Og har du CUC igjen etter passkontrollen kan du handle for de i butikkene innenfor og få igjen i USD.
Forøvrig kan jeg ikke fordra turister som gir seg selv VIP status som Chrismic kaller det og mener deres eget erænd er så jævla mye viktigere enn en cubaners.
Ufattelige mange europeere og amerikanere som oppfører seg som de eier verden og behandler som i dette tilfellet som dritt!
Makes me sick!
For ordens skyld så er Chrismic en slik VIP turist. :ph34r:
Ikke pokker om jeg gidder stå en halvtime til en time i kø for å veksle penger.
Dette gjelder bare i byer utenom Havanna.
Håper du ikke ble for dårlig nå :unsure:
Første gangen, gikk jeg frem til vakta og spurte om de tok visakort, han slapp oss inn og henviste oss til visa luken, når jeg snudde meg i det vi gikk inn , da så jeg den store køen på andre siden av gaten. :blink:
Så hvis vi tar ut penger sammen i Vinalez , så skal jeg sitte på en fortau restaurang og nytte en kald heineken under parsollen, mens jeg gliser til deg som står ute i solen i køen
Bank køer er vel den eneste gangen jeg benytter meg av min viktige VIP turist statusen i Cuba.
Til min svake undskyldning, så er det ikke jeg som har bestemt at vi VIP turister skal få lov til å ta penger uten å stå i kø.
Og den ene luken er beregnet på turister og visakort, så egentlig er vi snille som lar Cubanere få lov til å bruke den luken også.
Men jeg glemmer aldri den dagen, jeg skulle ta ut penger i den treige banken , som vi hadde der jeg bodde , litt utenfor Havanna, føre Cadecaen kom.
Stå der ved åpningstiden og de klarte å åpne et kvarter forsent, og da det var min tur kom kasserens hemmelige kjæreste og de stod utenfor banken og snakket sammen i 20 minutter før hun kom tilbake.
Og da hadde jeg en infeksjon i kroppen, og klarte så vidt å holde meg oppe på beina
Og ofte virket ikke linjen eller maskinen.
En gang skrev jeg under reisesjekkene, og leverte dem.
Men da godtok ikke min underskrift, så de sendte meg til hotel nacionalle , som tok dem uten problemmer.
Jeg sikkert tatt ut penger fra den kasseren 15 ganger, men han likte ikke reisesjekker så
Flere ganger har jeg opplevd å måtte vente opptil 20 minutter for at de skal sjekke min underskrift, siden jeg har så elendig underskrift.
Må trene på underskriften min flere ganger, før jeg går i banken.
Og da blir jeg redd for at jeg skriver den ikke riktig, så blir den ofte veldig rar :rolleyes:
Ok, veksle i baren ved gaten(dårlig kurs ?) og bare få tilbake dollar ved veksling i avgangshallen ?
Trodde cuba trengte dollar til å kjøpe mat fra USA ?