habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 02:51:08 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Familie Visum-hvilke Rettigheter ?  (Read 1202 times)
JOURNEY
Newbie
*

View Profile
« on: January 10, 2006, 09:10:06 PM »

Hei alle sammen Smiley  Godt nytt år !
Har nå vært så heldig å fått innvilget familie visum til Cuba.
Jeg vet at jeg nå kan besøke min kjære (vi er ikke gift) og hennes familie uten risiko for hennes familie. Har også fått med meg at jeg ikke har lov til å bo eller sove over der, bare være på besøk.
Hva utover dette. Kan vi nå trygt spasere sammen på gaten, ta en tur på stranda sammen ??
Tilbakemeldinger på dette verdsettes, slik at jeg vet hva jeg skal forholde meg til.

Min kjære skal også ta seg en tur på immigration å sjekke, men det er jo ofte avvikende informasjon når det gjelder Cuba og regler  :huh:

Espen
Jan
Administrator
Full Member

View Profile
« Reply #1 on: January 10, 2006, 10:48:17 PM »

Hei,

Det er ikke noe i veien for å bo med henne og hennes familie.
De må dog registrere hos immigrasjonen at du bor der, ellers ikke noe problem.

--
Jan
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #2 on: January 11, 2006, 02:24:29 PM »

Det skal i utgangspunktet ikke være noe problem. Men det er mange politifolk som ikke vet hva visa A2 innebærer. Jeg har selv måttet forklare politiet hvilke rettigheter jeg har med familievisum, noe som kan være litt slitsomt. Men de fleste gir seg når de skjønner at du vet bedre enn dem, så det skal ikke være noen fare for represalier.

YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #3 on: January 11, 2006, 06:18:37 PM »

Hei, det stemmer  at du kan gjøre som Jan forteller.
Eneste dilemma er at de praktiserer dessverre ikke likt overalt på Cuba.
I Havanna bør ikke dette være særlig problematisk lenger.

Meidell
« Last Edit: January 11, 2006, 06:19:36 PM by meidell » Logged
Jan
Administrator
Full Member

View Profile
« Reply #4 on: January 15, 2006, 02:27:56 AM »

Eneste dilemma er at de praktiserer dessverre ikke likt overalt på Cuba.
Og alle bøndene som er politi og ikke har over grunnskole....  Wink

--
Jan

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #5 on: January 22, 2006, 03:53:52 AM »

A2 gir deg rett til a bo hos din kjoerste i Cuba.
Som andre sier, saa kjonner politiet ingenting, men da tilkaller de immigrasjon "politi", og da blir det ingen problemmer.

Immigrasjonen har voert flere ganger hos min familie i Havanna, null problemmer saa lenge jeg har A2 visum.

A2 visum gir deg ogsa en slags kjoerste status, sa du kan egentlig gaa trygt paa gaten eller hvor som helst med din Cubanske kjereste.

Ta med passet med A2 visumet eller kopi.
 Cheesy  
JOURNEY
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: January 23, 2006, 12:32:30 PM »

A2 visum gir deg ogsa en slags kjoerste status, sa du kan egentlig gaa trygt paa gaten eller hvor som helst med din Cubanske kjereste.

Hei og takk for alle tilbakemeldinger  Cheesy

Jeg vet at jeg kanskje trekker strikken litt nå, men har noen prøvd å leie seg inn på hotell med A-2 visum, men ugifte ?  :rolleyes:

Min kjære har ei datter på 6 år, er det noen problemer for oss tre å bevege oss rundt ?

På forhånd takk for hjelpen.

Espen

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #7 on: January 24, 2006, 04:32:42 AM »

Jeg vet at jeg kanskje trekker strikken litt nå, men har noen prøvd å leie seg inn på hotell med A-2 visum, men ugifte ?  :rolleyes:

Min kjære har ei datter på 6 år, er det noen problemer for oss tre å bevege oss rundt ?

På forhånd takk for hjelpen.

Espen

Jeg vet om ugifte , som har fatt lagt seg inn pa hotel, men det er ofte veldig vanskelig (ofte bestikkelser)

Med en liten unge paa slep er det enda mindre sjanse for a bli stoppet av politiet.
Mange cubanere, som bor "ulovelig" i Havanna, pleier a laane en nabo unge , nar de skal besoke andre i eller reise rundt i Havanna . Politiet tror da de er en familie, som er gifte.
Sjelden jiniteras tar med seg en unge paa "jobb" :rolleyes:  Cheesy  B)  :rolleyes:  
Pages: [1]
  Print  

Jump to: