habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 02:45:50 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Bo På Cuba  (Read 10489 times)
Guest_Lemon
Guest
« Reply #10 on: February 17, 2005, 02:51:57 PM »

Muchas gracias, señor!

Og i dag er A2 visumet på plass i passet også : )
Han ene på ambassaden mente jeg skulle søke om oppholdstillatelse, og mente flere nordmenn gjorde det nå.
Tror han blandet litt, men var ikke mest info å få iallfall!

Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #11 on: February 17, 2005, 03:42:32 PM »

Bare hyggelig  Cheesy

HVA :blink:
Flere nordmenn søker oppholdstilatelse i Cuba   :huh:

Jeg vet om en Nordmann som vurderer å jobbe i Cuba og har muligens kontaktet ambassaden om det.
Det er bare EN person.

Med de utalelsene du har fått fra ambassaden, så begynner jeg å lure litt på deres kunnskapnivå og seriøsitet.

Jeg har diskuterte oppholdstillatelse på andre Cubaforum,
og det ble lagt fram dokumentasjon om at du måtte ha en fast inntekt og ha 5000 dollar i banken.
Tror du måtte ha en fast inntekt på cirka 1000-1200 dollar i måneden.
Om du hadde flere millioner i banken, så hadde det ingen betydning.

Og siden det ikke er store forskjellene mellom å bo på cuba på en PRE tillatelse og  bo der med en oppholdstillatelse, så kan du like godt bo der på PRE, siden Oppholdstillatelse er vanskligere å få, og at muligens må betale for å leie en leilighet og muligens betale for tjenester som strøm og telefon i dollar.

Dett er er ikke rettet mot deg direkte , Lemon
Men jeg ler av utlendinger som prøver å leve som Cubanere.
Siden de skryter av at de har klart å reise som Cubanere og betale med cubanske peso. Eller spise som Cubanere og betale med Peso på statelige restauranger.
Kort sag , alle de som vil leve så billigg som mulig på Cuba og betale hva de betaler.

Jeg synes alle utlendinger som bor på i en lengere periode, burde betale mere for subsierte varer som strøm, telefon osv....
Strømmen koster mye mere enn det Cubanere betaler.
Eller spiser av varene som kommer fra rasjoneringsboken
Faktisk så lever mange utlendinger i Cuba og blir subsidert av den Cubanske staten, og det morsomme er at mange av dem er store motstandere av Castro.
Og ikke glem at Cuba trenger alle de turist pengene de kan få , for at deres innebyggere ska få mat.

Må være flaut å være en utlending fra et rikt land og måtte leve på Castro.
Nei, betal hva varene koster, så du ikke blir subsidert av Cubanere.
Har du ikke råd til det, så har du ingenting å gjøre på Cuba heller.
Castro trenger ikke å brødfø fattige utlendinger i tillegg til sine fattige landsmenn.

Det med at jeg skulle ta med en jinitera inn i ditt hus, er bare tull.
Tror ikke du helt fikk med deg hva jeg mente med det jeg sa om det i mitt innlegg.
Men, de fleste menn, gift eller ikke gift, får problemmer med alle disse unge deilige jentene som vil selge deg sex for en veldig billig penge.
Når hun 100 dollars damen, som så ut som en fotomodell, (Claudia schifner?), begynte å antaste meg, så fant jeg ut at det var best å gå.
Fordi det var så forstyrrende og at jeg var redd for at jeg skulle bli full og gjøre noe jeg angret på senere.
Det pokker meg, ikke lett å gå ut alle i Cuba.
Siden det kryr av damer som vil antaste deg og få deg i senga.
Vi kan ogdå diskutere om utroskap er unormalt, siden dyrene ikke har noe problemmer å skifte partnere, og at vi har de samme genene i vår kropp.
Siden vi mennesker forsatt lever og har våre gener fra dyreriket, så er det faktisk mot vår natur og unormalt å bare ha en partner i hele livet.
For å elske er bare å gi kjærlighet og godhet til en person.
Muligens vil sjalusi, eie motiver, og samfunnsstrukturer og moral, forandre seg i framtiden, slik at monogami blir sett på som unormalt og uvanelig Wink

Nå må jeg rydde litt, føre madamen kommer hjem og kjefter meg huden full som vanelig :lol:
skriver mere snart om å leve med ditt lave budsjett i cuba.

YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #12 on: February 22, 2005, 12:11:06 AM »

HVA blink.gif
Flere nordmenn søker oppholdstilatelse i Cuba
Det er vel 2 år siden jeg møtte en nordmann og en svenske som drev business sammen på Cuba.
Svensken hadde da bodd der i 7 år, nordmannen hadde solgt alt han eide og flyttet etter for 6 mnd. siden.
Jeg fikk vanvittig mye ut av nordmannen, som var rookie (fersk) svensken hadde forseglet munnen og ville ikke si et eneste ord om hva de drev med.
Alt går an bare man vil nok.
For ordens skyld, jeg har ikke møtt disse to i senere tid.

Mvh Meidell

PS. -er helt enig i det som sies om å leve på Cubanerne. Vi bør ikke belaste, men berike Cuba når vi kommer dit.
Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: