habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 02:21:00 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hvordan bor du på cuba..!  (Read 1399 times)
dos_oyos
Newbie
*

View Profile
« on: July 28, 2007, 09:23:07 AM »

Jeg synes det er flott at flere norske finner veien tilbake til Cuba. Virkersom om flere faktisk også har etablert seg bra med familie, leilighet eller hus. Uansett hvilken provins du føle deg tilknyttet til, hadde det vært fint for meg å kunne sett hvordan nettopp du/ din familie bor. Karnsje du også har ett favoritt sted som du vil vise. Det er uansett altforlite BILDER her. Så fyr i vei

"show me what u got" !!!   
La Yuma el rappero
Guest
« Reply #1 on: September 18, 2007, 10:44:46 AM »

Vil bare komentere denne tråden, ettersom ingen svarer her, og vi vet jo hvorfor; Ingen vil vel vise frem hvor dem bor her, ettersom: 1)Verden er liten du kan bli brent på et blunk 2)Ettersom man i praksis ikke eier, kun at din cubanske ektefelle innehar den juridiske bo retten (fidel, eier alt du vet). 3)I respekt av din cubanske familie, og problemer som evnt kan oppstå 4) sunn paranoia
Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #2 on: September 18, 2007, 01:06:10 PM »

Jeg bor i calle 12, primera avenida, Miramar, rett ved teatro carlos marx.

Kunne ikke tenkt meg å i annet område å bo i Havanna.

-Miramar har den beste sikkerheten i Cuba.
-Man kan ta seg et morgenbad i sjøen.
-Flere hoteller i nærheten man kan være "medlem" og
bruke alle fasiliteter som svømmebasseng, gym ol.
-Temperaturen i Miramar er alltid et par grader under f.eks vieja og centro.
-Mye av den beste shoppingen er i Miramar.
-Nedre del av Miramar er ikke unsetralt og det er relativt nærme de sentrale bydelene som vedado og vieja.
-De beste diskotekene ligger i Miramar.
-Mindre mygg enn i f.eks vieja.
-Deiligere å våkne til fuglekvittring enn trafikk, skrik og skrål.
-Man får være "i fred" i Miramar, ingen jineteros som skal selge en fake sigarer, drogas eller sin egen kjæreste.

Og som nevnt, det er kort vei uten køer til de andre delene av Havanna om man ønsker avveksling.

ABC
Full Member

View Profile
« Reply #3 on: September 18, 2007, 06:03:32 PM »

Jeg får vel bidra litt jeg og. Jeg bor forskjellige steder i Havana hver gang jeg er der, men alltid hos familie.
Vedado, Nuevo Vedado, Playa, Los Pinos, Habana Vieja...

Enig med Cristal i at det er digg at man kan gå i fred i Miramar. Men det kan man også i Vedado, samtidig som jeg synes det er litt mer liv der. Egentlig er det ganske bra sånn på alle stedene jeg har bodd (unntatt Habana Vieja). Ikke noe politi-pes, ikke noe jinetero-pes, og alle regner med at man er lokal og ikke faller for de vanlige triksene.

Også kult med treningstilbudene i Miramar, ja. Pluss at det er noen veldig bra matbutikker der.
La Yuma el rappero
Guest
« Reply #4 on: September 25, 2007, 04:52:05 PM »

Ja egentlig enig i d meste her ang miramar, men keepin it gully in Boyeros/rio verde,
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #5 on: September 25, 2007, 10:45:56 PM »

Hvilke diskoteker referer du til og er det matiner eller kvelden du tenker på.?

-Nedre del av Miramar er ikke unsetralt og det er relativt nærme de sentrale bydelene som vedado og vieja.
-Man får være "i fred" i Miramar, ingen jineteros som skal selge en fake sigarer, drogas eller sin egen kjæreste.

Og som nevnt, det er kort vei uten køer til de andre delene av Havanna om man ønsker avveksling.

Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #6 on: September 26, 2007, 10:30:51 PM »

Ta en kikk på posten jeg skrev på "uteliv".

Miramar har bla. Casa de la musica, chevere, sala atril, la puntilla og la cecilia for å nevne noen.

Miramar har mange av de aller mest hotte utestedene i Havanna både for matine og for natta,

Hvilke diskoteker referer du til og er det matiner eller kvelden du tenker på.?

ABC
Full Member

View Profile
« Reply #7 on: October 02, 2007, 11:58:07 AM »

Ja egentlig enig i d meste her ang miramar, men keepin it gully in Boyeros/rio verde,

Apropos keepin it gully, så er ikke Los Pinos så verst på det området heller. Regelmessige machete-slåsskamper, utbrente hundelik i veikanten og mødre som ammer og drekker samtidig (for den som liker denslags). Men allikevel ganske fritt for mas som utlending.
Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #8 on: October 02, 2007, 11:51:07 PM »

Apropos keepin it gully, så er ikke Los Pinos så verst på det området heller. Regelmessige machete-slåsskamper, utbrente hundelik i veikanten og mødre som ammer og drekker samtidig (for den som liker denslags). Men allikevel ganske fritt for mas som utlending.

Når vi er inne på dårlige steder, hva med san miguel del padron, el fangito, la lisa eller las alturas de la habana, sistnevnte følte jeg meg direkte utrygg, for en slum.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: