Dette er et lite hjertesukk fra meg.
FÞrst, sÄ synes jeg at er litt slÞvt og vanskelig nÄr personer ikke klarer Ä registere seg i dette forumet.
Diskutere med "Guest", hvem er det ?
Ettersom man diskuterer med personer med et nick , sÄ lÊrer man Ä kjenne hverandre litt mere og kan utvikle et slags personelig forhold.
Selv om man er anonym, og ikke kjenner eller vet noe om hverandre.
F.eks, trenger noen av de som skriver innpÄ her med et nick, Ä fÄ sendt noe til Cuba med meg, eller har lyst til Ä treffe meg i Cuba ?
Eller utveksle informasjon som de ikke har lyst Ă„ dele offentlig med alle.
Eller de lurer pÄ ting og muligheter, som inneholder informasjon som jeg ikke har lyst til Ä legge offentlig ut pÄ nettet, man vet aldri hvem som leser innleggene pÄ dette forumet, bÄde Norske og Cubanske myndigheter kan lese innpÄ dette forumet.
Som vi alle vet , sÄ er mye som er tillatt i Norge, forbudt i Cuba.
Jeg og sikkert andre kjenner til noen smutthull eller metoder for Ä omgÄ eller lure systemet og regelverket i Cuba.
Jeg kjenner utlendinger, som er for lenge pÄ Cuba og som har skaffet seg masse ulovligheter ( i forhold til cubansk lov),
fra Ă„ kjĂžpe ulovelige riskokere, datamaskiner, VHS og DVD spillere, internett linje,
kopiere musikk og spill, satelitt tv, bil, telefonlinje, hus, oppholdstillatelse etc...
You name it
Cuba er et bakvendt land hvor alt er mulig med penger og kontakter.
Men, det er ikke all slik informasjon som man kan legge ut pÄ nettet og slik informasjon vil jeg ikke gi til hvem som helst.
Vil gjerne vite litt om denne persons holdninger, moral og tilknyttning til Cuba.
En som kaller seg en guest, vill aldri fÄ noen slik informasjon.
NÄ kjenner ikke jeg til alle mulige triks og metoder for Ä fÄ ordnet ting i Cuba, men jeg kjenner en del folk, som har en del kunnskaper om dette.
Vet faktisk om en som har kontakt med en person, som jobber ved bagasje utdelingen pÄ flyplassen i Holguin.
Og vet at du sender en email, om hvilket fly du lander med, klokkeslett, beskrivelse av deg og din bagasje, sÄ kan han garantere at du kommer igjenom denne flyplassen uten Ä bli sjekket, selv om de har funnet mistenkelige ting pÄ X-ray maskinen.
Dette koster selvfÞlgelig litt penger, og bÄde jeg og de andre mÄ vite litt om denne personen som flyr inn, i tilfelle dette skulle vÊre en miami terrorist eller narkokurerer, som man absolutt ikke vil hjelpe eller vÊre delaktig i.
NÄr man ikke er registert , sÄ kan man ikke sende personelige meldinger til hverandre.
NĂ„ er det en som er uenig i mitt Che innlegg, men er helt anonym med sitt guest navn.
En annen "guest" spÞr etter en babalao,( er litt usikker pÄ om jeg vil anbefale den/de jeg kjenner, men jeg vet ikke om denne personen,ville likt at jeg ga ut hans navn og eventuelle adresse/telefonnummer og annen informasjon her til alles beskuelse.
Det er noen, som muligens av jobb eller studie situvasjon ikke fÄr logget seg pÄ hvergang, med de har registert seg og bruker det samme nicket med guest foran.
SĂ„ du er ikke nĂždt til Ă„ registere deg , hvergang du skriver et innlegg.
Men er du ikke innlogget kan du heller ikke se om du har mottat en mail, muligens fÄr du en beskjed pÄ din epost logg.
PÄ flere Nettdiskusjonforum fÄr du ikke skrevet pÄ, hvis du ikke er registert, noen tillater at du ikke fÄr lest innlegg engang uten at du er registert.
Og noen klarer Ä banne din IP adresse, sÄ at du ikke fÄr registert nye nick eller fÄr skrevet mere og sperrer din internettlinje fra Ä komme innpÄ deres forum.