Nå skal jeg være litt pirkete
Med studentvisum kan du sitte på alle Cubanske biler.
Men med A2 visum, tror jeg du bare kan sitte på biler eid eller kjørt av familie.
(selv om politiet ofte ikke godtar det heller)
For engang haiket en politmann med den lastebilen jeg satt i.
For alle offentlige biler og lastebiler er forpliktet til å ta med seg passasjere.
men eieren satt bak på med meg i lasteplanet og sa at vi alle var i familie.
Men Ladaene til Panataxi er meget billige, og du kommer til Park Lenin, Jose Marti flyplassen og til Playa de Este fra Havanna sentrum for omkring 100 norske kroner.
Noen triks:
Min tidliggere privatsjåfør i Cuba, jobbet før som privatsjåfør for en sjef.
Når han sluttet ,kjøpte han et brev fra sin sjef, som sa at han kunne kjøre forretningsfolk og sammarbeidspartnere til dette firmaet.
Dette firmaet hadde kontakt med et shipping firma.
Da lagde jeg et falskt visittkort, hvor jeg var en slags avdelingsdirektør i dette firmaet med riktig navn, Jeg førte også opp firmaets sammarbeidpartnere, hvor et av dem var firmaet min sjåfør hadde fått det brevet fra.
Dessverre når jeg kom tilbake til Cuba med dette falske visittkortet, så hadde faren hans bestemt at nå skulle hans yngre bror få ha familie bilen noen år.
Så vi fikk aldri prøvd ut den teorien <_<
En metode for å få cubanere eller din cubanske kjæreste inn på et hotel , er å få en sjef til å bestille et hotelrom for "sin ansatte" for en liten bestikkelse.
Da får Cubaneren bo på dette hotellet og betaler for alt i cubanske peso.
Om natten kan jo henne besøke ditt rom og sove der, bare pass at ingen andre hotelansatte ser det..