Stemmer nok det,,kom hjem for ei uke siden å kan bekrefte dette,, å det er faktisk 11% ,, men dette har jo vært ei stund nå,,var der nede i juni i fjor å da var det akkurat det samme,, eks. hvis du f,eks går i en bank eller cadeca der nede å sier du skal ha ut 200 cuc (peso convertible) så blir du belasta 222,68 USD ,, alt ettersom hvordan kursen er selfølgelig, eksempelet jeg har brukt her er fra en utskrift jeg fiska opp av lommeboka mi akkurat nå,,samler på alle kvitteringer vet du,hehe
så cuba blir dyrere å dyrere å nøden større å større spør du meg,,forandringene er store bare det siste året desverre,nesten ikke turister å se å det som værre er nesten ikke cubanere å se i gatene heller etter kl 12 om kvelden å dette er snakk om midt i havana vieja,,centro habana,,vedado,,likt over hele fjøla,,barer,,discotek,,clubber,,alle stenger rundt denne tida å mange også før,, ingen vits å ha åpent når det værken er cubanere eller turister ,,politiet å informantene å det som værre er har vel skremt vettet av de fleste,, men men asi es la vida en cuba,,
lykke til
mvh froddy
Har vanskelig for å tro deg at utestedene stenger kl 0000. JEg var jo der nede og de stengte 0230 -0300.
Ikke rart at turister ikke vil komme. hvem i den frie verden vil bli kontrollert med at de ikke kan være sammen med innfødte og ha besøk?
Det er jo noe av sjarmen med Cuba som gjør det så annerledes enn andre land.
Dette står for fall, det er iallefall sikkert. Og det er hele tiden vært slik at myndighetene på Cuba endrer oppfatning. KOmmer det lite turister løser de på reglene i forhold til sosialt samkvem og ditto omvendt.
Et spørsmål på tampen. Hvis man tar med seg kontant i euro betaler man da 11%