Hei, skriver dessverre lite på forumet men setter pris på å følge med. Er på trettende året
med min Cubanske kone. Vet selvfølgelig en del om landet etter mange besøk, men andres
erfaringer er også nyttige.
Håper Chrismic skriver om fremtidige erfaringer, og husk at det finnes cubanere til å stole på
selv om deres bakgrunn og kultur gir store utfordringer.
Hei igjen Finn
Jeg høres nok veldig bitter ut og jeg er nok det man kan kalle en bitter mann etter som hendte med min økonomi etter jeg giftet meg med en Cubaner.
Men,det går bedre dag for dag og når jeg reiser nå snart igjen så ,så glemmer jeg henne mere og det som har skjedd.
Selv kommer jeg aldri til å involvere meg dypt i et Cubanske kjæreste igjen, da blir det heller en midlertidig kjæreste eller flere one night stand som forsvinner samme natt.
Mitt råd er kjør særeie og ikke bruk opp penga dine på cubaneren eller familien, og anse at en hvert forhold med en Cubaner kan gå til helvete og investerer du i hus i Cuba så må du også ha i bakhodet at en dag så kan du aldri mere bo der eller selge det-.
Cubanere å stole på ??
Jeg begynner å lure på det, får følelsen av at når jeg ikke har noe mere å gi dem, så blir de mye mindre interresert i deg, også det å være sammen med deg.og dette gjelder både familie og venner..skal spare dere for de historiene og fakta.
Ellers fått med dere at nå blir alle frisør salonger i Cuba også privatisert, nå skal de bare betale månedlig skatt og ta eventuelle overskudd selv. Tror flere og flere taxier også blir slik. De har vel skjønt at det lettere og sikrere å få inn et fast beløp enn all den stjelingen og fiksingen som foregår-
Når jeg leser dette, så spekulerer jeg i om Fidel snart har tatt kvelden for godt, han har jo selv sagt at han aldri kommer til å oppleve OBama andre president periode hvis han blir gjenvalgt.
Ellers så tror jeg at Castro brødrene ikke vil at blokaden skal bli opphevet, en grunn for at de ikke vil ha mange amerikanske turister og så tror jeg store forandringer vil skje i Cuba i tidsrommet 2014- 2016 da begge Castro brødrene nok er døde eller ikke i stand til å styre Cuba lengre.
Men, de av dere som teller litt på penga og syntes at AIR France og de andre kjente flyselskapene er litt dyre, har dere sjekket andre mindre kjente selskaper som flyr til Cuba og som du nesten aldri finner på kjente søkemotorer , men med kjøp av billetter fra to forskjellige flyselskaper og kanskje bytte av lokal flyplass eller overnattning, kan få presset prisen ned litt. Det er mulig å reise til Cuba med Ryanair som første flyselskap til Europa og derifra til Cuba med et annet flyselskap.