn av sine Cubanske gjester.
Men hadde aldri trodd at en slik restaurang skulle bli åpnet i Oslo, i et land som det bare er tusen Cubanere i følge Jan
Så det er vel best å gå dit for den blir konkurs :lol:
Og hvis din Cubanske kone får for stor hjemlengsel, så ta henne med dit, så kanskje hun overlever i kalde og kjedelige Norge et par måneder til, for det evindelige maset om å reise på besøk til Cuba igjen kommer
Cuba og Cubansk mat er ikke akurat kjent for å sine gastometriske kunster og for sin manglende bruk av krydder.
Seriøst, denne restaurangen ligger i Hegdehaugsveien 32
(tlf 22 46 02 00, gamle Caltex stasjonen)
i Oslo og fikk utrolig nok terningskast 5 av 6 mulige.
Denne har uteservering også, (stort pluss).
De ble forsikret om at om at kokken hadde jobbet flere år som kokk i Cuba.
Hmn... Hvorhen da, og med mine erfaringer med at Cubanere er flinke til å skryte på seg alt, så tar jeg det forløpig med en klype salt.
De har svarte bønner på spisekartet, men jeg mistenker dem for å ha en mere karibisk meny , enn en typisk Cubansk meny.
For Cubansk mat er egentlig ikke så veldig smakfullt og spennede, sett fra en norsk gane,s synspunkt.
Men det er jo klart at navnet Havanna Social Club er et mere spennende og tiltrekkende navn.
Kaffen var de negativ til, sa den den var kjedlig.
Er kruttsterk kaffe kjedelig
Nei, skal vi bli litt sociale og gå på Havanna social club og sjekke ut han kokken demes.
Først finne ut om han virkelig er en ekte Cubaner
Hvis noen går dit , skriv gjerne litt om maten og restaurangen under dette innlegget, og sjekk ut om han kokken er fra Cuba og om de server tradisjonell cubansk mat.
Som Lumo, Bistec, pollo, og congris og porko (får ikke avsløre alle mine spanskkunnskaper her

).
Finner du ku eller langosta på menyen, så meld ifra til myndighetene B) .
PS: Servitøren er flink, men er fra Senegal, enda større mistanke om maten ikke er autentisk Cubansk mat.
Men, muligens kan din Cubanske kone få jobb der.
De vil sikkert ansette Cubanere for å få fram det Cubanske aspektet med denne restaurangen.
Her er VGs anmeldelse av restaurangen:
http://interaktiv.vg.no/restaurantguiden/i...20Social%20Club(beklager litt min merklige sans for humor, skulle lese Vg på senga for å sovne, da jeg oppdaget denne anmeldelsen, er litt trøtt og sliten, men syntes jeg måtte få lagt denne spesielle oppdagelsen med engang.
Chrismic, Cai ate , ahora :blink: )