habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 02:19:57 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hvor er det ok å gå ut for og om mulig treffe andre norsk/cubanere  (Read 1295 times)
cubafant
Newbie
*

View Profile
« on: April 04, 2008, 03:45:04 PM »

Hei,

jeg har i en tid nå prøvd å finne steder i oslo hvor det er et snev av cubansk miljø, men så langt har jeg nok mislyktes. 

Noen som kan hjelpe meg?  Tror kanske min kone vil treffe likesinnede og gjerne også danse Smiley
La Yuma el rappero
Guest
« Reply #1 on: April 06, 2008, 08:24:37 PM »

Hei, Jeg skal gi det et tips jeg:

http://www.unionscene.no/kalender.cfm?p=p&FuseAction=Event&pAction=Day&mode=day&day=11&month=4&year=2008&pFromDate={ts%20'2008-04-11%2000:00:00'}

Adalberto Alvarez - El Caballero del Son Fredag 11.04

Union scene-Drammen

Ellers er det en del steder i Oslo, vet ikke om jeg kan "anbefale" disse/det

Har vert mye forandringer på Salsa/Reggeaton fronten i oslo i det siste.

Kan godt liste noen steder, "men anbefaler det vel noe moderat"

Peace

Yuma
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #2 on: April 11, 2008, 09:41:40 AM »

Er med Yuma i at alle stedene kanskje ikke er å anbefale.
Palacio Latino kalles f.eks. ikke "Palacio Cochino" for ingenting.

Det kommer selvfølgelig an på hva man er ute etter, men mange cubanere i Norge misliker disse stedene og de som henger der.
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #3 on: April 12, 2008, 01:00:39 PM »

Hei

igår hadde hun truffet titals kubanere på sentrum sene i drammen. Adalberto spilte der. Men har du tenkt nøye gjennom i forhold til omgang med kubanere?
Dersom du ønsker at hun skal integreres raskt bør du heller introdusere henne til nordkvinner!

Hei,

jeg har i en tid nå prøvd å finne steder i oslo hvor det er et snev av cubansk miljø, men så langt har jeg nok mislyktes. 

Noen som kan hjelpe meg?  Tror kanske min kone vil treffe likesinnede og gjerne også danse Smiley
cubafant
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: April 14, 2008, 10:22:44 AM »

Palacio Latino falt ikke i smak nei. Smiley  Det beste hadde jo vært norske som kunne litt spansk og som er ok, og som ikke bare skal feste. Og for min egen del så hadde det vært fint om hun fikk norske venner, men nå føler hun seg liten i en stor verden. (hun snakker bare spansk)
Hun har allerede rukket og oppleve noen ubehaglige episoder med norske menn og ikke minst norske kvinner som ikke akkurat skjuler sine hentydninger. Og ned Carl Johan går hun ikke. 

cubafant
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #5 on: April 14, 2008, 04:21:08 PM »

Hei

igår hadde hun truffet titals kubanere på sentrum sene i drammen. Adalberto spilte der. Men har du tenkt nøye gjennom i forhold til omgang med kubanere?
Dersom du ønsker at hun skal integreres raskt bør du heller introdusere henne til nordkvinner!

Hei,

Michi, har et godt poeng der.
Skjønner at hun kan føle seg ensom, men kommer hun inn i de mere lukkede Cubanske miljøer, så er det du som kan bli ensom i fremtiden.
Min erfaring er at i norske forhold, så er norske par sammen med andre norske par på fester eller utesteder, men cubanerne liker helst å bare være sammen med andre cubanere og andre spansk talende. Vet om flere fester eller diskobesøk hvor ingen hadde med seg sin norske ektemann.
Og ble en enslig norsk mann med, så ble han lett ensom, hvis han ikke snakket flytende spansk.
Dette er en kulturforskjell, for jeg tror nordmenn flest vil inkludere alle og ikke ignorere de som er litt utenfor.

Selv så opplevde jeg at noen av mine beste norske venner ignorerte min Cubanske kone, og da kuttet jeg ut kontakten med dem.
Angrer jeg på i dag, siden ex kona ignorerte meg fullstendig mange år senere.
Bare på store høytidsdager fikk vi norske mennene våre med.

Og ikke glem MSN og telefon, da kan de gjerne sitte flere timer hver dag, og da blir ikke bare du ensom, men sedlene i lommeboka også, etter at mobil regningen er betalt  eller telefonene til Cuba. 
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #6 on: April 14, 2008, 04:41:20 PM »

Palacio Latino falt ikke i smak nei. Smiley  Det beste hadde jo vært norske som kunne litt spansk og som er ok, og som ikke bare skal feste. Og for min egen del så hadde det vært fint om hun fikk norske venner, men nå føler hun seg liten i en stor verden. (hun snakker bare spansk)
Hun har allerede rukket og oppleve noen ubehaglige episoder med norske menn og ikke minst norske kvinner som ikke akkurat skjuler sine hentydninger. Og ned Carl Johan går hun ikke. 

cubafant

Ubehagelige episoder med norske menn og kvinner Huh?
Den skjønner jeg ikke helt og har nesten ikke opplevd, utenom at noen menn på diskotek besøk en gang i blandt ble litt henrykt og interessert i madamen når hun var ung og hadde vært kort tid i Norge.

Jeg håper for guds skyld at kona di ikke kler seg som visse damer i Cuba gjør, det vil si veldig sexy utforendre, som viser fram en del av kroppen eller til fantasien
Da bør du kjøpe ny klær til henne, som er mere tilpasset Norske ute livsforhold,  selv om en del norske kvinner kan kle seg litt sexy og a la Cubanere, men da er de som regel single og ikke gifte.
Må tenke på disse farverike "kondom buksende". som var så populære på Cuba, de meget tynne og ettersittende og tøylige "stillongsens".
Noen tynne kunne kle disse kondomene, men de litt fyldige og særlig de med litt stor rumpe og enda mere særlig negre, som kan ha meget store rumper.
Det så helt jævlig ut noen ganger, og hvis hensikten var å gjøre menn kåte, så ble reaksjon helt motsatt, nesten så man gikk over i impotens stadiet. Roll Eyes

Kanske kona di er veldig pen, flott for deg, men da håper jeg at det ikke er alt for stor aldersforskjell mellom dere..uten å si noe direkte, kan det da muligens bli et problem senere i forholdet.

Utesteder, har hørt om et slags salsa sted i skippergata 75 og så skal det vist være noen cubanere som går på Mona lisa huset,  nærheten av egertorget.

cubafant
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: April 15, 2008, 11:02:21 AM »

Garderoben er typisk norsk dvs H&M og lignende Smiley , Men hun er nok litt uvant med den norske litt løse moten, og ellers er a vel naturlig, ikke stor rompe og ikke stor foran.  Og av di cubanere som hun har møtt til nå så har det ikke blitt noe mere,  hun vil integreres så fort som mulig, dvs lære norsk og få seg en jobb. Mine venner har akseptert henne og vel så det, så der har vi ingen problemer. Når det gjelder alder så har jeg ingen ilusjoner om at hun holder seg ved min side "livet ut" . Til det er forskellen for stor Smiley. Penger har jeg ikke i overflod så hun får ringe til familien en gang annenvær uke og det for holde!  Har hun valgt meg for pengene har hun nok gjort opp regning uten vert. Men det var det med å få danse salsa da, det må hun få lov til, og jeg er ingen danseløve, så ett sted hvor det er mulig, uten at man ønsker noe mer enn å danse, det hadde vært kjekt Smiley Var på Stopp Pressen og det var jo forsåvidt ok, men når gutta må være drita før di skal danse, så skjønner jeg at a ikke synes noe særlig om det.
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #8 on: April 16, 2008, 03:00:17 AM »

Garderoben er typisk norsk dvs H&M og lignende Smiley , Men hun er nok litt uvant med den norske litt løse moten, og ellers er a vel naturlig, ikke stor rompe og ikke stor foran.  Og av di cubanere som hun har møtt til nå så har det ikke blitt noe mere,  hun vil integreres så fort som mulig, dvs lære norsk og få seg en jobb. Mine venner har akseptert henne og vel så det, så der har vi ingen problemer. Når det gjelder alder så har jeg ingen ilusjoner om at hun holder seg ved min side "livet ut" . Til det er forskellen for stor Smiley. Penger har jeg ikke i overflod så hun får ringe til familien en gang annenvær uke og det for holde!  Har hun valgt meg for pengene har hun nok gjort opp regning uten vert. Men det var det med å få danse salsa da, det må hun få lov til, og jeg er ingen danseløve, så ett sted hvor det er mulig, uten at man ønsker noe mer enn å danse, det hadde vært kjekt Smiley Var på Stopp Pressen og det var jo forsåvidt ok, men når gutta må være drita før di skal danse, så skjønner jeg at a ikke synes noe særlig om det.

Hei igjen...

Jeg tenkte ikke på din kone, når jeg tok opp dette med stor rompe og kondom buksene.hehe...
Men jeg har ennå ikke skjønt hvorfor hun ikke liker å gå i Karl Johans gate ?

Synes din tankegang om at ditt forhold kanske ikke varer livet ut, er både fornuftig og realistisk .
For jeg antar at skillmisse prosenten mellom Cubanere og Nordmann ligger nesten opp i mot 80 % i løpet av forhold som går fra 1 til 10 år.

Det ordner seg nok med å få kontakt og begynner hun å jobbe, så blir hun mindre ensom.
Er ikke nødt til å snakke flytende norsk for å jobbe.
Flere cubanere er stuepiker eller renholdere, og det finnes flere vikarbyråer som kan gi henne en sjanse.
cubafant
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: April 16, 2008, 02:40:19 PM »

For mye horer og narkomane, overgår nok Santiago på disse områder.  Føler seg nok litt utrygg.
Cubafant Smiley
Pages: [1]
  Print  

Jump to: