habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 02:34:35 PM
Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
News
: Over 2000 cuba relaterte innlegg !
Home
Help
Search
Login
Register
habana.no :: Cuba Forum
>
habana.no forum
>
Habana Cafe
(Moderators:
Jan
,
YoSoyYo
) >
Spanskkurs på universitetet i Havana
Pages:
1
[
2
]
« previous
next »
Print
Author
Topic: Spanskkurs på universitetet i Havana (Read 1629 times)
roof
Newbie
Re: Spanskkurs på universitetet i Havana
«
Reply #10 on:
September 07, 2007, 05:47:19 PM »
OK. Har i det siste begynt å leke med tanken på å reise og jobbe, og Cuba er blant de mer interessante alternativene. Jeg startet en tråd om dette for en ukes tid siden. Har ikke tenkt å 'innvandre', men snarere oppholde meg i en viss periode først, i så fall. Tre-fire mnd., halvår, år - hvem vet.
Hovedsaklig tenker jeg på å jobbe, men ville ikke utelukket studier for all fremtid. Da jeg oppdaget denne tråden tenkte jeg like godt jeg kunne spørre om hvordan man tenker om folk som kommer til Cuba for å studere, kontra å jobbe. Vet jo at vanlig turisme er populært.
Jeg er egentlig åpen når det gjelder type jobb (det er mer reisen som er viktig), men ser for meg et eller annet gjennomsnittlig. Rart om det ikke skulle finnes noe etterspurt, som jeg også kunne tenke meg å slå til på.
ABC
Full Member
Re: Spanskkurs på universitetet i Havana
«
Reply #11 on:
September 07, 2007, 06:18:31 PM »
Skjønner hva du mener. Men Cuba er ikke et land der du bare kan ta deg en hvilken som helst jobb. Det er vel ikke så mange land utenom EØS der du bare kan komme og jobbe uten videre.
Og med tanke på hvor dårlig betalt det er, så er det nok bedre å jobbe og spare penger her og heller nyte livet der. Men å studere der er ikke så dumt.
Jeg forhørte meg faktisk om en jobb der (i Prensa Latina) for noen år siden. Men for å kunne søke, måtte jeg først ha oppholds- og arbeidstillatelse. Og for å få den, må du sikkert ha en jobb. Og så videre.
Pages:
1
[
2
]
Print
« previous
next »
Jump to:
Please select a destination:
-----------------------------
habana.no forum