habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 03:09:47 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Papirer I Fohold Til Ekteskap  (Read 1069 times)
inmyeyes
Newbie
*

View Profile
« on: November 27, 2006, 11:46:40 AM »

hei!

håper noen her kan svare på dette.....

det er kun ekteskapsattesten som må innom UDI sant?

fødselsattesten, kopi av passet og sivile opplysninger fra Folkeregisteret (alle papir på spansk og norsk selvsagt) kan sendes til ambassaden, uten først å måtte stemples hos UDI?

har jeg glemt noen papirer da?

på forhånd tusen takk for tilbakemeldinger:)

generelle tips i forhold til dette taes i mot med glede!
Larkin
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: November 28, 2006, 10:58:15 AM »

Skal gifte deg på Cuba?

I så fall må papirene innom konsulæravdelingen i UD, ikke UDI.

Ekteskapsattesten, da mener du attestasjon på at du ikke er gift evt. at du er skilt eller enke(mann).

Først må oversettelsene stemples og signeres av en autorisert tranlatør.
Deretter hos Notarius Publicus. Så konsulærtjenesten i UD.

Få en flerspråklig fødselsattest så slipper du en oversettelse.

inmyeyes
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: November 28, 2006, 11:20:01 AM »

ekstespaksattesten er lik den en må ha i Norge. den skrev Folkeregisteret ut på spansk og de sendte den til UD.

Men jeg må jo ha fødselsattest (fra Folkeregisteret, som jeg fikk på spansk), og opplysninger om sivil status (som en offentlig godkjent translatør har skrevet ut fra dokument fra Folkeregisteret). Det er disse to papirene jeg lurer på må innom UD, de er jo utstedt fra et offentlig kontor, men holder det?
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: November 28, 2006, 02:44:05 PM »

Mitt råd er å finne den Cubanske ambassadens i Oslo sine nettsider, skal ligge inne i dette forumet, søker du litt så finner du dem nok.

På disse nettsidene finner du all informasjon du trenger.
Og er du i tvil om framgangsmåten og hva du skal gjøre, så besøk eller ring ambassaden,  for å få råd og veiledning.
Hvis det ikke har skjedd forandringer i det siste, så er det personell i ambassaden som snakker godt norsk.

Ambassaden tar veldig godt betalt for å godkjenne disse papirene, så kan du vel forlange litt service og hjelp av dem.

Og det er veldig viktig at de ser på alle papierene og sier at alle papirene er i orden, så du kan gifte deg på Cuba.

For jeg hadde ikke fått oversatt mitt skillsmissedokument, og ble da avist på det juridiske konsulatet i Havanna, tross at den cubanske ambassaden i Stockholm hadde sagt at alle papirene var iorden og fått en del penger av meg.
Men, dette er mange år siden og de er mye flinkere og har bedre kunnskap på ambassaden i disse dager.

Uansett , lykke til... Wink  
Pages: [1]
  Print  

Jump to: