habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 02:27:51 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: ny i gamet  (Read 3179 times)
cubaya
Newbie
*

View Profile
« on: July 07, 2007, 06:57:21 PM »

mye menn her inne  Smiley noen kvinner med erfaringer? vil gjerne ha menns også  Smiley har vært 2 ganger på cuba i år,2+4 uker,andre gang fordi jeg traff min elskling 1.besøk! Kiss vi traff hverandre i en butikk i havanna og han er ikke festløve heldigvis! drikker ikke..jeg håper dette skal gå bra, men frykter selvfølgelig at han ikke skal trives i norge om vi kommer så langt. vi er igang med invitasjon for besøk, og er det noe reell sjanse for at han kommer? jeg har stor tro og håp, så jeg tror jo det løser seg! Grin det ville vært det beste om han kunne komme på besøk for å se hvordan han takler norge,og hvordan vi selvfølgelig trives sammen her.
jeg kan ikke tenke meg å bo på cuba sånn det er nå, og jeg ville jo helst hatt meg en jobb!men snakker ikke spansk...så ser det som lite reellt. noen erfaringer her?
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #1 on: July 09, 2007, 02:01:25 PM »

heheh du vil garantert få erfaringer av dette. har du virkelig lest det som står her i forumet ang. blandinsforhold... Dette er som å mikse en elefant med sjiraff..
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #2 on: July 09, 2007, 02:38:57 PM »

Når det gjelder invitasjon, så er sjansen omtrent null hvis dere ikke allerede er gift. Men kan forsåvidt søke om invitasjon i den hensikt å gifte seg her, men hvis du uansett har bestemt deg, er det enklere å gjøre det først. Og hvis det ikke funker, er det jo ingen som hindrer deg i å skille deg.
cubafant
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: July 09, 2007, 05:35:30 PM »

hei, jeg er vel sansynligvis en av disse som ikke har forstått forskellen på jenter i Norge og Cuba.
Har ett inntrykk av at "love and money" er like vanlig her som på cuba.
Jeg invitert ei til Norge med hensikt og gifte oss,  trodde et turistvisum var veien og gå, (som en sikkerhetsventil)men neida den Norske amasaden anbefalte jenta å søke om syvdagersvisum med hensikt å gife seg og søke opphold fra Norge. Dette var for tre uker siden, og på lørdagen skal jeg hente henne på flyplassen!  Ett ekteskap med en Cubaner er ikke større problem en med norske, derimot lettere å komme ut av, en telefon til folkeregisteret er nok. Og jeg er ikke helt teit, jeg veit at et liv med norske "milionærer" kan få noen og hver til og forlate Cuba,uten at kjærlighet må være ett krav. Og hva har egentlig jeg og tape? Går det på tryne så er returbilett kurant å få tak i. Og skulle det være så vel at vi går bra sammen so what?   Og mer er det ikke å si om den saken. 
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #4 on: July 10, 2007, 11:42:11 AM »

Enig med deg, Cubafant. Alle folk er forskjellige, og alle forhold er forskjellige. Mange har tydeligvis vanskelig for  å forstå det, men en person består av mer enn nasjonaliteten sin. Og når det gjelder kulturforskjeller, så utgjøres kulturen også av mer enn nasjonalitet.

Du kan aldri si sikkert på forhånd hvor lenge et forhold kommer til å vare eller hvor godt det kommer til å funke, og ihvertfall ikke basert på bare nasjonalitet. Og som sagt er det bare å skille seg hvis det ikke funker. De fleste her har vel vært sammen med noen det senere ble slutt med. Hva så? 
Jan
Administrator
Full Member

View Profile
« Reply #5 on: July 11, 2007, 12:37:18 AM »

Løsningen til Cubafant høres ut som den lureste etter min mening.
Det er noen 'gretne gubber' her som har dårlige erfaringer, men det er ikke noe å bry seg om.
Ditt største problem cubaya, er at du ikke kan spansk.
Da risikerer du å ikke forstå ting som blir sagt som du burde forstått, om du forstår... Wink

--
Jan
cubaya
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: July 11, 2007, 05:36:10 PM »

han snakker godt engelsk etterhvert,så vi forstår hverandre bra  Wink  han er dessuten kjenning av en venninne så jeg har ikke begitt meg utpå helt ukjent farvann. og får hjelp av henne om det skulle bli noe jeg evt ikke forstår.
   vi er godt voksne (over 30 Roll Eyes ) begge to å vet hva vi ønsker i livet. jeg har ikke råd til ikke prøve det ut..angre senere...
om vi får nei på invitasjon er planen min å reise ned igjen på nyåret (eller før om jeg får det til) også søke forlovelsesvisum dersom vi fremdeles klikker bra sammen  Kiss
forhold her hjemme er jammen ganske tricky de også, så jeg syns ikke dette er så mye mer skummelt enn å innlede noe med en mann i Norge jeg ikke kjenner.
men er det noe lettere å få forlovelsesvisum da?  Smiley

--
Jan

michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #7 on: July 12, 2007, 05:20:23 PM »

joda enig at man ikke taper noe særlig på det uansett. Helt til ho dukker opp gravid med ditt barn... hahaa da sitter du i klisteret.
cubaya
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: July 12, 2007, 08:50:48 PM »

joda enig at man ikke taper noe særlig på det uansett. Helt til ho dukker opp gravid med ditt barn... hahaa da sitter du i klisteret.
uff da  Roll Eyes kanskje du skulle bruke prevensjon da mann?  Grin
YoSoyYo
Moderator
Full Member

Siempre 26

View Profile
« Reply #9 on: July 12, 2007, 09:04:59 PM »

Dukker opp gravid??  hmmmm....ganske godt gjort hvis man ikke har vært med på det selv da?
Skulle man havne i en slik situasjon så er det vel ikke bare dama som er tjukk i hue eller?
Gjør som Cubaya sier så slipper man det;-)
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: