habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 03:14:36 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Reiseforsikring For Cubanere Til Norge  (Read 2224 times)
JOURNEY
Newbie
*

View Profile
« on: April 04, 2005, 09:00:37 PM »

Hei  Smiley en nybegynner på denne siden (og alle slike forum), og håper dette gjøres riktig.
Så til mitt spørsmål. Håper på å få besøk fra Cuba i nær fremtid, og tør ikke ta sjansen på at hun reiser uten reiseforsikring. Har prøvd her hjemme med mitt forsikringsselskap, men uten hell. Må være norsk. Hun prøver nå å ordne dette på Cuba, men tar gjerne innspill på dette hvis noen andre har kjøpt dette på Cuba før.
Guest
Guest
« Reply #1 on: April 04, 2005, 09:30:32 PM »

prøv Gjensidige
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: April 04, 2005, 11:00:07 PM »

Se på tråden "Familiegjenforening - innmelding i folketrygden"
som er rett under denne tråden.
Og les guest svar om europiske forsikringsselskap tilbud til 1000 kroner.

Ofte finner du gamle svar ved å bruke "search" funksjonen til dette forumet.
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: April 13, 2005, 03:51:07 AM »

Det var et likende spørsmål på et annet reiseforum.
Jeg ba han kontakte Europiske.
Men han fikk tilbakemeldinger fra både dem og Gauda forsikring om at de ikke hadde den type forsikring.

Han kontaktet derfor UDI og ble anbefalt å kontakte :
http://www.gefvert.se/Kontakt.htm .

Må gjerne komme med tilbakemeldinger, hvis noen kontakter dem for å forsikre en utlending i Norge som er her på turistvisum.
JOURNEY
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: April 13, 2005, 09:01:38 PM »

Det var et likende spørsmål på et annet reiseforum.
Jeg ba han kontakte Europiske.
Men han fikk tilbakemeldinger fra både dem og Gauda forsikring om at de ikke hadde den type forsikring.

Han kontaktet derfor UDI og ble anbefalt å kontakte :
http://www.gefvert.se/Kontakt.htm .

Må gjerne komme med tilbakemeldinger, hvis noen kontakter dem for å forsikre en utlending i Norge som er her på turistvisum.
Tok tipset fra anonym, og kontaktet Gjensidige på - www.gjensidigenor.no.
Har nå fått tilbakemelding om at det ikke er noe problem. En reiseforsikring for en person - 2 måneder med maks beløps grense på 200.000,- kostet 600,-.

Takk for hjelpen  Cheesy

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #5 on: April 14, 2005, 03:45:29 AM »

Siden det virker som forsikring for utlendinger som er i Norge, er et nytt felt for forsikringsbransjen.
Så virker det som det er "Cubanske tilstander" i den norske forsikringsbransjen, da du kan få forskjellige svar hver gang du ringer til det samme forsikringsselskapet.

Anbefaler derfor å ringe hovedkontorene, siden det virker som de er mest oppdatert.

Men siden det nå blir pålagt for utlendinger å være forsikret i Norge, når de er her på turistvisum, så vil nok informasjonen, tilbudene, og konkurransen bli bedre etter hvert.

Typisk.
Nå vil det koste enda mere å få en Cubaner på besøk i Norge.
« Last Edit: April 14, 2005, 03:46:03 AM by Chrismic » Logged
inmyeyes
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: January 25, 2007, 03:22:36 PM »

noen som har oppdatert info om hvilke forsikringsbyråer som gir forsikring til personer uten å være i folketrygden?

vi skal søke om 7 dagers visum/d visum, men etter som jeg har forstått er det et krav at vi har syke-og reiseforsikring for å få innvilget en slik søknad.
inmyeyes
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: January 25, 2007, 03:24:13 PM »

gjensidige ville forresten ikke tegne en slik forsikring.
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #8 on: February 01, 2007, 03:17:58 PM »

Sjekket du ut linken til det danske forsikrings selskapet i denne tråden Huh

Siden det er nå kommet nye regler om at utlendinger skal ha forsikring mens de er i Norge.
Så må det jo finnes tilbud og muligheter for å få forsikret utlendingen i Norge.
Finnes det ikke slike tilbud eller opplegg, så er det jo ikke det utlendingens skyld.
Og må jo da få komme inn i Norge og få gratis legetjeneste, jeg kan ikke se det anderledes :unsure:

Prøv å kontakt den Norske ambassaden i Cuba, sjekk UDI sine sider eller ring opplysningstjenesten til UDI(selv om de ikke vet noenting, elendig service og informasjon).
Politiets utlendingsavdeling vet nok mere.
Eller hva med Utenriks departementet ?

En Cubaner som kommer til Norge på sånn 7 dagers oppholdstillatelse, får jo oppholdstillatelse dagen etterpå han kommer til Norge, hos politiet.
Og da kommer han vel under folketrygdens regelverk og har krav på samme helsevilkår vi Nordmenn har.

Og jeg vet ikke om noen forsikringsselskaper godtar at din cubanske ektefelle kommer under din familie forsikring når du blir gift på Cuba.
Eller at de bare lar ektefeller som har norsk oppholdstillatelse rett til å være med på din forsikring. ?

Du får bare sjekke rundt på internett og spørre deg fram hos de forskjellige instansene.

Du må gjerne komme tilbake med tilbakemeldinger, hvis du får noen gode svar, slik at andre kan finne ut av dette nye systemet
 <_<  
Salomones
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: November 11, 2008, 08:58:15 PM »

Transtur på Prado i La Habana selger reiseforsikring. Det finnes noen danske forsikringsselskap som selger, men det jeg fant var småselskap som jeg ikke stoler på.  Regner med at et kubansk selskap har mest sans for kubanere...

Send fulas og la dama kjøpe sin egen forsikring så får hun litt sans for hva ting koster deg...

Pages: [1]
  Print  

Jump to: