|
ovelifante
|
 |
« on: June 22, 2007, 04:59:43 PM » |
|
Dette gjelder de absolutt mest populære låtene. Har hørt dem i flere måneder på gatene og på fest på Cuba, men jeg har ikke navnene til alle. Noen som vet hva dem heter? Den "congo" sangen vil jeg ha navnet på. Også den reggeaton-sangen som spilles HELE tiden på Cuba. Noe vage beskrivelser men noen må skjønne hvilke sanger dette er
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inmyeyes
|
 |
« Reply #1 on: June 22, 2007, 07:08:48 PM » |
|
var ganske vag beskrivelse ja....men det jeg tenkte på med en gang som jeg har hørt mye på Cuba, er Manu Chao (en låt som heter "Bongo Bong"). De spilte faktisk konsert på 4 timer i Havana! og den andre jeg kom til å tenke på er av Daddy Yankee, men med mange coverversjoner, og heter "Rompe".
Don Omar, Calle 13 er også poppis, kan være det. Sjekk de ut på youtube, så finner du fort ut om det er disse:)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ovelifante
|
 |
« Reply #2 on: June 23, 2007, 12:34:35 PM » |
|
den ene tror jeg har funnet ut Elvis Manuel - La Mulata herlig låt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ABC
|
 |
« Reply #3 on: June 25, 2007, 09:59:17 AM » |
|
Elvis Manuel hører du absolutt overalt på Cuba nå. De to aller mest kjente låtene hans er El Ditú og La Tuba. Refrenget på den ene er "Donde se metieron el ditu? Por la boca". Den andre er "se me parte la tuba en dos, se me parte la tuba en tres" osv.
Kanskje det er en av dem? (hvis jeg ikke husker feil, er det noen mulata-referanser i dem også, i likhet med alt som lages av musikk på Cuba)
Jeg har et par skiver med han, kan sjekke det for deg hvis du vil og kanskje maile deg låta eller noe.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ovelifante
|
 |
« Reply #4 on: June 28, 2007, 12:59:44 PM » |
|
oi se der. ja det er dem, ihvertfall av elvis manuel hadde vært utrolig takknemlig hvis du hadde mailet de to låtene; breive@gmail.comnå er det bare å finne den låten som bare ble referet til som "congo", den har et navn som jeg vil huske når jeg hører den
|
|
|
|
« Last Edit: June 28, 2007, 01:00:07 PM by ovelifante »
|
|
|
|
|
|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« Reply #5 on: July 11, 2007, 08:01:56 PM » |
|
Hei, du nevner denne "congo" låta, det som slår meg er da den klassiske party låta som alle cubanerne stiller seg i linedance. Låta jeg tenker på r en sang alle fest glade cubanere elsker, Artist/gruppe:Sur Caribe, låta heter Añoranza por la conga, kan det vere denne du lurer på?  ? Mvh Yuma
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« Reply #6 on: September 18, 2007, 10:46:35 AM » |
|
La conga- Calle 537
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« Reply #7 on: September 18, 2007, 11:38:55 PM » |
|
Sorry, feil, Clan 537 såklart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Yuma el rappero
Guest
|
 |
« Reply #8 on: September 25, 2007, 04:50:17 PM » |
|
Er det noen som har en låt jeg leter etter, den heter la yuma el noe sånn, refrenget gåt ca "_ajjjj a mi me gusta la yuma", dette er en klassiker fra ca 2002-3, anyone?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ABC
|
 |
« Reply #9 on: September 26, 2007, 08:16:48 AM » |
|
Jepp. Gruppa heter Calle 35 og låta heter Yunai (a ti te gustan los yumas). Du kan få den av meg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|