habana.no :: Cuba Forum
May 21, 2012, 01:56:46 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Tips Om Steder Og Ting Ã¥ Gjøre PÃ¥ Cuba  (Read 667 times)
andreas
Newbie
*

View Profile
« on: October 26, 2006, 12:47:07 AM »

hei, jeg skal dra til cuba i juni og da ville det vært fint om noen kunne gitt meg tips om hva som er greit å få med seg og ting å se. bra steder å overnatte og generelt mye. skal være der i ca 30 dager, reise rundt for det meste alene, muligens sammen med noen andre om jeg klarer å overtale noen flere til å bli med. har kjøpt flybillett og er vel i grunnen meget klar til å reise, bare så synd det er så lenge til. så om noen hadde vært lysten på å dele sin kunskap med meg hadde jeg blitt jævla glad.

Andreas
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #1 on: November 06, 2006, 09:36:19 AM »

hei, jeg skal dra til cuba i juni og da ville det vært fint om noen kunne gitt meg tips om hva som er greit å få med seg og ting å se. bra steder å overnatte og generelt mye. skal være der i ca 30 dager, reise rundt for det meste alene, muligens sammen med noen andre om jeg klarer å overtale noen flere til å bli med. har kjøpt flybillett og er vel i grunnen meget klar til å reise, bare så synd det er så lenge til. så om noen hadde vært lysten på å dele sin kunskap med meg hadde jeg blitt jævla glad.

Andreas
vel du kan ringe meg etter kl 21 på kvelden 90548885
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: November 10, 2006, 01:29:58 PM »

Søke i dette forumet og andre forum, som f.eks Lonely Planet Thronthree Cuba, vil gi deg en del informasjon og kunnskap.
Kjøpe en guidebokk, som f.eks Lonley Planet Cuba og lese litt i den får du reiser og ta med den på turen..(fant alle hotel og Casa particular og Viazul, taxi informasjon der)

Flere turoperatører har felles Bussturer rundt i Cuba.
Ved å lese demes program , kan du få med deg hva som er av interrese å se på, hvilke byer du bør besøke.
Oliven tur og Escape tur har slike programmer, andre selskaper også...

Min rute ville vært

Havanna , noen dager
Finne en privat bil , som kunne kjøre meg rundt i Vinales området.
Privat bil eller taxi som kunne kjøre meg til grisebukta og krokodillefarmen der.
Besøkt Cienfuegos og en liten tur til Trinidad.
Viazul fra Trinidad til et eller flere kort besøk i Camaguey, Las Tunas, eller Holguin.
Tatt kontakt med Havanna tur i Holguin , og reiste med minibussen deres til Baraco, via Moa, 5 timer og 20 CUC.
Par dager i Baracoa, tatt Viazul til Santiago de Cuba, og hvert der et par dager.
Enten tatt Viazul til Holguin og reist derifra hjem til Norge med Martin air eller Condor.
Eller tatt kl.18.00 nattbussen direkte til Havanna fra Santiago de Cuba.(12 -13 timer, 55 cuc)
Hjemreise fra Havanna
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #3 on: November 10, 2006, 02:45:18 PM »

Søke i dette forumet og andre forum, som f.eks Lonely Planet Thronthree Cuba, vil gi deg en del informasjon og kunnskap.
Kjøpe en guidebokk, som f.eks Lonley Planet Cuba og lese litt i den får du reiser og ta med den på turen..(fant alle hotel og Casa particular og Viazul, taxi informasjon der)

Flere turoperatører har felles Bussturer rundt i Cuba.
Ved å lese demes program , kan du få med deg hva som er av interrese å se på, hvilke byer du bør besøke.
Oliven tur og Escape tur har slike programmer, andre selskaper også...

Min rute ville vært

Havanna , noen dager
Finne en privat bil , som kunne kjøre meg rundt i Vinales området.
Privat bil eller taxi som kunne kjøre meg til grisebukta og krokodillefarmen der.
Besøkt Cienfuegos og en liten tur til Trinidad.
Viazul fra Trinidad til et eller flere kort besøk i Camaguey, Las Tunas, eller Holguin.
Tatt kontakt med Havanna tur i Holguin , og reiste med minibussen deres til Baraco, via Moa, 5 timer og 20 CUC.
Par dager i Baracoa, tatt Viazul til Santiago de Cuba, og hvert der et par dager.
Enten tatt Viazul til Holguin og reist derifra hjem til Norge med Martin air eller Condor.
Eller tatt kl.18.00 nattbussen direkte til Havanna fra Santiago de Cuba.(12 -13 timer, 55 cuc)
Hjemreise fra Havanna
Dette høres pesete og stressete ut.... Velg heller ut et par steder du vil oppleve og bli heller godt kjent. Husk at døde bygninger og museumer er bare en bitte lite del av cuba.... Det du bør oppleve er det som lever og yrer rundt deg.... Det er CUBA.  Sats heller pÃ¥ havanna minst 14 dager og reis i 14 dager.
Jeg er kun i habana nå. har reist endel rundt, men ingenting slår havanna i forhold til uteliv og personlig frihet!!!

havana blir bare mer og mer spennans jo lenger man blir der... ellers som jeg sa, så kan du ringe meg...... gidder ikke skrive i en evighet...
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #4 on: November 10, 2006, 03:22:49 PM »

Muligens er min reise rute litt lang for 30 dager, og at man burde vurdere å droppe Oriente.
Kanske bare ta en liten tur til Camaguey, Las Tunas, eller bare reise tilbake til Havanna etter Trinidad.

Personlig, så er jeg ikke så veldig glad i Havanna, for mange smarte mennesker der og mye dritt, som lommetyver og alt annet.
Gå Obispo gata i gamle Havanna, da møter du en del av den "dritten", enten ved spørsmål om alt mulig eller at du blir frastjålet ting.
Utrolig mange som har blitt bestjålet i Havanna, kjenner mange som har blitt det, Nordmenn også...

Og at Cuba er mere enn bare Havanna, det vil du merke når du kommer ut fra Havanna.

Utelivet i Havanna ?
Er ikke det mest dyre turistdiskoer med en haug med "street" smarte og dyre horer ved bardisken.
Forsatt er Las Tunas disko, mitt favoritt disko i Cuba..
michi
Full Member

View Profile WWW
« Reply #5 on: November 13, 2006, 06:18:13 PM »

Muligens er min reise rute litt lang for 30 dager, og at man burde vurdere å droppe Oriente.
Kanske bare ta en liten tur til Camaguey, Las Tunas, eller bare reise tilbake til Havanna etter Trinidad.

Personlig, så er jeg ikke så veldig glad i Havanna, for mange smarte mennesker der og mye dritt, som lommetyver og alt annet.
Gå Obispo gata i gamle Havanna, da møter du en del av den "dritten", enten ved spørsmål om alt mulig eller at du blir frastjålet ting.
Utrolig mange som har blitt bestjålet i Havanna, kjenner mange som har blitt det, Nordmenn også...

Og at Cuba er mere enn bare Havanna, det vil du merke når du kommer ut fra Havanna.

Utelivet i Havanna ?
Er ikke det mest dyre turistdiskoer med en haug med "street" smarte og dyre horer ved bardisken.
Forsatt er Las Tunas disko, mitt favoritt disko i Cuba..
Nei dette stemmer ikke. habana er dritbra... Men hold deg genererellt una gamle habana..  
andreas
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: November 13, 2006, 10:04:52 PM »

hei, takker, michi sorry har ikke sett at du har lagt nr ditt ut, en stund siden jeg var inne, ringer en av dagene. litt opptatt for tiden, men satser på før helgen. etter 21 enda?

Andreas
Pages: [1]
  Print  

Jump to: