habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 03:02:21 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Jeg Drar Til Vintern  (Read 2136 times)
pinky
Newbie
*

View Profile
« Reply #10 on: July 08, 2005, 06:12:25 PM »

Hei. nye spårsmål, Har lest litt på nettet om cuba men det er fremdeles ting jeg lurer på.

1 må jeg overnatte 3 dager på ett hotell før jeg drar til casaen? :huh:
2 Kan man føre opp navnet til casaen på visunet(?)?

Takk dere er til stor hjelp.Er ikke lenger redd for å dra alene. Cheesy
Begynner og bli skikkelig reiselusten må men får vel vente til over nyttår og få samlet opp litt penger
oyvfje
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: July 08, 2005, 10:15:27 PM »

Bare skriv "Hotel" på visumet så går dette så fint så. Det er det de gjør på den cubanske ambassaden. Hvis du blir spurt om hvilket hotell i tollen, kan du nevne et hvilket som helst hotell du har hørt om, men dette blir du sikkert ikke spurt om.
Styr unna å skriv navnet på casaen, hvis du ikke vet om det er en offisiell casa particular.

Lykke til og god tur.
Randi
Newbie
*

View Profile
« Reply #12 on: July 17, 2005, 04:11:11 PM »

Jeg har bodd tre ganger i Vedado, to ganger hos et ektepar som heter Mercedes og Miguel. Han snakker engelsk. De har barn som bor i USA. Der er det trygt og stedet anbefales av meg. Han har nattevakt som sover i gangen om natta, så det kommer ingen uvedkommende inn, og det blir rengjort hver dag. Han er en liten businessman, men er like blid om du ikke kjøper middag av ham hver dag. :-)

Han har sagt at det er bare å komme til ham, og hvis han ikke har plass kan han skaffe et annet rom til oss.

Han bor i Vedado, Calle 21, entre 24/26
Spør etter Casa de Miguel. Jeg husker ikke nummeret på huset.

I tollen sier vi alltid at vi skal bo på hotel, selv om Miguel driver lovlig. Det blir så mye papirarbeid ellers har jeg hørt ;-)

froddy
Newbie
*

que rico

View Profile
« Reply #13 on: July 19, 2005, 03:01:02 PM »

http://www.cojimar.k-nettet.com   sender en link til en casa particular i cojimar,,ca 5-10 min øst for selve habana sentrum,,rolig å hyggelig strøk,,butikker å resturanter + svømmebassenget på hotell villa panamericana er veldig ok,,på hotellet der kan du også benytte deg av internett for 5 peso convertible i timen,, hvis det er første gangen du skal til cuba "pinky" så anbefaler jeg ikke å bo midt i habana vieja eller noe i den duren,,blir alt for hektisk å for mye mas fra folk på gata, å prøv for all del å lær deg litt spansk for ellers kan det bli litt mye pes,, men det går jo stort sett greit,,  skal kansje nedover selv til vinteren,,får se hva det blir til,,nettopp kommet hjem fra havana nå,,vært der en mnd,, fikk med meg orkanen dennis også :-)   ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe
chao :-)
Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: