habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 03:04:02 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Korrupsjon  (Read 759 times)
michi
Full Member

View Profile WWW
« on: July 11, 2006, 10:54:38 AM »

Dessverre er det slik at dette brer seg om på Cuba. Slik at dette omhandler om hvilke typer korrupsjon vi som turister blir utsatt for. Og råd om hvordan vi bør oppføre oss i forhold til dette.
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #1 on: July 20, 2006, 06:43:26 AM »

Dessverre er det slik at dette brer seg om på Cuba. Slik at dette omhandler om hvilke typer korrupsjon vi som turister blir utsatt for. Og råd om hvordan vi bør oppføre oss i forhold til dette.
Jeg vet at mine poster og med min elendige Norsk, med dyselksi feil.(særlig de gangene med rar setningsoppbygningen., ordfeil og manglende ord)
(Forrresten, så sier Madamen nesten hver dag at jeg er litt rar :rolleyes: )
Kan det noen ganger være vansklig å forstå meg.

Men, hva mener du egentlig  :blink: ?
Korrupsjon er et ord/utrykk som oftest er brukt , når statelige ansatte personer misbruker sine stillinger til å få ulovlige penger eller andre fordeler.
og det er det en del av i cuba, selv om myndigheter jobber hardt for å få korrupsjonen ned.
Men, de ansatte blir smartere og innvolvere flere personer eller ledd for å skjule korrupsjonen.
I Kina blir mange kinesere henrettet hvert år for korrupsjons forsøk mot staten.
Og nyelig ble en høyere ansatt og kjent Cubaner sparket pågrunn av at han hadde misbrukt sin stilling...

Eller mener du svindel mot turister utført av sivile eller statlig ansatte cubanere?
Scam...
Triks..
Juks..
Lureri..

Osv... Huh..

Pages: [1]
  Print  

Jump to: