Men hun har en datter som denne gang ikke skal være med til Norge, så kanskje det kan endre litt på bildet. Vi må prøve å være sammen vi voksne først, for å se om vi har noe å bygge på før vi involverer datteren hennes for mye.
Espen [/QUOTE]
God ide og "snilt" tenkt i forhold til datteren.
Bedre du kjenner Cubaneren, bedre er det.
Så det vil lønne seg å være så mye så mulig sammen i Cuba (siden Norge er vanskelig med visum).
Hovedspørsmål; er det ekte kjærlighet ?
Hvor mye betyr det å komme seg ut av Cuba og få et bedre liv ?
Svarene vet de fleste innerst inne i seg selv og tør de å se det og bestemme seg etter det (den berømte mavefølelsen)
Hva skal hun egentlig finne ut av å være i Norge 3 måneder ?
Blir du så mye klokere av de tre månedene ?
Mitt råd er , med henblikk på de vanskelige visum regelene og mulighet til å få det.
Vær mest mulig sammen med henne i Cuba, prøv å ta deg ekstra fri og bli lengere.
Får du A2 familie visum som Lemon, så sparer du en del penger, ved å bo oss henne.
Når du da føler deg sikker, så gift deg med henne og ta henne med til Norge,
og så kan dere leve sammen en periode, før dere henter jentungen.
På den tiden vil dere finne ut om dere passer sammen.
å gifte seg koster en del i Cuba, men turistvisum t/r Norge og så senere komme tilbake til Norge for å leve her for altid, koster også en del penger.
Fredrikstad er fint om sommeren og det er noen Cubaner der allerede.
Kjenner du S....(norsk ) og hans cubanske kone M...., hyggelig par.
Vi fleste har hoppet i det , og giftet oss og flyttet direkte til Norge.
Og husk hun får ikke permanent oppholdstillatelse før det er gått tre år, går det til helvete før den tid, så er "Back to Cuba" for henne.
Cubanere med Barn kan være mere stabile, siden de også tenker på barnets beste.
Blir bare interresangt å se hvor mye barnets far, skal ha i "løsepenger" for la henne flytte til Norge.
Kom gjerne med innspill på disse tankene fra meg.
PS. Jeg reiser snart til Cuba for et lengere opphold , som kan bli fra 6 måneder til over 2 år.
Vi regner med å flytte til Moss eller Fredrikstad, når vi kommer tilbake.
Leier først og senere kjøper.
Men,
Ikke så veldig viktig, kjenner du noen med en kassevogn, frakte flyttelass (ikke så stort).
Men, mere viktig, kjenner du til lagerplasser i dette området, som ikke er altfor dyrt, hvor jeg kan plassere tingene mine (mest møbler og noen kasser , ikke noe teknisk eller dyrt)
Alle som kan hjelpe, vil jeg bli glad for og håper jeg kan gjengjelde tjenesten engang.
Send gjerne privat melding.
PS..2
Kjenner du noen som heter Brekke og er fra Gressvik, opprinnelig eller med familie fra Tofte i Hurum, så er de sikkert i familie med min avdøde mor(Jorun)
Tror jeg har stor famile der nede, men vet ikke hvor de er