Hva er det som gjør at Cuba interesserer deg?
Hva er det som gjør at du kommer tilbake, tross all problematikken og naturlige og menneskapte restriksjoner, som finnes på øya?
Svaret er : Cubanerne B)
Fordi vi er KONGER i Cuba.
Det øyeblikket du kommer inn i avgangshallen på Jose Marti flyplassen, er vi millionærer og heter Kjell Inge Røkke :rolleyes:
Hvis jeg går ut i Norge alene, så kan jeg risikere å være helt alene på byen.
Men , hadde jeg vært Kjell Inge Røkke og hvert alene på byen i Oslo, hadde jeg sikkert fått masse venner og sikkert forespørseler om å spandere Champange, og jeg hadde sikkert kunne velge i unge deilige damer jeg kunne tatt med meg hjem.
Den vanlige Cubaner er fattig og har nesten råd til noen ting, visse diskoteker i Cuba tar 10- 15 CUC i inngangspenger, som tilsvarer over 1 Cubansk månedslønn.
Så hvis du ikke har veldig rik familie i Utlandet eller driver på svartemarkedet i Cuba, så kan du bare komme inn på sånne diskoteker hvis du har en utenlandsk sponsor.
Dessverre, så vil man etter en tid i Cuba oppdage at hovedinteressen for deg er DINE PENGER.
Men det er noe med Cuba :unsure:
Vi reiste et år til Cancun fra Havanna og var der en måned, bra hotel, med air conditon, flere tv kanaler, svømmebasseng, 20 minutter til bra strand.
Mange butikker,kjøpesentre, Macern, amerikanske spisested kjeder, flotte diskotek.
Vi spiste veldig godt, slappet av, gikk på flotte diskotek, men tross for at det var mange turister der, kom vi nesten ikke i kontakt med noen, og nesten enda værre å komme i kontakt med Mexicanere.
Utenom den ene bartenderen, vi "selvfølgelig" spanderte en helaften på.
Og som når jeg traff et par år senere i Cancun, hilste på meg kjølig, selv om vi mimret og husket vår tidliggere treff, hvor vi ble drittafull på teguila og hadde det veldig moro, til jeg ble kastet ut fordi jeg stakk hull på nesten alle dekrasjonsballongene spisestedet hadde og smellene tiltok seg for mye oppmerksomhet blandt de andre gjestene. :rolleyes:
Vi har også besøkt svigerfar i Miami (nå Jacksonville) og onkel med familie i Tampa, steder som har alt som ikke Cuba har.
Vi kan godt bo veldig billig oss disse familiene i lengre perioder, men tross at disse stedene kan tilby alt og har alt, så blir det kjedelig etter et par uker.
Cuba, som har ingenting, har den viktigste faktoren "mennesker".
Du kan bi lei TV, mat, underholdning, men du blir vel aldri lei av å være sammen med mennesker og treffe nye.
Og særlig når de behandler deg som Kjell Inge eller en Konge.
:ph34r: