Traff en Cubaner her om dagen. Lurte på hvordan han opplevde Norge: Han la ut om at....." Da jeg levde på Cuba var jeg en veldig fattig mann. Ikke stort jeg fikk kjøpt i butikken der heller. Nå, når jeg bor i Norge med slike utgifter, er jeg like fattig. Den eneste forskjellen er at her i Norge greier jeg ikke engang å betale ned stedet jeg bor i. De sa Norge er verdens beste land å bo i"
Er mannen blitt lurt??

DETTE VAR EN SPØK!!!
Egentlig morsomt å skrive når folk blir så provosert og ikke tok denne
Jeg skjønner......NEI, jeg har oppfattet at også flere her inne misliker Cubanere sterkt. Hva som blir sammenlignet mellom Cuba og Norge, hva som er ironisk er vel opp til hver enkelt individ å ha sin mening om. Cristal, hvor dum tror du egentlig denne Cubaneren var?

Jeg er selv av arisk-rase og Norsk, men jeg synes ikke nordmenn er noe bedre enn Cubanere. Jeg kjenner nordmenn som har gått på sosialen i 20 år og aldri gidder å gjøre noe annet en å drikke og spille gitar, var det en sammenligning bra nok eller???
Jeg synes Nordmenn er stort sett bønner og nisser med lue tredd langt nedover øra.....Nei, nå blir det snart helstekt gris i hagen og kjøpt inn 20 kasser pils.
Karnsje jeg er litt som hun gale danske som skulle til Santiago
Dragonfly
Trodde det var jul og ikke 1.April eller aprilsnarr.
Siden du kom med en så dum spøk. <_<
Hvorfor måtte du lage en tulle historie om en Cubaner, hadde det ikke vært enklere å bare si hva du mener, i steden for å provosere oss..
Jeg har møtt cubanere som synes alt er så dyrt i Norge og klager på det.
Kona mi er så lei alle disse regninger, og sier at hun bare jobber for å betale regninger.
Svigerfaren min i Florida, vurderte alvorlig en stund i høst på å reise tilbake til Cuba for godt etter 8 år i USA, fordi han mistrives så veldig i USA og savnet venner og familie i Cuba. Men han forstod etterhvert at det ville bli en økonomisk katastrofe å flytte tilbake til Cuba.
Jeg misliker ikke Cubanere, men har altid i bakhodet når jeg er sammen med dem at de kommer fra en annen kultur og regime, som gjør at jeg må være oppmerksom så jeg ikke blirt lurt..
Nordmenn er generelt mye bedre enn Cubanere.
Det kommer av at vi lever i et land, som gir oss god økonomi, og mulighet til å klare oss, og dermed kan være hyggelige og ærlige mot hverandre.
Cuba system er helt anderledes, der må du ofte lure andre cubanere, turister, systemet, regimet for å klare deg sånn nogenlunde .
Og det er ikke Cubanerens feil, men regimet og systemet som skaper den uærlige Cubaner, og jeg hadde vært likedan hadde jeg vært cubaner og bodd på Cuba.
Fidel, s største feil i Cuba, er at han har ødlagt cubanerens moral, en annen feil er at mange utlendinger er der hvor cubanerne er .
Og det er jo kjempestor forskjell i økonomien til Cubanere og turister og derfor gjør og blir cubanere som de er mot turister.
Selv etter mange års vennskap med en cubanske mann, så finner han forsatt på smarte triks for å lure meg for litt penger, slik er det med flere familiemedlemmer også, selv om triksene er små og litt uskyldige..
Jeg stoler bare 100% på mora til kona, og kona er lei av alle små problemmer og skjulte henvendelser om å få noe fra oss.
Er litt lei seg for at de fleste har forandret holdning og syn på henne, fra den gangen hun var en fattig og ung Cubaner, da var all oppmerksomhet mot henne ekte, det er den ikke i dag.
Og snakke bare dritt om nordmenn, er bare tull. :angry:
Vi som lever i verdens beste demokrati og har det meget godt.
selv om vi ikke er perfekte.
Har du tenkt over ditt forhold til Cubanere ?
Hvordan du behandler dem ?
Vi alle vet at vi kan nesten kjøpe og gjøre hva vil med våre penger i Cuba, og ofte så utnytter vi det.
Får oss venner, damer og respekt og tjenester pågrunn av våre penger.
Selvfølgelig , vil du bli populær med helstekt gris og 20 kasser pils i cuba, da vil enda flere bli dine venner eller kjæreste.
Og det unyttter du.
Å si noe annet er å juge, så ikke kom med dobbeltmoral her.
Det er penga dine og ikke du som er interresangt i Cuba.
Hadde du vært Cubaner hadde du hatt få venner.
Det er som broren og fettern til kona sier, når de går med meg i den lille byen, så vil alle snakke med dem og er så kjempehyggelig.
Når jeg ikke er der og er i Norge, så gidder de nesten ikke å si hei til dem engang.
Hadde du giddet å snakke med en utlending som nesten ikke kunne språket, og som du hadde lite felles med og ikke levde og forstod eller kjente til det som skjedde i nabolaget.
Går du bort til f.eks Pakistanere som snakker dårlig norsk, og blir kjempevenner med dem

Men, I Norge, hvis du ikke heter Røkke og er millionær, så bryr de fleste mennesker seg lite om hva du tjener eller har av penger, de er mere opptatt av hva slags person du er eller din personlighet.
Det er den store forskjellen på Norge og Cuba.
og da er det bedre å være en ekte og ærlig nordmann med nisselue.. B)