habana.no :: Cuba Forum
October 21, 2014, 12:44:52 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 21 - 24 års Grense For å Bosette Seg I Norge ?  (Read 2476 times)
Chrismic
Hero Member

View Profile
« on: September 16, 2006, 08:06:11 AM »

Regjeringen kommer snart med forslag til ny utlendingslov.
Den har blitt litt utsatt, men kommer antageligvis på nyåret.
og da skal vel den drøftes av de andre politiske partiene, før den blir vedtatt.

Allerede nå er det bestemt at det blir ikke lov å gifte seg i Norge, hvis man er her på turistvisum.
Denne loven trer i kraft fra 1. Oktober
Da tenker jeg på det forlovelsevisumet som det er mulig å søke , om det vil bortfalle ?
Dette forlovelse visum gjorde at den utenlandske ektefellen kunne være i Norge opptil 6 måneder og hadde mulighet til å gifte seg i Norge, føre dissse 6 månedene gikk ut. og samtidig søke om familiegjenforening føre disse 6 månedene var gått , og vente i Norge, mens søknaden om oppholdstilatelse ble avgjordt.

Mye tyder på at Norge kommer til å følge Danmark eksempel, og innføre aldergrense på ektefelle.
Antageligvis så må ektefellen være mellom 22-23 år før den personem kan komme inn til Norge.
I Danmark så er det flere som bosatt seg i Malmø området og pendler fram og tilbake til jobben i København pågrunn av denne regelen.

Forsørgelsekravet vil øke til 170.000 kroner.

Og det kommer muligens også noen nye regler og tilknyttning til Norge, for den norske partneren.
At ektefellene kan bosette seg i det landet de har mest tilknyttning, slik jeg forstår det, så kan en nordmann som f.eks har studert 3 år i Cuba, da få problemmer med å sin ektefelle i Norge.

Det er litt stridigheter i de politiske partiene om dette lovutkastet.

Partiet Venstre burde bli mere populært blandt de som vil gifte seg med utlendinger, fordi har forstått problemmet med at det er vanskelig å bli ordentlig kjent før man gifter seg, siden nordmenn har bare 5 ukers ferie hvert år.
De har forslag om 1 års forlovelse visum
(bli kjent med hverandre og se om du liker deg i Norge).

De som har kjærester i Cuba som skulle være under disse aldersgrensene burde begynne å vurdere hva de skal gjøre og søke mere informasjon.
For muligens vil kanskje disse eventulle nye regler gjelde fra et sted melom 1. Mars og 1. Juni, tror og tipper jeg, og søker du føre den tiden, så antar jeg at du ikke blir berørt av det nye regelverket.

Vi får komme mere tilbake til dette nye forslaget til utlendingsloven, når den blir lagt ut, vurderes og senere blir vedtatt

(Selv hadde jeg vel flaks som giftet meg i Norge med en 18 åring Cubansk jente, mens hun var her på turistvisum, men det er noen år siden nå   Tongue  B) )

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179014

http://www.rights.no/int_gen/article_20.00_060202_119.htm
« Last Edit: September 16, 2006, 08:24:44 AM by Chrismic » Logged
Cristal
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: November 05, 2006, 02:06:21 AM »

Vil på generellt grunnlag fraråde alle å gifte seg med cubanske jenter.

Man skal jo aldri generalisere, men når det gjelder fryktelig mange av de cubanske jentene som "forelsker" seg i en utlending har utelukkende økonomiske interesser.

Dette kan jo selvfølgelig sies om jenter fra andre land der nordmenn treffer lokale jenter og blir forelsket, som f.eks Thailand, Fillipinene, Brasil og Dominikanske republikk.

michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: December 01, 2006, 10:25:08 AM »

Forslaget på aldersgrense er satt til 21 år slik jeg har forstått det.

Det er det værste jeg vet når overformynderiet kommer inn og skal bestemme hvem jeg skal gifte meg med eller prøver å kontrollere min seksuelle adferd.. hater å få friheten min innskrenket.

michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #3 on: July 09, 2007, 02:16:42 PM »

DEt blei heldigvis ikke noe av aldersgrensa...
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #4 on: July 21, 2008, 12:00:03 AM »

det blei ingenting av denne loven ( heldigvis )
Pages: [1]
  Print  

Jump to: