Søke i dette forumet og andre forum, som f.eks Lonely Planet Thronthree Cuba, vil gi deg en del informasjon og kunnskap.
Kjøpe en guidebokk, som f.eks Lonley Planet Cuba og lese litt i den får du reiser og ta med den på turen..(fant alle hotel og Casa particular og Viazul, taxi informasjon der)
Flere turoperatører har felles Bussturer rundt i Cuba.
Ved å lese demes program , kan du få med deg hva som er av interrese å se på, hvilke byer du bør besøke.
Oliven tur og Escape tur har slike programmer, andre selskaper også...
Min rute ville vært
Havanna , noen dager
Finne en privat bil , som kunne kjøre meg rundt i Vinales området.
Privat bil eller taxi som kunne kjøre meg til grisebukta og krokodillefarmen der.
Besøkt Cienfuegos og en liten tur til Trinidad.
Viazul fra Trinidad til et eller flere kort besøk i Camaguey, Las Tunas, eller Holguin.
Tatt kontakt med Havanna tur i Holguin , og reiste med minibussen deres til Baraco, via Moa, 5 timer og 20 CUC.
Par dager i Baracoa, tatt Viazul til Santiago de Cuba, og hvert der et par dager.
Enten tatt Viazul til Holguin og reist derifra hjem til Norge med Martin air eller Condor.
Eller tatt kl.18.00 nattbussen direkte til Havanna fra Santiago de Cuba.(12 -13 timer, 55 cuc)
Hjemreise fra Havanna
Dette høres pesete og stressete ut.... Velg heller ut et par steder du vil oppleve og bli heller godt kjent. Husk at døde bygninger og museumer er bare en bitte lite del av cuba.... Det du bør oppleve er det som lever og yrer rundt deg.... Det er CUBA. Sats heller på havanna minst 14 dager og reis i 14 dager.
Jeg er kun i habana nå. har reist endel rundt, men ingenting slår havanna i forhold til uteliv og personlig frihet!!!
havana blir bare mer og mer spennans jo lenger man blir der... ellers som jeg sa, så kan du ringe meg...... gidder ikke skrive i en evighet...