Jeg har alltid vært en fan av Latin Amerika og Cuba, og da jeg var så heldig å komme
over filmen Dirty Dancing 2: Havana Nights ble jeg bare mer og mer forelsket i
Cuba. Men jeg må spørre; er dette en realistisk film? Og da snakker jeg ikke om at jeg
vil oppleve slik kjærlighet som er mellom hovedkarakterene i filmen, jeg mener om den
er realistisk i forhold til uteliv og slikt. Er det mulighet for en turist å dra på cubanske
klubber og danse uten å bli "forfulgt" av lykkejegere og tiggere? Jeg ikke 100% norsk,
så jeg skiller meg mye mindre ut enn en person som har lys hud og blondt hår hvis jeg
drar til Cuba. Noen som kan hjelpe meg? Jeg har så lyst til å reise til Cuba, men kanskje
jeg har alt for høye forhåpninger?
Hei igjen.
Først jeg bare si at jeg har litt kontakt med henne på Nettby , Maria Victoria er litt ung og blir 16 år til høsten og hun ligner litt på en cubaner og er tillegg meget pen... (så er det sagt, hehehe)
Først må jeg skuffe deg litt, jeg har aldri sette denne filmen, men har lest om den og sett bilder og antar hva den handler, og tross for min alder og kropp, så kan jeg noen få dirty dansing triks, lol.

Første filmen og heller ikke andre tror jeg bestemt, ble ikke spilt inn i Havanna , men i landet Puerto Rico, ,med de prøvde å lage filmen så autentisk som mulig. Så de er ikke autentisk Cubanske, og de stedene i filmene finnes ikke autentisk i Cuba..
Det finnes flere klubber og dansesteder på Cuba, som kan nok ligne litt på hva du så i filmen, slik som Casa de muscia stedene i Havanna.
Men som jeg har sagt før, så er du litt for ung, og kanske for ung til å komme inn på disse klubbene.
Men får du med deg voksne/foreldre eller litt eldre venninner, så kan du dra, men alene og med gjenaldrende ville jeg vært skeptisk til.
Du skal selvfølgelig til Cuba en dag, men det skjer en del på Cuba fortiden og om noen år så vet man ikke hvordan landet blir,skulle det komme flere millioner amerikanere i framtiden, så vil nok cuba bli annderledes en i dag og mistet mye av den sjarmen du ser idag.
Du har sett en film, som på en måte har forhekset deg litt og du får litt lyst på å oppleve litt lignende, spørs du vil bli skuffet og kanske ikke oppleve cuba slik du så dette landet ut fra denne filmen.
Lykkejegere finnes det mange av i Cuba, men de er forskjellige og kommer i mange utgaver, poenget er å finne de smarte og greie Cubanere som du må antagelig sponse litt. Min cubanske venn og hans mor, jeg kommer til bo hos i Cuba, må jeg forsørge mens jeg er der, siden de ikke har penger.
Vi er gode venner, men ville de ha likt meg eller behandlet meg så godt som de gjør i dag, hadde det ikke vært for mine penger, slik må du tenke litt på i Cuba.
Men får du noen gode cubanske venner kan du få mindre "Lykkejegere" etter deg, siden du kan bli oppfattet som en Cubaner.
Kan du spansk ?, det er litt viktig å kunne på Cuba , da veldig få kan engelsk, min Cubanske venn er en av de få de som snakker flytende engelsk.
Getaway colegge er en norsk skole, som driver spansk undervisning i byen Cienfuegos, er vel en 60 til 70 norske ungdommer der i rundt tre måneder, men kanske du er for ung til å være med og der er ikke billig, må nok totalt ut med 40 til 50 tusen kroner for alt. muligens det er statens lånekassa støttet.
Cuba er både kjærlighet og forelskelse, der masse kjærlighet der, vil påstå at unge Cubaner "kliner og koser" nesten dobbelt så mye nordmenn og de henger ofte sammen i gjenger, store gjenger, dra ned på Malecon (ligger langs sjøen i havanna )en varm kveld, vil du se det sitter hundretalls av ungdommer ved den muren som skiller veien og sjøen, og der vil du se mange kjærlighetspar.
Vi i dette forumet har jo opplevd dette på Cuba.
Hvor vi har opplevd kjærlghet, som vi kanske ikke har opplevd eller ville oppleve i Norge.
( Har sett Cubanske jenter som kan ligne litt på kjente modeller, kjent fra film og modellbransjen, men litt eldre utenlandske kjærester, selvfølgelig vil faktumet at utlendingen har penger være jentas hovedgrunn til at hun er sammen med han.)
Selv så ble jeg stormende forelsket i en litt for ung jente.
En drømmejente , jeg aldri hadde trodd jeg skulle få oppleve i mitt liv,
Dessverre, så går det til helvete, men slik skjer det med de meste drømmekjærestene fra Cuba, det er en del prisen du må betale, at det ofte ikke varer i evighet. Men ærlig sagt, så kommer jeg vel aldri til miste mine følelser for henne, selv om hun har gjordt meg litt vondt i det siste..
Du vil nok ikke ha problemer med å skaffe deg kjæreste i Cuba, kanske en drømmekjæreste... men vær veldig forsiktig med å la følelsene ta overhånd og forsiktig med å ta med seg han til Norge og du er litt for ung for det.
Marie Victoria du kommer nok til Cuba engang, selv om det kanske ikke blir nå i den fremste framtid. Så for du selv se om Cuba er slik du håpet det landet drømte om er i din virkelighet.
Og det er viktig med kunnskap om Cuba, så hold deg i dette forumet og få kunnskap fra oss som har vært en del i Cuba, for da får du et bedre opphold.
Håper noen andre sier noe i denne tråden ?
Og kanske det finnes noen Cubanere i ditt nærmiljø, oppe i Bodø traktene. som du kan få kontakt med
Og vil du vite litt mere om Cuba og kjærlighet, så kan du gå inn på det engelsk språklige Cuba amore forumet, hvor du vil få kunnskap om Cubanske kjærlighet på både godt og vondt.
Vi holder kontakt...
Vet ikke om du kjenner til "The secret" en bok og film (finnes på internett), en slags kvasivitenskapelig og vel litt new age tenking, om at hvis du virkelig ønsker en ting eller vil oppleve noe, så for du det ved å være positivt og tenker på det hele tiden, så vil de "universelle fysiske lover" la dette skje.
Det er noe sant og riktig med deres filosofi, selv om det kan ikke stemme helt, siden alle vinner ikke i lotto.

Men vil du til Cuba, så klarer du det, har selv snudd umulige Cuba prosjekter og turer til å bli lange opphold i cuba, selv om det har i ettertid har kostet litt for mye.

Chau

og husk at drømmer er for å oppleves og lær deg spansk..