habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 02:34:56 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Språkreise  (Read 1341 times)
MarieVictoria
Newbie
*

View Profile
« on: March 24, 2008, 12:36:23 AM »

Da kom jeg sannelig med en post til!
Jeg har lyst til å dra på språkreise til Cienfuegos i Cuba, men etter mye leting
på nettet finner jeg bare én nettside som har dette tilbudet. Og det koster
30 000 kroner for to uker, er ikke det litt vel mye? Noen her som kan hjelpe
meg å finne et nybegynner kurs i Spansk i Cienfuegos eller i en lignende by?
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #1 on: March 28, 2008, 12:25:33 PM »

Gateway college vil fra høsten av flytte sin virksomhet fra Cienfuegos til Havana, nærmere bestemt Miramar distriktet , ved hotel KOHLY:
Miramar kan vel betegnes som ambassestrøk, og ligger i ytterkanten av Havanna.

Gateways språkkurs er over 14 uker og koster en del penger, tror selve kurset koster 30 000 kroner og så kommer opphold og kost+ flybilletter og lommepenger, du kan vist få støtte og lån av lånekassa.
Og du får vist studie poeng, men da må ha fullført videregående for å gå der, virker som det er opptakskravet..

Universitet i Havanna og Cienfuegos har også språkkurs, sikkert litt billigere.
En annen  mulighet er å skaffe seg en privat spansklærer som også kan engelsk.
Dette er litt ulovelig, men ikke noe stort problem, traff engang tre norske jenter som betalte hver seg 100 cuc i måneden for studere spansk privat.
Nylig så ble det avertert på LP thornethree Cuba om en Casa particular , hvor eieren i tillegg til å huse deg, gå deg spansk undervisning ved siden av.

Kom med litt mere konkrete spørsmål om hva du vil, så skal jeg hjelpe deg mere.....
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: April 10, 2008, 08:56:05 PM »

Jeg vil ikke anbefale deg å reise til cienfuegos for å lære spansk. Jeg var der nettopp og snakket med flere av deltagerne og de syns cienfuegos er kjedelig og komplisert for utlendinger. søk deg heller til habana.

Jeg har lyst til å dra på språkreise til Cienfuegos i Cuba, men etter mye leting
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #3 on: April 11, 2008, 08:38:30 AM »

Jeg vil ikke anbefale deg å reise til cienfuegos for å lære spansk. Jeg var der nettopp og snakket med flere av deltagerne og de syns cienfuegos er kjedelig og komplisert for utlendinger. søk deg heller til habana.

Tror du har et poeng der, michi..
Muligens Gateway colleges har skjønt det også, siden de nå flytter all sin kurs virksomhet til Havanna fra høsten av,og til og med utvider sitt kurs tilbud..
Hotel Kohly i Miramar blir det nye kursstedet i Havanna og der skal vist studentene også bo i den første måneden .
Dette er jo litt i utkanten av Havanna, ikke så alt for spennende strøk, og kan vel nesten sammenlignes med Oslos finere og dyrere strøk, men det er vel ikke mere enn 10 minutter med en billig taxi inn til Havannas mere sentrale strøk, hvor det er større valgmuligheter i shopping og underholdning og andre severdigheter. Wink

PS. Er vel litt trøtt i dag + litt dårlig hukommelse, siden jeg nå ser at jeg skrev om denne forflytningen til Gateway, allerede i min første post Roll Eyes
« Last Edit: April 11, 2008, 08:42:05 AM by Chrismic » Logged
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #4 on: April 11, 2008, 09:38:42 AM »

Spanskkurs ved universitetet i Havana:

http://www.uh.cu/infogral/estudiaruh/postgrado/spanishclass.html

Norsk/cubansk kursopplegg:

http://www.malecon.no/
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #5 on: April 12, 2008, 01:03:01 PM »

Interessante opplysninger chrismic. Jeg vurderer et spanskkurs for å dokumentere mine kunnskaper og ta en eksamen, men lukter nå litt på argentina..... Det skal visst være mer int. enn cuba i følge visse kilder.

Gateway college vil fra høsten av flytte sin virksomhet fra Cienfuegos til Havana, nærmere bestemt Miramar distriktet , ved hotel KOHLY:
Miramar kan vel betegnes som ambassestrøk, og ligger i ytterkanten av Havanna.

Gateways språkkurs er over 14 uker og koster en del penger, tror selve kurset koster 30 000 kroner og så kommer opphold og kost+ flybilletter og lommepenger, du kan vist få støtte og lån av lånekassa.
Og du får vist studie poeng, men da må ha fullført videregående for å gå der, virker som det er opptakskravet..

Universitet i Havanna og Cienfuegos har også språkkurs, sikkert litt billigere.
En annen  mulighet er å skaffe seg en privat spansklærer som også kan engelsk.
Dette er litt ulovelig, men ikke noe stort problem, traff engang tre norske jenter som betalte hver seg 100 cuc i måneden for studere spansk privat.
Nylig så ble det avertert på LP thornethree Cuba om en Casa particular , hvor eieren i tillegg til å huse deg, gå deg spansk undervisning ved siden av.

Kom med litt mere konkrete spørsmål om hva du vil, så skal jeg hjelpe deg mere.....
Pages: [1]
  Print  

Jump to: